Hösten är här..

Hu, fick skrapa rutorna på bilen i helgen och har satt i motorvärmaren.. Tänk vad sommaren har gått snabbt!

Lite långt mellan uppisarna just nu, dels beroende på tid och möjligheter förstås men också tycker jag det är mer inspirerande om ni skriver kommentarer till vad jag skrivit, det blir mer levande då. Tycker jag iallafall ;)

I helgen som var så var Malin och Cola tävlade lydnad i Flen. Cola var nästan lika oinspirerad som förra gången, antingen är det löpet som spökar eller så är hon helt enkelt tävlingsvan vilket gör att hon är en hund på träning och en på tävling. Hon känner säkert av Malin också som förstås blir annorlunda när hon märker Colas inställning. Lite av moment 22 det där... På söndagen gjorde de en betydligt bättre träningstävling så det kan ju handla om att Malin så gärna vill att det lyckas på tävling, att hon är lika duktig där som på tävling.

Polly debuterade på samma tävling, även här körde Malin (har liksom blivit av med hundarna i lydnad.. Fast det gör inte så mycket *ler*. Tyvärr nollade hon både hoppet och läggandet och det är ju 40 poäng vilket gör en ganska chanslös. Men i resten av momenten gick det fint och de fick ihop 142 poäng trots dubbelnollan :) Polly älskar lydnad men kan inte riktigt hålla isär momenten men det kommer. Glad att hon låg platsen på nytt ställe och med okända hundar, skönt!

Roligast med dagen var nog ändå träffa Sonja och Karin som har Maltebrorsan Ossian, de huserar på Flens Bk (trevlig klubb) och så jobbarkompisen Linn (väldigt saknad nu under mammaledigheten) som tävlade med sin lånehund Zingo. Resultaten spelar mindre roll när vinsten är en trevlig dag, eller hur??

Grattis till Sarah och Pippi som i helgen tog en ny titel och numera heter Pippilotta LPI LPII LPIII SE VCH Ryegate's Bird On A Wire :) Pippi kan vara väldigt ojämn och har sett till att Sarah fått klura ordentligt. Ena gången kanon och nästa gång "que" om man säger så.. Undrar vad Sarah ska hitta på nu..

Känner mig ganska duktig som inte startade Polly på jaktprovet i söndags i Vallentuna. Vi hade kommit med och jag åkte dit men eftersom Pollan behöver lite mer tid efter löpet att återfå sitt rätta jag så lämande jag min plats till en annan. Brottades med mina egna tankar länge, hon har ju trots allt "bara" en trea nkl och jag hade velat så mycket mer. Men för vems skull?? Jo, det är ju återigen när tankarna går till "vad ska folk säga" och "men tänk när folk tittar på Hunddata". Jag har blivit så mycket bättre släppa dessa tankar men ibland kommer de över mig, inte helt lätt bli av med negativa tankar.. Jag vet att jag tävlar för att det är kul, jag vet att ett resultat inte säger allt om hunden. En rättvis bild av hunden får man ju inte förrän man sett den live, inga resultat kan ge samma bild.



Malte, på gång tillbaka i päls efter stora raset.. Står visserligen som en gunghäst på kortet men fin ändå (och jag är fullständigt opartisk!)

Nu börjar i och för sig Polly bli sitt vanliga jag igen, mycket piggare och alertare. Vi tar nya tag till våren och då hoppas jag vi slipper löp och efterlöpshormoner :) Nu upplever jag hela Pollans kull som sena mentalt, det kan ofta flattar vara och Kia som fött upp pappa Zomby säger att hennes linjer ofta är det.. Och då i kombination med Vilja som tagit lååång tid på sig (och brorsan Molle och... Ja ni vet, ädla viner!) Cola är lite senare än Polly men det vänder väl snart där med. Malte å andra sidan, han är som vanligt *skratt*. Här har vi bara lite lagom av tonåring.. Åh andra sidan är det väl som resten av familjen, jag är ganska småtjurig vissa dar i månaden och ungarna kommer in i sina perioder. Har väldigt lugna tonåringar men Engla blir snart sex år och är inne i nåt de visst kallar "halva tonåren". Här slås det i dörrar minsann!

Har en skoj helg se fram emot, Jessie kommer hit. Vi har anmält oss till FRK Östras WT på söndagen, attans vad med hundar som ska starta där! Våra småttingar ska bara få känna på atmosfären, insåg på sista WT:et att Malte behöver miljöträning. Malin och Pingla ska också starta och en liten brun syster-yster är anmäld så om inte resultaten blir nåt att hurra för så kommer vi få en kul dag!!!



Malin och Pinglas dotter Fixa.

Hör ni, sugna på att kursa? Bitte Lind har ett par platser kvar på helgens nybörjarkurs pga löptikar (ja, jag säger då det..). Brukar vara jättebra kurser och Bitte är både trevlig, kunnig och en bra pedagog. Kolla in hennes hemsida Tränade tassar eller kennel Lopplådans.

Ha det bäst!

Annica


Kommentarer
Postat av: Anna

Hallå!

Jag har saknat bloggandet när det inte hänt nått på 10 dagar?!? ;-)



Blir en fin dag på söndag, ska bli kul att träffa brorsorna och er såklart! :-D

2011-10-12 @ 15:15:03
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com/
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Grattis till det bra resultatet i lydnaden med Polly! Jobbigt att hon nollade två moment. Måste ha haft fina poäng på de övriga! Kul! Ja, det vore kanon om med ett träningsjaktprov till våren! Mycket bra idé!

2011-10-12 @ 19:45:42
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se
Postat av: Jessie, Vega & Verk-Mannen

Saknat bloggandet oxå;) Ska bli jätte roligt i helgen, önskar att ja hade tränat lite mer inför söndagen bara...men man får ta de som de kommer:)



GRATTIS Sara & Pippi till nya titeln



Ses snart!

2011-10-12 @ 21:42:27
Postat av: Anna

Pippilotta kommer snart bli lydnadschampion så Sarah vet vad hon styr med. OM hon inte blir det så ska hon fixa lp2 med Musse har hon lovat. Tror hon hellre sliter med Pippi i annat fall får hon en rejäl utmaning. Musse bestämmer ingen över om han inte blir rejält mutad...

2011-10-13 @ 12:56:00
Postat av: Maria&Texas

Skönt att höra att nästan hela kullen är mentalt sen! Jösses vad jag kan uppleva Texas barnslig ibland. Och vilken galenpanna han är, Formel 1-bil och vildhäst på samma gång!Men vad gör det när han är världens snällaste!:)Och varje morgon när vi ska skjutsa till skolan så MÅSTE han ha en leksak med sig till bilen, precis som Matilda alltid hade när hon var 3 år och skulle till dagis...:)

2011-10-13 @ 14:15:08
Postat av: Sonja

Tack själv för lördags.

Det var trevligt att se Malin med Polly och Cola.

Det var synd att det inte blev 1:a priser, var ju så nära.

2011-10-13 @ 16:33:02
Postat av: Elli

Ojoj OJ, OM jag skulle fundera på vad det står på hunddata så får jag gå o dra ngt gammalt över mig! Måtte ingen lusläsa efter Razzel o mina resultat..Ooops Tycker de kunde införa lite stil o charmpoäng oxå o inte bara ett "tråkigt" helhetsintryck! Dock inte sagt att jag "aldrig" bryr mig....

Mascot (snart 9mån) har även han hamnat i tonåren med allt vad det innebär, luktar bara såå gott, lite till... Dessutom så har öronen blivit jättetunga, såå tunga att han inte hör, Hmm...

Det är ngt visst med gossar ändå:).............

2011-10-13 @ 20:02:25
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Annica

Men åh vad skoj med alla kommentarer gilla mycket

2011-10-13 @ 20:42:43
URL: http://ryegates.se
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Tack för gratulationer!

Hitta på? Ja, det finns ju en klass kvar för att få nästa titel så vi satsar på det :) Sen har jag ju Wilda som löpt klart o ska fortsätta upp i klasserna o dessutom ska startas i andra grenar så jag har nog att göra framöver...

Kram

2011-10-13 @ 23:24:02
URL: http://flattar.wordpress.com
Postat av: Anna

Jösses jag läste om löphormoner och såg Molles namn..Blev tvungen att läsa ordentligt. Det är skoj med hundar som mognar sent, Annika! Man behöver inte fundera på allt man missat första åren för man har tid på sej att hinna med allt, när dom är 5,5 upptäcker man att hunden fortfarande utvecklar sin personlighet så tråkigt får man aldrig. Jag hade aldrig beskrivit Molle på samma sätt när han var tre som jag gör idag men det är ju det som är roligt med flattarna! Låång tid att ha roligt tillsammans alltså.

2011-10-14 @ 21:27:38
Postat av: Lena

Intressant det där du skrev om Hunddata. Så himla sant! Man ska inte stirra sig blind på siffror och data, man vet ju inte vad som hände just då! Framförallt måste man ha i åtanke att all hundsport är bedömningssport...vad sätter just den domaren ribban och focus! Var gladare över ett 3e pris än en klassvinst i lkl1, pga attityd och felfritt utförda moment ( 10or och 0or), men ser man på Hunddata så ser det ju inte snyggt ut...

2011-10-17 @ 11:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0