Valpbesiktning m.m.

Bara jobbat kvällar och då finns helt enkelt ingen tid blogga, när jag kommer hem vid halv tolv-tolv vill jag bara kasta mig till sängs...



Ryegate's Pyjama Party



Ryegate's Life's Just A Party



Ryegate's It's My Party


Nu blir det lugnt ett tag framåt och det kan behövas eftersom valparna börjar flytta om ett par dagar, helt otroligt!

Igår så hade jag och Malin J laddat för att fota valparna, mindre skoj att jag glömt ladda batteriet :( Vi fotade idag istället men det blev inga bilder på då valparna apporterade fågel som det var tänkt. Jaja, sånt som händer...



Ryegate's Where's The Party



Ryegate's Partying Every Day (bild på R's Get The Party Started kommer, Malin tog bättre
bilder på henne...)

Valparna har apporterat kråka, rapphöna och kaja. Bra ganska små fåglar som inte släpper så mycket fjädrar. Stort intresse visade hela kullen upp även om det var ett par som tyckte att de gott kunde kuta iväg med sin fina trofé *ler*.



Idag så har veterinären varit här och besiktigat hela gänget. Allt gick bra och jag uppskattar verkligen att Maria som min veterinär heter kommer hit istället för att baxa iväg hela gänget i bilen, så otroligt mycket smidigare! Får passa på tacka Malin J som assisterade fint. Visst var det skoj torka kisspölar?? Bäst vänja sig, snart flyttar Fixa hem till er...



Ryegate's Party Animal

Så otroligt härligt att kunna ha valparna ute, de somnar sött när de varit ute och busat.

Har ju självklart passat på träna de stora också. Mest lydnad för Pingla, jag tränar att hon ska få belöning bara
efter passet och då vankas det kattmat... Har belönat henne alldeles för mycket under och efter varje moment föut vilket gjort att hon var fantastiskt duktig på träning men inte alls på tävling då hon visste att belöningen aldrig kom.. Nu vankas det Whiskas ur mattes rygga efter träningen och på det vis hoppas jag vi är tillbaka snart igen, så jäkla retligt då vi inte fått till det på tävling i tvåan när hon kan!

Polly har fått göra ett par viltsök. Har gått väldigt bra, hon går ut mera nu än under första två träningarna efter vinteruppehållet.  Lite lydnad kör vi med men jakten är prio ett.

Malte har fått vara med och titta på men inte göra något, väldigt nyttigt för honom!! Han tränas mest i grundlydnad av Malin och jag fuskar lite med apporteringsträning. Vi går väldigt varligt fram, innan en valp är sex månader tycker jag att man inte ska träna för mycket sånt utan satsa på kontakt och stadga. Brukar sällan vara problem få en flatt apportera, brukar vara mycket värre få den låta bli *ler*

Imorrn blir det valpträff för Maltes kull, ska bli suprskoj!!

Ha det bäst!

Annica


Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

See you soooon!

Ska bli så roligt å se hur syskonen är - de kanske bara är min som är ett monster?!



Tyvärr så följer mitt gamla monster oxå me - men solen skiner så hon får sitta i bilen!

2011-03-12 @ 09:07:25
Postat av: Anna

Du som har tikar. Vi hittade ett blodspår på grusvägen som såg konstigt ut. Droppat var tionde tjugonde meter med färskt blod. Hundarna var inte speciellt intresserade. Kan det ha varit dropp från en löptik som cyklades på vägen? Kan en tik blöda så pass att det blir droppspår när hon springer? I så fall i slutet av löpet och avtar löplukten då? Säkert en knasfråga men jag har ju bara pojkar..

2011-03-13 @ 13:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0