Utflytt och inflytt!

Har inte hunnit blogga alls, det har varit fullt upp nu när valparna har börjat flytta. Fem har redan hunnit lämna valplådan och två av grabbarna kommer vara kvar tills första april.

Både konstigt och skönt när valparna flyttar. När de hunnit bli åtta veckor så märker man verkligen att det börjar bli dags flytta, de kräver mer förstås och att ge sju valpar vad de beöver individuellt är nära nog ett heltidsgöra. Nu är det bara Bosse som ska till Skövde (heter i stamtavlan R's Partying Every Day) och Enzo som ska till huvudstaden (R's Where's The Party). Rapporterna från de som har flyttat tyder på att allt går bra och att de funnit sig väl tillrätta. Roligt med rapporter från er alla.



Lilla Fixa har gjort sig hemmastadd hos Malin och Patrik


Idag så har vi fått ett nygammalt tillskott här hemma. Det är Cola som flyttat tillbaka till oss. Hon flyttade som valp hem till Pake och Lotta och de har verkligen tagit hand om henne på bästa vis. Pake har tränat henne både i jakt och lydnad och även lite spår. Nu får de ändrade förhållanden hemma och tyvärr så finns det inga möjligheter behålla Cola. Tråkigt förstås men jag hoppas vi kommer hålla kontakten (jo, det är klart vi ska!). Jag har förmånen att ha sett Cola endel på träning och jag vet att Pake lagt en otroligt fin grund i all träning, Pake och Cola har verkligen varit ett team! Jag ska göra vad jag kan för att förvalta denna pärla väl!



Cola

Nu åker jag till Nyköping i dagarna två, återkommer på fredag eftermiddag. Thomas och resten av familjen får hålla ställningarna hemma. De är luttrade, jag skickar sms, ringer och lämnar lappar med allt som ska göras :-) Hmm, tror nästan de tycker det är skönt när jag är borta ett par dagar ;-)

Ha det bäst,

Annica

Kommentarer
Postat av: Karin & co

Hm, känner igen det där med att lämna lappar... Såg du Solsidan i söndags ;-)

2011-03-16 @ 21:52:10
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Jessica, Vega, Vexa & Verk

Sötaste, underbaraste Colan!

Ska bli roligt att få träffa henne, ta väl hand om den pärlan nu;)



Inhandlat scalibor? Första huggormen har tydligen oxå skymtats redan...suck

2011-03-17 @ 21:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0