Härliga lov!

Oj vad vi njuter av våra lediga dagar och det sköna vädret, tror Alvin och Engla varit ute från nio på morgonen till middagsdags... Valparna hade det mysigt på altanen under stora delar av dagen, de hjälper Thomas med omplantering, undersöker pooltäcket och har allmänt kul. Alvin och Engla byggde koja till dem men ett par lekar där valparna skulle bära på ett rep avslog jag, alldeles för lätt att valpben skulle trasslas in..



Engla villle så gärna att jag skulle ta detta kort då hela valphögen ligger och sover
bredvid henne. Sole i ansiktet har hon med :)


Har provat på att låta valparna gå i koppel. Det gick förvånande bra, jag tror att det funkade så väl för att de har haft halsband på sig så länge och är vana vid dem. När valpar sätter sig ner och kliar, inte vill gå med så handlar det nog oftast om att de inte är vana han något runt halsen. Bra med halsband alltså!



Fotat av Alvin, kanske ingen dum idë kapa morsans huvud..

Trevliga besök har vi också haft och ordningen är återställd tycker barnen efter en besökslös dag i måndags :)



Och så lite lek med presenten vi fick av pappa Melker..

Har fått Finlandsboende Chicos R's Waking Up The Neighbours, röntgenutlåtande, ser ju finfint ut med snygga höfter och armbågar. Vilken tur de skriver på andra språk än finska så man förstår... Chico är bror till Malte och alltså efter Poker-Vexa.


Apropå Malte så var han och jag iväg och kursade igår. Han fick vara stand-in för Polly och jag märkte tydligt att han behöver komma ut mer själv. Nya hundar var jättespännande och han ville såå gärna leka. Dags strama upp lilleman lite! Som vanligt jättebra övningar hemma hos Jens och Sofia och jag kom hem laddad, Idag har vi gjort lite av övningarna och de var nyttiga både för unghundarna och Cola och Pingla som just nu är på ungefär samma nivå som de unga efter valplådetid och konvalescens. Vi komemr nöta vidare!

Ha det bäst!


Annica


Kommentarer
Postat av: Maria&Texas

Hade sååå gärna velat åka på poängjakten imorgon men jobbar ensam och stänger 18...:(
Kommer till Örebro och till finalen! Tycker kepsarna och tröjorna var snygga, tröjorna viken som men gillar svarta kepsen bäst. Även om jag inte kan vara på plats på just FM och FF så skulle jag gärna beställa nåt av dom.

2012-07-11 @ 14:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0