Mycket nu :)

Fått lite pikar att det var länge sen det uppades här på bloggen och det stämmer ju.. Men senaste veckan har varit en aning hysterisk :)

Nu har fem valpar flyttat och bara lilla Rea är kvar, hon flyttar på torsdag. Så tomt det blev! Men också skönt måste jag säga, den sista veckan märker man att de är redo flytta och att de behöver nya utmaningar. Rapporterna ger vid handen att de sköter sig i sina nya familjer, lite pip på nätterna men annars har de varit fulla av nyfikenhet och bus :P De stota här hemma har börjat gilla läget med Rea, en är liksom okey men inte sex valpar som hönger och drar..

Veterinär och allt sånt som skulle göras sista veckan gick bra, grämer mig dock fortfarande att kameran inte är fixad, hade varit skoj få en massa kort på de små!

Cola vållar oss fortfarande lite bryderier, var på träning hos Jens i veckan och hon var väldigt ojämn. Idag tävlade Malin trean med henne för första gången och Cola gav ett splittrat intryck. Två nollor blev det och där rök sjuttio poäng, sedan ett par femmor. Bra att hon var fin i gruppmomenten, alltid något :) Bara grunna vidare hur vi ska jobba tillbaka henne!!

Desto bättre har det gått i ett par andra debuter, Malin J och Fixa debuterade igår på lydnadsplan i Eskilstuna med snygga 177 poäng och en tredje placering. Stort grattis till unga Fixa och duktiga Malin! De tävlade även idag men tyvärr gjorde en nolla på ställandet att det inte blev en etta idag. 148 poäng är fint ändå och Fixa tyckte hon gjorde ett jättesnyggt läggande *ler*



Visserligen gammalt kort men Fixa är inte så mycket större nu ;) Liten men snabb!

Debut dag för en annan Malin (dottern alltså) och hennes unga hund Malte. De tävlade på EDHK och tog ett första pris med 164 p och en andra placering av elva startande. Bara en åtta på platsen (han satte sig innan kommando) gjorde att många poäng rök sedan 7 1/2 på linförigheten (den dömde domaren ganska hårt. Men rättvist!) Tror allt att min förstfödda är nöjd med sin prins :))



Ser nästan ut som de tävlat SM med take på priserna :)

En annan som uppförde sig som en prins idag är brorsan Verk med matte Jessie. De har Flathelg i Värmland denna helg. Igår kom han tvåa med HP i junioklassen på deras utställning och idag var det debut på deras inofficiella jaktprov. Verk skötte sig med den äran, han var enda hunden idag som fick 1a HP och blev därmed Provbäst alla klasser, bara bocka och buga! Tror det var 21 startande om jag inte misstar mig! Grattis även till Ulle och Mio som gjorde bra ifrån sig <3!



Verkar som brorsorna jobbar för brödfödan.. Well done!

Karin och Vilja startade på WT på Lidingö, denna gång i ökl. Karin var riktigt nöjd med ett par rutor men det höll inte dagen igenom. Jättebra start i nya klassen och härligt att hon inte brydde sig om drevet! Vilja börjar växa ur unghundsfasonerna sex år gammal.. Bådar gott för Polly med syskon *flinar*

Träning blir det den 21a april kl 11.00. Vet att det är många som ska ut på annat denna dag så hör av er om ni kan!! Finns även en öppning att vi samlas på fredagen om ni vill och kan! Maila :)

Annars blir det träning den 1a maj kl 13.00. Välkomna på nya träningar!!

Ha det bäst,

Annica


Kommentarer
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Grattis till alla duktiga ryegatare som tävlat i helgen! Ja det var verkligen en härlig känsla att se att Vilja "äntligen" börjar klara av vääldigt stora störningar utan att ens springa dit och "kolla läget"!! Vi ska ju tävla både lördag och söndag så vi kan inte komma på träning i helgen men jag kan kolla med Karin om hon kan hänga med på fredag om det blir träning då. Har lite önskemål om att få din hjälp med vilthantering. Jag kan ta med några pippisar ;-) Kram

2012-04-16 @ 08:25:57
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Jessie & Verk

Harkel harkel...måste ju korrigera..



Verk vann sin klass NKL med enda 1:a HP sen va de några fler 1:or men bara han med HP;)



Stolt över Vexa barnen - Kramar!!

2012-04-16 @ 18:39:22
Postat av: Anna

Minsann, jag hade rätt i att jag har haft fel..Idag tog Molle o jag ett snack om att vi måste förlåta varann och gå vidare och efter det så gick dirrigeringen mye bättre! Det är bara att inse att man måste fråga sej vad man gör för fel själv innan man skyller på hunden. I lördags trodde jag han jävlades och ignorerade mej när han stod still och nosade i backen istället för att titta på mej. Idag fick jag en glad blick och ett voff istället vilket kändes ända in i hjärteroten. Plutten!!

2012-04-16 @ 21:01:03
Postat av: Bloggaren

Jessie, då var han väl den ende med 1a HP? SEn fanns det såna med "bara" 1:or :) Vi kör träning på fredag om intresse finnes. Senast kl 13.00 dock!

2012-04-16 @ 21:18:40
URL: http://www.ryegates.se
Postat av: Karin & co

Jag vill vill vill, men kan inte på fredag :-( Vi hade en till kanonbra träning idag jag och Vilja, hör och häpna - hon lyssnar på min stoppsignal! Hoppas vi hinner med någon mer träning innan helgen, fast det får blir hemikring.



Det var en ynklig lite fis jag hämtade idag hos veterinären. Min lilla flicka, hon gnydde och hade ont, har sovit i stort sett hela tiden sedan vi kom hem. Nu ikväll var Peter ute med henne en väldigt kort bit och då kissade hon lääääääänge. Jätteskönt att hon äntligen kunde göra det. Hon har piggat på sig betydligt sedan vi kom hem, men det kommer att vara stillsamt tills vi tar stygnen i slutet på nästa vecka.

2012-04-16 @ 22:17:49
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Jag/vi hoppar träningen på fredag, känner att det blir lite för stressigt trots allt...

Vi laddar inför lördagens MH:-) Ska bli så kul o se vad jag har/fått i snöret, om det är vad jag tror!?

2012-04-16 @ 22:50:12
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Jag kommer inte heller på fredag tyvärr eftersom Karin inte hinner. Stannar härhemma och tränar med Karin istället. Ska ju åka långt både lördag och söndag så det blir en hektisk helg och kanske bra att spara lite på miljön och pengarna ;-)

2012-04-17 @ 08:31:37
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Jessie & Verk

Men de va en 1:a HP i varje klass...ökl + ekl så vi var 3 st som delade på Hp:na...tror vi va 7 st i Nkl.



GRATTIS förresten Malin, Malte & Malin, Fixa för 1:a prisen i LK1!!!



Vi kommer inte på fredag men funderar på om ja ska ta svängen förbi dig på lördagens träning innan ja åker vidare till Eva...

2012-04-17 @ 12:31:14
Postat av: Sonja

Mycket grattis till alla duktiga hundar och förare!

Ha så kul Elli på MH, alltid lika intressant.

Kommer inte på träning denna vecka.

Siktar på 1:a maj istället.

Ha det bra alla.

2012-04-17 @ 13:42:31
Postat av: Annica

Nu Jessie är jag med :) Missuppfattade dig!

2012-04-17 @ 21:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0