Mycket kursande

Nu måste jag ta mig i bloggkragen..

Höstlovet har börjat och det på ett härligt vis med sol och ledighet. Malin och Richard är iväg till Säfsen men Thomas, jag och de små har varit ute i skogen och grillat korv, ivrigt påhejjade av hundarna som gärna ville nosa på grillen.. Åkte sedan och ögonlyste Pingla, nu hoppas jag hon kommer igång och löper också :) Ögonlysningen gick bra och ögonen var utan anmärkning, skönt.

Igår var jag på träning hos Jens och Sofia, som vanligt ett bra upplägg och väldigt lyxigt få komma till en färdig träning. Jag hade med Cola och jag är på det stora hela nöjd med henne.

På kvällen var vi iväg och såg nya Tin Tinfilmen på bio, rekommenderas. Så otroligt välgjord! Blev mat på kinarestaurangen också eftersom de små fick välja.. Själv undrar jag hur jag gång på gång väljer tre små rätter som mest består av friterat som gör en otroligt mätt och däst *stön*

Lördag så var det träning med instruktör för ett gäng valpköpare från de två sista valpkullarna, tanken var att de skulle ligga ganska jämnt i träning och ålder. Vi träffades i Åkers Styckebruk och det var Bitte Lind som var instruktör, som vanligt med bra övningar och upplägg. En mycket givande dag, jag hade med mig lille Malte och som vanligt är det bara trevligt ha med lill-grabben. Liten och liten förresten, han och hans syskon fyllde ett år i fredags!! Stort grattis i efterskott till alla elva!

Det blev en lång men innehållsrik dag där fokus låg på grundövningar. Jättebra och nyttigt, spännande fortsättning följer nästa lördag :)

Var ganska trött och frusen efter en lång men fin dag ute, väldigt skönt komma hem och få sätta sig vid dukat bord och äta värmande trattkantarellsoppa och pasta med blåmusslor. Tack maken min!

Ser fram emot uppfödarkonferansen som är om två veckor, här i Eskilstuna faktiskt. Förhoppningsvis intressanta diskussioner och föreläsnigar samt förstås tillfälle få träffa uppfödarkollegor från hela Sverige!

Ha det gott,

Annica

Kommentarer
Postat av: Anna, Hedvig & Hilda

Kul med Tintin filmen, vi går nog också och ser den. Fick hy fem solar på nyhetsmorgon ;-)

Grattis till 1 åriga brorsan Malte i efterskott! Hilda firade med spruta och gos med hundvakter, vi åkte till London. Jag är nog skyldig Hilda en leverpastejsbakelse, blir ju inget roligt om man bara firar med spruta.

Syns på lördag!

2011-11-01 @ 09:58:09
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com
Postat av: Sonja

Det var både intressant och roligt i lördags, Synd att jag inte kan va med på lördag. Då skulle ju Ossian vara okopplad hela tiden! Får bli vid ett annat tillfälle,eller hur?

Vi skulle också behövt en värmande soppa vid hemkomsten, det lät jättegott.

Hej o tack

2011-11-01 @ 20:58:19
Postat av: Annica

Men precis Sonja!! Ossian är duktig med koppel på men ännu bättre utan :)Och hans matte med ler. Planer finns absolut på uppföljning, nu hoppas vi på en mindre snörik vinter än förra året och att den inte komemr vara fram till pingst..

2011-11-02 @ 02:36:46
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Elli o Mascot

Även jag tyckte att lördagen var väldigt givande:-) Har försökt att skriva ner de tips som vi fick men har säkert glömt ngt... Det är mkt som snurrar i huvét när man ska försöka att summera det som varit!Numera så har jag två "livsläxor" *Håll tand för tunga;-) samt *Ta det Luugnt!

Tråkigt att vi inte kan vara med nästa gång men vi satsar på en kommande uppföljning:-)

2011-11-02 @ 07:27:01
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Helena

Grattis till alla 1-åringarna! Ja jag tror att jag beställde tavlor, jag betalade in nåt iaf så jag hoppas på det ;-) Bilder på Vilja kommer efter fredagen, jag kanske kan få Sofia att ställa upp henne lite fint ;-) Vore ju kul att ställa henne i jaktklass på nån utställning i vinter. Du kanske har planer på att åka iväg på nån mellan 14:e dec till 5:e januari, när Vilja är på plats hos er ;-) Säg bara till så anmäler jag henne. Kram

2011-11-02 @ 08:04:09
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Vi som är lite större vill också gå kurs hos uppfödaren.



kram Miso

2011-11-02 @ 19:09:13
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Helena

För vår del blir det jättebra om Malte kommer hit. Kanske egentligen bättre för gammelpudelen att slippa mäta sina (svaga) krafter mot ytterligare en tik....hon är väldigt svag för karlar däremot ;-) Kram

2011-11-03 @ 06:33:39
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Toppen!



Kram Miso

2011-11-03 @ 09:05:12
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Nytt inlägg minsann. Hoppas ni har det bra! Anna

2011-11-03 @ 22:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0