Tillbaka i verkligheten och utan mail!!

Skönt skönt skönt har vi haft det på semestern!!! Bäst av allt att tillbringa långa lata dagar med mina älskade stora barn, ett minne jag alltid kommer bära med mig!! Förundras över hur kloka, roliga och underbara de är ;-) I vardagen fattas ofta tid att bara umgås, där drar ju kompisar, datorn och alla "måsten" också.. Tack Malin och Richard!!

Under tiden vi varit borta så har datorn drabbats av åskoväder och det är tydligen ett större fel och inte bara hemma hos oss (fick vi reda på idag efter att ha investerat i ny router o modem..). Så jag kan inte ta emot mail, ring om det är något!!

Valpträff för Pinglas kull blir på fredag kl 10.00. Hör av er om ni kommer!! Medtag matsäck, godis till hunden och visselpipa. Vet att jag skrivit till er förut om träffen men nu blev det ju lite konstigt när inte mailen funkar..

Jah jobbar natt denna helg, kändes okey när jag la in det i schemat men inte lika kul nu då vi just kommit hem.. Malin tog med sig Polly och Cola till Vallentunautställningen idag med Thomas som chaufför och de små som hängde på (jätteskönt för mig att få sova i ett tyst hus!!). Gick väl sådär i vänstervarv, båda två fick Very Good med hyfsade kritiker. En chansning för en domare som inte dömt rasen förut, Malin tyckte däremot att han hade tagit fram fina hundar. Polly hade visst studsat runt en del, *hmm*.

Grattis till Sarah och Wilda som tog första pris i lkl 1 idag, vad skoj!! Syrran Röja har varit på MH och Lisa tyckte hon gjorde ett trevligt MH, ska bli skoj se protokollet sedan. Apropå MH så har Polly och Colas äntligen blivit inlagda på SKK Hunddata, här kommer först Pollys:

Domare 1 STANGVIK STIG  
  Känd mental status    
  1a.Kontakt hälsning:   4    
  1b.Kontakt samarb.:   4    
  1c.Kontakt hantering:   4    
  2a.Lek 1 leklust:   4    
  2b.Lek 1 gripande:   4    
  2c.Lek 1 grip/dragk:   3    
  3a 1.Förföljande:   3    
  3a 2.Förföljande:   4    
  3b 1.Gripande:   1    
  3b 2.Gripande:   5    
  4.Aktivitet:   3    
  5a.Avst.lek intresse:   3    
  5b.Avst.lek hot/aggr:   1    
  5c.Avst.lek nyfiken:   1    
  5d.Avst.lek leklust:   1    
  5e.Avst.lek samarb.:   1    
  6a.Överr. rädsla:   2    
  6b.Överr. hot/agg:   1    
  6c.Överr. nyfikenhet:   5    
  6d.Överr. kv. rädsla:   1    
  6e.Överr. kv. intr.:   1    
  7a.Ljud rädsla:   2    
  7b.Ljud nyfikenhet:   5    
  7c.Ljud kv. rädsla:   1    
  7d.Ljud kv. intresse:   1    
  8a.Spöken hot/agg:   1    
  8b.Spöken kontroll:   5    
  8c.Spöken rädsla:   3    
  8d.Spöken nyfikenhet:   2    
  8e.Spöken kontakt:   3    
  9a.Lek 2 leklust:   4    
  9b.Lek 2 gripande:   4    
  10.Skott:   2


Som jag tidigare skrev så visste jag att hon inte skulle intressera sig för avståndsleken, hon tycker att det är roligast vara hos matte. Bra egenskap vid arbete tycker jag, jag vill gärna att hon ska tycka jag är viktigast i världen ;-) Mycket nöjd med min tonåring :-)

Och här kommer Colas:

Domare 1 STANGVIK STIG  
  Känd mental status    
  1a.Kontakt hälsning:   4    
  1b.Kontakt samarb.:   4    
  1c.Kontakt hantering:   4    
  2a.Lek 1 leklust:   5    
  2b.Lek 1 gripande:   4    
  2c.Lek 1 grip/dragk:   4    
  3a 1.Förföljande:   3    
  3a 2.Förföljande:   4    
  3b 1.Gripande:   3    
  3b 2.Gripande:   4    
  4.Aktivitet:   4    
  5a.Avst.lek intresse:   2    
  5b.Avst.lek hot/aggr:   1    
  5c.Avst.lek nyfiken:   4    
  5d.Avst.lek leklust:   4    
  5e.Avst.lek samarb.:   1    
  6a.Överr. rädsla:   2    
  6b.Överr. hot/agg:   1    
  6c.Överr. nyfikenhet:   4    
  6d.Överr. kv. rädsla:   1    
  6e.Överr. kv. intr.:   2    
  7a.Ljud rädsla:   2    
  7b.Ljud nyfikenhet:   5    
  7c.Ljud kv. rädsla:   1    
  7d.Ljud kv. intresse:   2    
  8a.Spöken hot/agg:   2    
  8b.Spöken kontroll:   5    
  8c.Spöken rädsla:   1    
  8d.Spöken nyfikenhet:   5    
  8e.Spöken kontakt:   4    
  9a.Lek 2 leklust:   4    
  9b.Lek 2 gripande:   4    
  10.Skott:   1

Ser riktigt trevligt ut det också, eller hur??

Blir en intensiv vecka framåt, som sagt lätt att planera och sedan när man är uppe i det ibland lite för mycket *hehe*

Är någon intresserad att "ta över" vår stuga vi har hyrt inför Flatmästerskapet (jättefin, 6 platser) så går det bra, ligger på Umeå First camping. Verkar kört få ledigt tyvärr.. Hör av er!!

Hör av mig när mailen är i funktion, ha det bäst!





Kommentarer
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Låter som en härlig semester :) Jag tänkte kolla med MH till hösten för Wilda, jag tycker att hon börjar mogna mer o mer ;) Vet du ungefär när du planerar röntgen?

Kram

2011-05-30 @ 09:50:58
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Sonja

Välkommen hem till grottekvarnen igen.

Härligt att du haft en skön semester.

Ossian hälsar att han minsann nästan alltid är duktig. Så de så.

2011-05-30 @ 14:45:38
Postat av: Jessie, Vega, Vexa & Verk

Äntligen är du tillbaka på plats, ja höll ju på att få abstinens...kryper ju i kroppen på mig;)

2011-05-30 @ 20:24:00
Postat av: Karin & co

Syrrorna reagerade ungefär likadant, fast Miso tyckte spökena var jätteläbbiga. Nu i helgen så var det Lystra som var mycket försiktigare i skogen än Miso. Lustigt att de reagerar så olika på olika saker. Man kan själv tro att det där kommer hon nog att reagera på och hon bryr sig inte och andra saker som jag inte tänker på är jätteläbbiga. Ett tag efter MH var fladdrande lakan och stora vita byggsäckar lite läskiga.

2011-05-31 @ 08:40:40
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: ulle,mio,max

Kalasfina huvuden på flickorna;););)Ses på torsdag;);)



kramen från oss

2011-05-31 @ 08:53:16
URL: http://www.gundogs.se/mio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0