I mellandagsviller-vallan

Hoppas ni haft en härlig jul!!
 
Så glad att jag var ledig julafton, inte kanske så mycket för min skull men barnen är ju ganska taggade inför den dagen ;-) Vi var hos min bror med familj i Stockholm och det var som vanligt ett livat gäng, tror vi är arton sammanlagt. Mamma kunde vara med vilket var kul förstås, hon kunde åka färdtjänst dit och hem.
 
Har jobbat sedan juldagen och annandagen samt inatt och man kan väl konstatera att folk fortsatt att festa *blink*
 
Nu är jag ledig till nyårsafton och det kan behövas, nu kör vi födelsedagsmaraton här hemma. Malin blir myndig idag, var sjutton har åren tagit vägen?? Men jag är sjukt stolt över den kloka och vackra dottern som föddes idag för arton år sedan. Planerna är nu att hon ska bli delägare i kenneln och det ser vi båda fram emot!!
 
 
Oj, det blev mycket kant på det kortet.. Malin en månad gammal <3 Det är några år sen nu men känns som igår!
 
 
Imorrn är det Thomas tur och han fyller 49, dags att snart börja ladda för en femtiotaggare här hemma *ler*
Och så sist ut är lilla Engla som blir sju år på söndag... Snacka om att vi tajmat det :)))
 
 
Kusin Marcus, Engla, Alvin, Richard och kusin Alice :)
 
 
Trots att tomten kanske inte hade världens bästa maskering så tror barnen fortfarande..
 
Hilda har varit här och åkte ett par dagar innan jul, hoppas Anna och Fredrik haft en underbar Thailandsresa! Hilda är en härlig hund, springer dubbelt så långt och dubbelt så fort som de andra :) Klart, med långa ben och smäcker kropp liknar hon mer än gasell... Och tofsen på huvudet fungerar kanske som turbo??
 
 
 
 
Hilda med tofs och självlysande ögon..
 
Tråkigt tycker jag att vädret inte kan bestämma sig, ena dagen snö och andra dagen slask.. Man blir rejält trött av att pulsa i snön men det är bättre än att gå på glashala vägar. Har tränat lite på gärdena med minnesmarkeringar med boll och chuck-it, bra träning både fysiskt och för näsarbetet.. Jag använder gärna "kaninbollar" eller dummies som är gjorda i galon eller REAL-dummies i snö, de blir inte lika blöta och kalla.
 
 En flygandes Malte
 
Galondummies finns hos Dragontorpets:
 
 
Såg att de hade rea på dem nu, 49 kronor st :) 250 grammare
 
Passa på grundträna inomhus nu när det är kallt och mörkt ute, tänk vad mycket tränat det blir om man passar på under reklamen på TV:n...
 
Om ni är utställningssugna så går snart anmälan för utställningen i Kumla ut, tror vi ska dit.
 
Ha det bäst!
 
Annica
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0