På väg tillbaka..

Oj, det blev en längre konvalescens än jag tänkt mig.. Operationen gick bra och det började läka fint men sedan fick jag en iinfektion i såret som har varit ganska besvärlig. En hästdos pencillin (tabletterna är gigantiska och jag ska få i mig sex tabletter om dan!!) hoppas vi ska göra att man inte behöver ta upp och göra om det... Återbesök imorrn oh så är jag beordrad total stillhet.. Och det går väl sådär ;P
 
Typiskt när jag blev så dålig att Thomas var iväg i Ängelholm, är det inte alltis så? Hundarna har fått promenader men inte så mycket mer, skutta runt i snön har gjort dem rejält trötta iallafall.
 
Får gratta Pollys mamma Vilja som fixade till fullpott, 100/100 poäng och första placering av 40 startande, vid Rallylydnadstävling förra helgen. Med så fina poäng vann de förstås klassen och det ska bli kul följa deras framfart!
 
Polly och hennes tio syskon i "Wild-kullen" finns det också anledning gratta så här i efterskott eftersom de fyllde tre år i går. Grattis också till brorsan Bonzo som röntgats med snyggaste spirorna :)
 
 
Älskar denna bild av Pollan ;)
 
Malin var för två helger sen (sa ju att det var länge sen jag bloggade!!) iväg till Frösön med Malte på utställning. Hon åkte med tre andra tjejer, Karin, Tina och Sofia, och det låter som de hade det jätteroligt (liiiite avis!!). Dag ett blev det domarändring och den som nu hoppade in och dömde uppskattade inte Malte på något sätt.. Han var inte tillräckligt maskulin, för liten.. Ja allt :) Hon gav i och för sig åtta av elva hanar VG och inga tikar i championklass ck så man kan säga att hon skilde sig en aning i sin bedömning jämfört med många andra... Så, Malte fick för första gången VG. Jaja, nån gång händer det om man ställer ut ganska ofta. Däremot tyckte hon pälsen var okej och den är ju allt annat än bra... Han har fällt totalt men nu har det vänt, det tackar jag som dammsuger för ;) Hade hela gänget fällandes här för någon månad sen och det var liksom "små hårvalpar" överallt *hmm*
 
 
Haha, Pingla i luften :)
 
Dag två gick det betydligt bättre och han blev tredje bästa hane trots att han var ganska naken. Nu tror jag Malin är rejält taggad sätta igång med träningen till våren, det känns som Malte mognat mentalt sista tiden.
 
Nä, nu värker handen och jag får avsluta.
 
På återhörande,
 
 Annica
 

Kommentarer
Postat av: Elli Mascot o Razzel

Halloj!
Gillar att du kommit igång med bloggandet men OGILLAR att inte såret läker som det ska:-(
Kram

2012-12-10 @ 17:59:00
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Annika o Indy

Hoppas på att läkningen går bra nu!! Vilken pers att hålla sig lugn.... Jag skulle nog behövt fått lugnande tabletter utskrivna! ;D

2012-12-11 @ 21:01:22
URL: http://annikawesterlund.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0