Våren verkar vara på gång...

Åh vilken härlig dag det varit, solen sken och det droppad från taket. Underbart!



Morsan i hälarna



Polly med valp

Valparna kunde vara ute en bra stund på dag, skönt både för dem och mig. Det blir ju lite mindre städning då de kan vara busa ute. Och trötta blir de ;-)



Träning har det också blivit med de stora. Första lydnadspasset med Pingla på länge länge. Hon var härligt taggad men nästan lite överladdad, men på ett bra vis! Momenten kom hon ihåg och framför allt tyckte hon att det var superskoj. Polly fick också träna lite men hon var ofokuserad idag. Kanske för att vi innan had kört apportering som för henne är det roligaste..... Pingla fick hänga med även där och lite ringrostig var hon allt men väldigt nöjd hänga på. Som ni förstår blev det
inga långa pass, det var bra sett för mig hålla mig kvar ute i det sköna vädret *hehe*.





Igår hade vi ett par besök och alla valparna var rejält trötta på kvällen. Tikarna är minst men låter inte storleken hindra dem i något. Hela gänget gillar bära på allsköns prylar och har gärna dragkamp om tillfälle bjuds. 







Bloggar igen när tillfälle bjuds, ha det gott!

Annica


Kommentarer
Postat av: Elli

Ole Dole Doff!! ;-))

2011-03-03 @ 11:56:23
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Karin & co

Visst är det härligt med lite vårkänslor! Välbehövligt för alla vintertrötta människor. Snart flyttdags för valparna också, vad tiden går fort ändå.

2011-03-03 @ 21:24:27
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Äntligen (kanske) kommer våren!!!!

2011-03-04 @ 14:03:13
Postat av: Karin & co

Nä jag ska inte kastrera Miso det första jag gör. Det kostar ju balubas också. Det är bara om jag märker att det påverkar henne jättemycket. Och så är det ju läskigt med livmoderinflammation. Jag har faktiskt inte märkt någon större skillnad på Wilma, tycker t o m att hon har blivit mer lekfull. Kan ju bero på Miso också.

2011-03-04 @ 20:36:13
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Skoj att alla valparna har hittat hem. Hoppas alla får det kanon och att dom underbara blanka fotsulorna får bli hårda och grova ute i skogen på framtida prommisar.(suck).

Ja, du är välkommen hit på promenad. Det är jättefin utsikt och man ser hur långt som helst. 4 km uppförsbackar dit men det är det värt. Samma sjö som jag har sjöutsikt från vårt hus(riktigt klara dagar, innan det har grönskat om man står på en stol och kollar genom takfönstret i badrummet..), men tyvärr ingen bra träningssjö. Som tur är har vi många bättre sjöar att träna vid...Ha det!

2011-03-04 @ 21:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0