7 veckor!!!

Va?? Är valparna redan sju veckor gamla?? De börjar flytta om en vecka, tiden har verkligen rusat iväg.



Kolla, jag flyger!

Har onekligen varit skönt med "bara" sju valpar, rena semestern mot kullar på elva tolv stycken som jag haft några gågnger. Tänk att det gör sån skillnad!! Eller semester och semster, en väldigt aktiv sån *hehe*


Jobbat kväll hela helgen, det blir intensiva helger då mycket ska hinnas med innan jag åker till arbetet. Måndagen blir ju också ganska intensiv då allt jag inte hunnit under helgen ska fixas till ;-)



Underbar skön helg med härligt väder, valparna har kunnat vara ute en hel del och det uppskattas.



Vi har tagit lite kortare promenader i skogen intill och de har även varit lite i hundgården. Kunde t.om öppna luckan från hundrummet, riktigt spännande tyckte de att ta sig ut den vägen!



Vi har även testat dem på fågel, bara kråka än så länge men jag ska ta fram mer vilt tills på onsdag. Alla visade stort intresse och sedan när viltet var borttaget stod de och snosade länge på de ställena...

I lördags hade Malin ett gäng kompisar här, perfekt ge dem varsin valp att mysa med. Valparna är jätteduktiga att komma på visselsignal och jag tränar de upprepade gågner varje dag för att befästa det. Roligt se hur snabbt de lär sig!



Malte fick för första gågen följa med Malin till ungdomsgrupen i söndags, han hade varit lite skällig i början men det gick bättre och bättre. Vi har varit lite dåliga med miljöträniing, han har knappt sett några andra hundar *hmmm*. Han kunde däremot koncentrera sig riktigt bra när Malin gjorde några övningar med honom.

Här hemma har han fått testat bära fågel, viltintresseret är väldigt stort... Han har snabba upptag, inget art eller könsbestämmande där inte. Fina grepp men skulle gärna vilja behålla de fina pippifåglarna längre :P Vi kör bara i koppel och med lugna fina avlämningar, väldigt enkelt och basic. han ska ju itne tränas med vilt på länge, jag ville bara stämma av hans intresse (det finns!!).

 

Polly har fått ett par sök med vilt. Jag märker att hon nu säker lite stöd hos mig och behöver utveckla det självständiga arbetet. Eftersom det varit så mycket snö så har vi bara tränat linjetag och hon är då väldigt samarbetsvillig och följsam, nu behöver vi stärka upp att ta mark. Så är det ju, träning är färskvara och hundar har ju det vi tränat sist/mest i fokus.

Annars är jag väldigt nöjd med henne, hon har snabba upptag, mycket fina grepp och bra avlämningar. Tar allt vilt men tycker nog kanin är allra finast ;)  Sökrutin ska vi jobba med nu under våren, jag tror vi snart hittar den ingen!



Pingla har förstås varit med, hon är väldigt nöjd med att få vara med och sluter snabbt upp vid min sida så jag inte ska glömma henne. Vi ska skynda långsamt, hon behöver bygga upp kropp och muskler nu efter Borrelian i somras/höstas och sedan mammaledighet. Arbetsglädjen finns till
100 %, så skoj!

Ska passa på njuta sista veckan alla småttingar är kvar. Det är en väldigt honogen kull till sättet tycker jag, inte mycket som skiljer. Ridgetiken är nog mest intensiv och ett par av de lite större killarna är lite coolare. Jag har lite fundera över!

ha det bäst

Annica


Kommentarer
Postat av: Jessica, Vega, Vexa & Verk

Tiden går så fort för dom små - förutom när Vexa & Verk skulle komma hem:)



Ska nog oxå ta fram lite vilt å testa på lille mannen - nyfiken på hur han gör?!?



Längtar till på lördag!

2011-03-08 @ 17:49:56
Postat av: Irene

Så fina valparna är! Man blir nästan sugen att ta med sig en hem när vi ses på lördag!!

2011-03-08 @ 19:59:50
Postat av: Karen

Valparna är ju helt underbara!

Kram

2011-03-09 @ 08:34:08
URL: http://lisager.blogspot.com
Postat av: Kristina P

Vad roligt att de snart är en valping i Örebro. Det ska bli så kul att följa den!

2011-03-09 @ 15:55:27
Postat av: Karin & co

Miso höglöper. Inne på 14 dagen och blöder fortfarande. Tunnare nu, men fortfarande relativt mycket. Jag som är van vid Wilmas löp, är lite förvånad hur länge det har pågått. Hon är VÄLDIGT intresserad av att vända upp rumpan. Wilma börjar bli lite less på hennes uppvaktande och i dag när hon var med på stan så vände hon sig om länge efter alla hundar vi mötte. Ganska kärlekskrank m a o.

2011-03-10 @ 21:51:02
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0