Semester!!

Oj oj, har egentligen haft massor med roligt skriva om men tiden har inte funnits överhuvudtaget...

I helgen var jag och Jessie på en väldigt, väldigt bra A-provskurs för Birgitta S-W. Tuff instruktör som verkligen säger vad hon tycker om hur man för hund, det är ord och inga visor.. Men, då man verkligen förstår att hon gör det av intresse för att vi ska utvecklas och bli bättre så känns det bara bra och ärligt. Och se på sjutton, både vi och hundarna utvecklades en hel del.. Ta bara det faktum att under lördagens drive så peps och gnisslades det en hel del, på söndagen var det lugnt. För att hundarna inte tilläts pipa.. Eller som Birgitta sa, "tror ni vissa av oss alltid väljer de valpar som kommer vara tysta och säljer de pipiga till er??"

Vi fick utmana oss i träningen där Birgitta tycker vi oftast tränar för lätt. Känner igen mig ;-) Hade med mig Cola och på lördagen var hon en ganska medioker markör, med tuffa apporter med kastaren var hon betydligt mer på hugget under söndagen. Och så lite mer krav från matte också, det behöver hon för attt snäppa upp sig och då blev det fart, fläkt och precision. Hundarna och hur de agerar är en spegel på oss själva tycker Birigtta och visst fick man sig en tankeställare. Hon är dessutom "alltid på hundarnas sida" (men med krav) och godtar inte snack som att de "jävlas" eller liknande. Det är vårt agerande...

Roligt roligt att umgås med Jessie hela helgen också, Vexa löper ju tyvärr så hon fick bara vara med som åhörare men tror hon lärde sig en del trots allt.

Ny kurs med Birigtta är redan bokad ;-)

I tisdags var vi iväg och FART-testade fem ur Vexakullen. De är bara sex o  ½ månad men jag tycker att det är som mest intressant testa då. En rolig dag där jag hoppas att deltagarna fick med sig massor av tips och råd hur de kan gå vidare i sin träning utefter vad testet gav. Trevliga valpar med fina egenskaper var det allt! Malte visade allt det jag ser här hemma, coola nerver, snabb inlärning, bär allt balanserat och bra problemlösning. Älskar den där lilla killen!     Brorsan Verk var ganska lik honom i mångt och mycket, Hilda och Ossian mer intensiva framförallt i social kontakt, och Mozart nånstans mittemellan. Viktigast är att man ser testen som en hjälp utforma vardag och träning inför framtiden utefter vad valpen/hunden uppvisar för egenskaper.

Tack ni som kom!! Härligt med erat engagemang!!

Men nu har jag inte tid och skriva mer, väskorna är packade och jag,Richard och Malin åker till Kos! Ska bara fixa det sista och sedan styr vi mot Arlanda. Thomas är hemma och tar hand om Alvin och Engla, hundar och hem.. Ska bli sååå mysigt åka iväg med mina stora härliga ungar!!!

ha det bäst, på återhörande!!!!!!!!!!!!

Annica


Kommentarer
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Trevlig semester!!!

Kram

2011-05-20 @ 12:53:38
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Anna

Vi ska till Östra men skippar gärna att ställa om du dömer. Jag antar att du inte vill döma dina egna.

Helt rätt tänk angående träningstänket. Speciellt flattar som är smarta och gärna hittar på saker att roa sej med om dom inte behöver koncentrera sej på uppgiften. Jag förstår dom..

Ha det bra på semestern.

2011-05-22 @ 12:45:33
Postat av: Ylva Persson

Hej hej vad kul dina poster verkar. lär definitivt läsa din blogg igen! :) Ha en rolig helg =P

2011-06-30 @ 11:26:10
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0