Finfint i spåret :)

Hu vad kallt det varit de sista dagarna!

Men nog gnällt om vädret, ska visst bli varmt och skönt till helgen igen ;-)

Vill bara skriva en kortis om att Cola blev SE VCH idag, så skoj! Hon har fått meriterna på fyra raka starter och då har det varit med maxpoäng på samtliga starter och med HP på anlagsprovet.

Domare Olles sammanfattande kritik idag: "Ett utmärkt eftersöksekipage, spårar utmärkt från start till slut".



Vi firade med att träffa Malin och åka iväg och träna med vilt idag vid lilla pölen...

Så tacksam att Cola fick återvända till kennelmamman då Lotta och Pake inte kunde ha henne kvar.
De har gjort ett jättejobb och Pake har tränat henne väldigt grundligt och bra. Jag testade tämligen omgående med att Thomas fick lägga ett anlagsspår här hemma. Det fixade hon galant och sedan har vi bara finslipat på att hon ska fortsätta spåra och inte söka efter skottet som det är i öppen klass, det tog bara ett par provspår innan hon fattade galoppen. Likadant har vi filat lite på återgångarna och bloduppehållen men det mesta har som sagt Löfgrenarna tränat in. Ja, sen har hon en naturlig talang för att spåra också.. Ska bli roligt träna upp Malte nu och även ta ut spårduktiga Polly igen. Men nu ska vi först koncentrera oss på lite annan träning så det inte blir ett enda virrvarr i deras och min hjärna *ler*.

Nu jobbar jag kväll flera kvällar framåt så då blir det inte mycket uppdaterat...

Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, eller hur??!! *ler*

Ha det bäst,

Annica


Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis! Härligt jobbat av alla involverade! Jag måste verkligen ta mig i kragen coh anmäla båda tjejerna till ökl spår nu. Men jag vet inte så många domare häromkring. Lystra kan jag ju anmäla till Susanne men Vilja måst eju ha en annan domare till sista ettan! Jag får leta reda på den andra domarens nummer eller spana in om det finns någon annan häromkring.Har du gått dina spår genom taxklubben? Har de ortfarande krav på att man skall ha egen chipläsare?

2011-05-04 @ 22:05:35
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Hade skrivit en lång kommentar men den försvann så nu kör jag en kortare variant: GRATTIS!!

2011-05-04 @ 22:07:25
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Hade skrivit en lång kommentar men den försvann så nu kör jag en kortare variant: GRATTIS!!

2011-05-04 @ 22:07:29
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Tjoohoo, grattis till championatet!

2011-05-04 @ 23:03:33
URL: http://gyllene-vanner.se
Postat av: Lotta

Ni är ett riktigt superteam du & cola, stort grattis till er:):) det känns så himla superbra att cola fick komma tillbaka till er när det tyvärr inte gick att ha henne kvar! Känns så kul att få följa hennes och dina framgångar:)

2011-05-05 @ 18:38:13
Postat av: Jessica, Vega, Vexa & Verk

Grattis Cola!! (& Annica...);)

2011-05-05 @ 21:13:27
Postat av: Karin & co

Grattis! Bra jobbat.

2011-05-05 @ 21:58:22
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0