Lite vårkänslor!

Var ju iväg med jobbet torsdag-fredag. Hör och häpna, huset stod kvar och allt var precis som det skulle trota stt int ejag varit hemma *blink*

Mindre roligt var väl att snön vräkt ner under helgen.. Trist förstås men när man tänker på vad som hänt i Japan kanske man inte ska gnälla alltför mycket.

Vi har haft en toppenskön helg, inget alls inplanerat! Härligt vårväder och mysiga dagar tillsammans.

Jag har testat träna lite med Cola och det har gått jättebra, hon är verkligen duktig. Polly tränas självklart också medan Pingla mest motioneras just nu för att återfå kondisen.

Igår var Thomas och jag ute en sväng och både gick och tränade lite apportering. Skönt när det är stora barn hemma, då är Alvin och Engla gärna hemma och busar med dem. De hade visst snöbollskrig när vi var ute, bäst passa på nu ;-) Jag och Engla var iväg och gympade också, mysigt komma iväg ibland med bara en av barnen.

Imorse så hade Malin ungdomsgrupp på klubben, Jag och de små åkte med. Alvin och Engla gillar vara där men idag var det lite rörigt eftersom det var kursstart på alla kurser. Nåja, lite tränat blev det och det såg fint ut när Malin tränade Malte, han kan koncentrera sig bra för att vara en slyngel. Cola fick köra lite lydnad och även Polly. Cola är väldigt bra tränad av sin "gamla" husse och vi börjar lära känna varann.

När vi kom hem så gick hela familjen (tänk, även tonåringarna följde med!!) med hundar och ungar ut i skogen och grillade korv. Attans vad mysigt! Glada barn och hundar, det är härligt det!

En trött malte fick göra småvalparna Enzo och Bosse sällskap med familjen då jag sen tog en lång skön runda med de vuxna hundarna en sån här dag vill man ju inte vara inne!! Och städning och sånt kan vänta till gråare dagar..

Enzo och Bosse hänger med på mycket och är nyfikna och framåt. Återkommer med fler rapporter om gossarna en annan dag!

Tyvärr inga bilder idag, tog massa mysiga bilder idag vid korvgrillningen men kameran krånglar..

Ha det gott, vi hörs!!

Annica 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så härligt att läsa att det får bra med cola. Det känns verkligen efter omständigheterna jättebra att hon är med dig<3

2011-03-21 @ 13:55:38
Postat av: Lotta... Igen

Går bra mena jag... Jädra små knappar på iphonen;)

2011-03-21 @ 13:57:49
Postat av: Karin & co

Visst var det en härlig helg. Misos löp verkar äntligen vara över, även om Valdemar tax var påtagligt intresserad fortfarande i söndags. Men han är en pilsk gammal gubbe som gillar lammkött ;-)



Miso gjorde illa sig igår, haltade och ville inte sätta ner höger bak. Men idag märks det nästan inte alls. Jag var ju på väg till veterinären ögona böj, men nu tror jag inte det behövs. Vi tar det lugnt och bara korta koppelpromenader. Jag håller koll såklart. Annars börjar hon att kännas riktigt rolig att träna nu. Mycket mer allert och lyhörd.

2011-03-21 @ 18:11:18
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin Holmgren

Hej!

Här har vi också vårkänslor, men hittar inga snöfria ytor än på ett tag!

Kul att så många kom på eran valpträff!

Bra att Malte har charmat in sig! ;)

Mvh

Karin

2011-03-21 @ 22:13:15
URL: http://www.lustanskennel.com
Postat av: Lotta

Har läst ikapp mig lite och titta på alla smågodingar. Men jag vill också säga att den där Cola är ju alldeles bedårande. Har följt henne lite i hennes förra blogg och förstår hon är en duktig och härlig tjej. Du om någon Annika kommer absolut kunna förvalta henne väl.

Kram Lotta

2011-03-21 @ 22:15:22
URL: http://www.friden.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0