Bra slut på april och bra början på maj!

Tyvärr inga bilder idag, det får gå ändå.

Vill först och främst gratta Per och Zorro som rätade ut förra veckans 2a till en snygg och rak 1a idag på Vingåkersprovet, härligt jobbat och väldigt välförtjänt :)

Själv var jag och dotter Malin iväg på Flatshow i Södertälje, en trevlig men lite kall tillställning, tack Yvonne för att jag fick låna vantar...

Först ut av de våra var Malte, han gjorde debut i vänstervarv och det med den äran. Konkurrensen var inte mycket att skryta med men domaren tyckte mycket om vår lille kille, snyggt visad av Malin. Hon sa visst nåt om att hon kunde tänka sig ta med honom hem men han får allt stanna här...

Maltes kritik: 6 mån hanvalp av hög kvalitet. Vackert huvud, flott topline bra kors bra vinklad fram och bak, passande stomme ngt platta tassar. Bra pälsstruktur rör sig samlat fram o tillbaka med härligt driv från sidan. Välvisad.

Polly ställdes i unghundsklass o vann den och placerade sig sedan som 3a btkl, hon skötte sig alldeles utmärkt.
Kritik: Feminin tik med ljuvligt huvud o uttryck. Utmärkt topline o bra kors, fina vinklar runt om o passande stomme. Fina tassar utm päls o färg o kvalitet. Rör sig bra. Välvisad.

Cola visades i ökl och kom där 4a, skoj det med. Malin visade henne och det såg fint ut från ringsida.
Kritik: Feminin tik, vackert huvud. Utm topline, ngt rak överarm fina bakbensvinklar bra päls, rör sig bra
från sidan. Proffsigt visad!

Det blev med andra ord en lyckad och trevlig dag. Väl hemma så har jag och Thomas gjort klart deklarationen, min tar ju mycket tid pga att uppfödningen ska deklareras. Har tagit hela eftermiddagen och kvällen gå igenom alla kontoutdrag och kvitton. Skönt att vara klar nu!

Igår hade vi en skön familjedag, var iväg en sväng med PinglaMalin på hennes land så hundarna fick bada lite, perfekt så slapp jag schamponera dem inför utställningen :P. Kall Valborg men de små var nöjda för de var inne hos grannarna som hade en majbrasa. De stora var iväg på sitt och blir bara lite irriterade när morsan ringer och kollar var de gör ;-)

Fredagen så åkte jag och Cola iväg och spårade oss till vår andra raka etta i ökl viltspår. Hon är duktig och noggrann i spåret och det resulterade i maxpoäng även denna gång. Domarens kritik: En tik som är en fröjd i skogen och som spårar med glädje. Bra samarbete hund och förare.

Skulle egentligen även startat lydnad på samma kväll men kände det blev för mycket.Nu ska vi koncentrera oss på att förhoppningsvis få till sista ettan i spåret och så få till jakten, den säsongen är ju snart slut för denna vår. Vi kommer satsa på lydnad i juni och framåt. Det som blir är att fotgåendet blir lite sämre då jag kör mycket jakt eftersom jaktfotgåendet inte ser likadant ut. Endel hundar har svårt skilja på dem eller iallafall få det det lika bra.  Jag vill ju göra allt men måste se till att hejda mig själv lite..

Ha det bäst nu allesammans så hörs vi igen!



Kommentarer
Postat av: Karin & co

Vilken helg! Kul att det gick så bra och att ni är så duktiga.



Platta tassar?! Jag kommer nog aldrig att förstå det där utställningsspråket.



Här har det jobbats hela helgen, inte mycket hundaktivitet. Men jag ser fram emot en lång och ledig sommar istället.



Miso har verkligen piggat på sig. Idag när jag tog ut dummysarna hoppade hon av glädje bredvid mig!!!



Jag ska också försöka få till någon ökl viltspår i vår, jag tror inte att det ska vara några problem. Fast vi inte har spårat så mycket på sista tiden.



2011-05-01 @ 22:19:57
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Grattis till ett mycket bra månadsskifte :) Men om du ska köra lydnad i juni blir det ju perfekt att åka på Skärgårdscupen i Nynäshamn :)



Kram

2011-05-02 @ 12:43:33
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Hanvalp av hög kvalite? Vexa´s son?? Fars arv rakt igenom där - iaf utställnings mässigt;)



Kan inte du flytta nämre..??

2011-05-03 @ 20:05:45
Postat av: Annica

Jag är glad att man inte ser så mycket Vexa.... Hon är liksom mer duktig i huvvet än utanpå ;-)

2011-05-03 @ 20:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0