Lite virriga..

Ja det är alla tre här hemma nu, det blev en lååång löpperiod för dem ;-) Malte har tyckt att det har varit lite jobbigt de senaste dagarna när Cola varit i höglöp, hoppas det vänder nu!

I helgen hade jag tänkt åka och titta på Eskilstunaprovet men det blev så jäktigt hinna med det innan jag skulle jobba kväll... Men attans vad skoj att Per och Zorro debuterade i elitklass med att gå till ett tredje
 pris =) Lovar gott inför nästa år!

Skönt också att de två senaste som röntgats, Miso och Lystra som är Polly-syrror, har armbågar och höfter utan anmärkning. Alltid lite pirrigt innan resultatet kommer in!

Det har mest blivit promenader här hemma, alla är som sagt påverkade av löpen som aldrig verkar ta slut.. Jo, Polly är klar och Cola går in på de sista dagarna.
Det är meningen att vi ska starta på WT på söndag och jag är ganska säker på att jag kommer ha tre ganska otyglade hundar med mig dit *hmmm* Men trevligt sällskap är jag garanterad så det får överskugga hundar som är på tårna efter lång väntan... 

Förra veckan så var Jessie, Verk och Vexa här. Gillar våra Värmlandsbesök! Verk fick ett viltspår som han fixade alldeles utmärkt. Jessie fick lite blod och klöv med sig hem så nu har de inget skylla på *hehe*. Bara ut å spåra! Vi började med att åka till ITAB i Surahammar, bra kläder för hundträning till bra priser. Definintivt väldigt bra pris på västar (ser ut som de betydligt dyrare från PAW), ryggsäckar och Muckboots. Går kolla in på nätet för att se deras utbud.

Vi tränade på eftermiddagen och det blev en bra träning med lite walk-up känsla. Malin och Pingla kom också och då blev det ju ännu roligare =) En riktigt rolig dag fick vi och det var skoj se hur duktig Verk är, väldigt lik mamma Vexa men han har nog en växel till. Fortsatte jobba även när det blev svårt. Så glad i hjärtat att Jessie beslöt sig för att ta en Vexapojke!

På fredag är det dags att FART-testa ett gäng valpar, ska bli intressant och roligt. Det blir fem från Pinglas kull, en Vexapojke och en "gammal goding" i form av Jina.

Roligt också att så många av er kommer på de två Ryegate'stränings-dagarna för Bitte Lind! Bitte har skickat ett Pm till mig som jag kommer vidarbefodra snart.

Bitte har nu lagt ut flera kurser på sin hemsida, kolla gärna in om det är något som passar! Sök på kennel Lopplådans så komemr ni även till hennes kurssida.

Ha det gott!

Annica

Kommentarer
Postat av: Jessie, Vega & Verk

Tack själv för senaste! Kalas träningar som vi har fått till!

Klart att ja e gla´ över min pojk, stolt över att han orkar hålla så länge å blir bara bättre ju längre han fick jobba;)

Vi ska jobba lite vid vatten idag för stadgan skull - jobba ifrån vatten m.m.



Kramen

2011-09-16 @ 09:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0