Regn och rusk :(



Här gäller det att ni har bra syn... Annica till vä och Nikki därute, från kursen med Kicki vi hade i våras!

Inget tvivel på att hösten är i antågande, regn, rusk och blåst idag... Men en kompis hävdade att förra året så snöade det för första gången 17e oktober så då har vi klarat oss bättre 2011 :)))

Nu har poängen på helgens WT kommit och jag kan konstatera att Cola fick 86 poäng, riktigt bra siifror och samma finna summa som på KM:et. Strulade som jag sa på en av apporterna på walkupen, vi har fått rättvisa poäng tycker jag.


16

13

20

18

19

86


Första poängen är första dirigeringen, hon gick lite höger och inte rakt upp direkt. Jag skickade henne medvetet lite t höger för att inte riskera att hon skulle gå vänster där markeringen gått precis innan.

Andra är walkupen, avdragen är för andra apporten.Fin i fotgång och stadig.

20 poängaren är markeringarna i högt gräs, dem spikade hon.

18 för den andra dirigeringen, hon gick rakt ut i den obanade terrängen men jag fick avdrag för jag stöttade väl mycket med "ut". Medvetet val då jag ville "printa" henne ;)

19 för sista markeringen som var lång och ganska kamouflerad. Avdrag för fottramset, resten gick kanoners.

Vinnaren fick 92 p och tvåan 87 p, grattis till familjen Damgaard med sina duktiga labbar!

Jag ser fram emot att starta i ekl på WT nästa vår, inte för att jag tror vi har en sportmössa men svårare och klurigare uppgifter kommer förhoppningsvis utveckla mig som förare.



Lilla Fixa.. Liten blir stor, igår blev Pingla- Peak.kullen nio månader!


Lille Maltes siffror var:

 

20

4

0

16

17

57



Första dirigeringen gick felfritt.

Walkupen gjorde han bra på så sätt att han var lugn och stadig, så skönt! Han markerade väl men gick ut för kort och låg inte kvar tillräckligt länge i rätt område.

Markeringarna gav ju dagens nolla, han behöver som sagt lära sig att ligga kvar.

16 på nästa dirigering, den var väl svår då vi inte jobbat med osynliga i obanad terräng men han var ändå duktig när jag stöttade honom.

Jättebra fokus på sista markeringen men avdrag för att jag blåste närsöksignal. Då han misslyckats med de andra markeringarna ville jag att han skulle lyckas.

Verk fick:

 

16

13

0

15

20

64



Vilket är kanon för en ung oerfaren hund. Som ni ser är grabbarna ganska jämna men Verk satte walkupen bättre.

Och så härliga syrran Hilda då som behöver träna stadga men som har en grym näsa och en härlig atttityd. Bra av Anna att tänka klokt och långsiktigt, de avstod den ruta där Anna kände att de inte var klara. Ruta tre gjorde Hilda suveränt men knallade.... Tror det blev knallningar på trean med :P Det som saknas är stadgan, viltfinnarförmåga har hon så det räcker :))


18

0

0

-

0

18



Pingla och Malin hade ingen höjdardag men efter en strulig inledning gick det bättre. Pingla är seg och disträ nu så vi väntar att det ska börja löpas när som :)))) Spännande!! Ska beställa tid för ögonlysning nu *gillas*

13

0

13

15

12

53




Trist att inte kunna starta Polly, hon är verkligen tillbaka till sitt vanliga jag, alltså full fart framåt!

Igår var jag och fixade hundpass och första rabiesvaccinationen för Malte och Cola. Polly och Pingla är redan klara så nu tyckte jag det var dags för de andra. Har blivit mycket vaccinatioer sista veckan, vi har precis varit och tagit alla de andra vaccinatioerna plus pfyllning av rabies för Polly och Pingla. Att jag inte gjorde alla samtidigt är nog för attt jag inte tyckte det blev lika dyrt dela upp det på två gånger.. Snacka om att lura sig själv ;))

Idag då jag vaknat efter natten styrde jag till Annica och hennes härliga golden Nikki och Lydia. Lasse var också med och Malin med. Eftersom Pingla just nu är knepig fick dottern Fixa vara med istället, smart.

Inget vidare väder träna i men rätt klädd gick det ändå bra. La ett sök som inte såg svårt ut men alla hundar drog höger hela tiden, vet inte varför.. Dirigeringar där jag försökte vara konsekvent att inte tolerera att de gick snett. Polly behöver mycket sånt, hon har ett tryck och fart som gör henne lite svår hinna med, fördelen är att hon inte går ner sig utan kan traggla. Cola kan antingen vara kanon eller som idag, lite väl mycket "kan själv". Jobbar på att inte släppa igenom sånt och jag tycker dagens träning blev bra med henne men lite tålamodskrävande. Nöjd att jag var envisare än hon!! Malte var duktig på de avstånd vi körde och seddan fick de unga hundarna träna på ligga kvar i rätt område och bli noggranna, bra övning!

Nu är det kväll och lite mysigt kura skymning i detta busväder.

Ha det bäst! Jätteroligt att ni kommenterar bloggen mer nu, blir ju sååå mycket roligare skriva då!

Kommentarer
Postat av: Anna, Hedvig & Hilda

Bra beskrivet om Hildas debut. Jag har beskrivit ungefär samma Hilda =) Hon kändes lätt i baken men jäkligt härlig att ha vid sin sida. Man lixom bara vet (knallning eller ej) att hon kommer hitta apporten och komma in med den...i turbo fart :-D

2011-10-18 @ 20:18:58
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com
Postat av: Annica o Nikki

ja jädrar va vi kämpade på i regnet. Hoppas vi ses snart igen!

2011-10-19 @ 15:37:48
Postat av: Jessie, Vega & Verk-Mannen

Turbo Hilda är för härlig! Älskar hennes attityd, sen att de kommer krävas mer tid & arbete innan alla pusselbitar är på plats = ett plus tycker ja. Försöker träna Verk på samma sätt, grunda, grunda...för att få tillbaka så mkt sen när vi väl är redo i de riktiga livet;)



Tack igen alla för en trevlig helg - underbart att ses!

2011-10-20 @ 09:21:49
Postat av: Karin & co

Kul att ni har tävlat igen :-)



Här har vi börjat ta tag i lydnaden, hm :-) Jag tror att fick den barnsligaste flattifnatten i den kullen.

2011-10-25 @ 22:21:57
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0