WT med goa vänner :)

Nu börjar sista och mest intensiva veckan med småttingarna. Mycket som ska fixas med besiktning och ordnande av det sista innan de börjar flytta. Har sagt det förr men jag säger det igen.. Tiden har rusat iväg!!

Nu har mina stora barn kommit hem och det känns komplett igen här hemma :) De har haft en härlig vecka i London med sin pappa och sett en massa saker och shoppat ungefär lika mycket :P

Igår åkte jag och Malin på WT i Valhall, FRK Bergslagen anordnade. Det belv en härlig dag tillsammans med goa vänner, roligt också att "icke-tävlande" kom och tittade, perfekt miljöträning åka och kolla utan att starta.

Jag valde att inte starta Cola som var anmäld. Vi är inte där i vår träning och risken var att det hade gått dåligt pga den långa vilan- Så nöjd att jag tänke klokt!! *klappar mig själv på axeln*

Jag och Polly startade och jag är riktigt nöjd med hennes insats trots att poängen inte alls var så märkvärdiga. Det jag gillade var att hon höll ihop, WT:n är liksom inte riktigt min lilla krutdurks grej..

Ruta 1:

Första rutan vi startade på var en markering med skott. Hon var ganska "på" innan men när jag väl kopplat loss var hon cool o lugn, jag gillar't!!

Markeringen hamnde lite tokigt först i en gran för att sedan glida ner till marken utan tydlig ljudmarkering. Jag trodde den fastnat i träden och att den skulle gå om men vi fick köra. Polly var lite yvig ut, inte heller hon hade noterad nedslaget. Nöjd med resten men just att hon inte spikade gjorde att poängen blev
15 poäng.

Malin och Malte gjorde ett bra jobb men tyvärr tappade han dummyn på väg in (han har lite lösa grepp ibland). Det ger ganska mycket minus och de landade på 12 poäng.

Ruta 2:

En närsöksruta där du först skulle dirigera ut hunden en kortare bit för att sen plocka in två dummies på ett närsök. Vi fick sitta och vänta ganska länge och Polly var minst sagt taggad... Okey fotgående och följsamhet, sen bar det iväg ganska långt... Borde ha blåst en stoppsignal lite innan hon kom fram till närsöket men jag tänkte att hon borde fått dem i vind.. Problemet var väl att hon for iväg med sån fart så hon inte kände dem *hehe*. Väl tillbaka i rutan jobbade hon fint och noggrant och nummer två gjorde hon jättebra. 12 poäng där väl 10 av dem var för dummy två...

Malte gjorde i stort sett detsamma, kom iväg för långt på nummer ett men fixade tvåan galant. Malin fick stopp på honom snabbare på ettan och poängen blev 14.

Ruta 3

En dirigering som såg lätt ut och som jag trodde Polly skulle ta galant. Några buskar på väg ut gjorde att hon sprang dit (vådan av targetträning..) men självklart skulle hon ha hållt kursen! Glad för att hon lyssnade på pipan och tog tecken jättebra, mindre bra att hon inte sprang rakt ut som hon skulle. Även om poängen inte blev kanon så är jag nöjd med att hon lyssnade så fint! 13 poäng.

Malte och Malin gjorde en jättebra dirigering och satte inte många tassar fel, 19 poäng :)

Ruta 4

Var en markering på ett gärde där apportern hamnade lite i ett dike, Polly är en duktig markör, lite minus för yvigt fotgående bara.. Tror jag började slappna av. 18 poäng

Dottern och hennes hund fixade även denna ruta fint i det som faktiskt var Malins debut på WT. En aning omständlig avlämning där Malte först siktade in sig mot domaren drog ner en aning, 18 poäng.

Ruta 5

 En dirigering mot en gran. Nöjd med Pollys fotgående igen (nu lite uppstramat). Jag valde blåsa områdessignal när hon låg rätt, ville "sejfa" lite då hon kan ha sån fart att hon liksom kunda ha fortsatt förbi. Där rök några poäng men det kan jag ta, jag ville ha ett bra avslut med samarbete. 17 poäng

Här hade Malin otur, vinden låg så Malte fick vind på de dummys som låg ute för ökl/ekl. Hon hade behövt rikta upp honom ännu mer tydligt men istället sprang han mot de felaktiga. Hon fick stopp på honom och lyckades dirigera honom rätt. Jättebra gjort men mycket minus i poäng.. 8 poäng.

Polly och jag slutade på 75 poäng, ganska bra för jag är nöjd med hennes sätt att hålla ihop på allt utom närsöket då :) Står däremot fel utträknat i prislistan, ska be webmoster ändra.. Jag har liksom fått samma poäng som den står över mig men 13 poäng tänker jag inte bjuda på.. Och 75 p innebär ju att vi kliver upp till ökl och det är en klass jag tror passar Pollan mycket bättre, hon är mycket lik sin mor..


5.

Ryegates Walk On The Wild Side

Annica Wehinger Redlund

13

12

15

18

17

62- OBS fel, ska vara 75...




Apropå hennes mor så startade Karin henne. Vilja är en härlig hund arbetsmässigt men fotgående och knallningar har varit hennes grej *hmm*. Nu däremot hade karin en tumme i ögat på henne och de lanade på snygga 86 poäng. Dags kliva upp en klass nu! Vilja har ju slitit ut några förare genom åren men som sagt en härlig hund med en massa egen vilja....

Ryegate´s Sweets for my Sweet

Helena Högberg-Holm

12

18

20

18

18

86




Malin och Malte har jag redan nämnt, jag tycker de var superduktiga i Malins debut! Malte är som vanligt bra i nya miljöer, lugn och trygg samtidigt som han är arbetsvillig. 71 p med lite oflyt är superbra!

14.

Ryegates Into the Wild

Helena Högberg-Holm

18

12

19

16

15

80



Jessie och Verk gjorde fyra kanonrutor men nollade tyvärr den femte.. Annars vet jag inte var det slutat, 76 med en nolla är kanoners!!

31.

Ryegate´s Working On A Dream

Jessica Wikstrand

0

18

19

19

20

76


Viljas dotter och Pollys syster Lystra och Helena debuterade i ökl och gjorde ett jättefint jobb. TYvärr såg jag inte så mycket av dem eftersom de började "åt andra hållet". Riktigt fint och stabilt och så "poff" var debuten i klassen avklarad med stabila 80 p!

14.

Ryegates Into the Wild

Helena Högberg-Holm

18

12

19

16

15

80



Det blev som sagt en lång men ack så rolig dag, mycket snack och fniss :) Vi håller som bäst på att planera fler roadtrips.. Tack tjejer för en härlig dag!

Och ett stort grattis till alla andra som var och startade om de till äventyrs läser detta, såg många duktiga hundar!! Tack också till funkisar och domare som tålmodigt spenderade dagen i skogen för vår skull!!

Ha det bäst,

Annica

Kommentarer
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Grattis till till de fina resultaten! Roligt att det gick bra för flera av de dina!

2012-04-10 @ 19:42:03
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Tack för en trevlig dag! Minns inte hur det var, ses vi i Fjällnora?



Kram

2012-04-13 @ 11:01:19
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0