Alla hjärtans dag i väntans tider..

Hinner med några rader innan jag ska vila inför natten.. Tredje på raken nu och sista innan valparna beräknas komma :) Thomas har Pingla inne hos sig på nätterna och ska ikväll skruva ihop valplådan som han fixat iordning, jag har väl sagt att jag har en snäll man va *ler* Idag på alla hjärtans dag fick jag parfym och jag har fått blommor, han är duktig på uppvaktning. Och jag som redan är bortskämd med fina middagar med ljus och vacker dukning <3 ! Barnen hade gjort kort i skolan till oss, jag fick förstås en klump i halsen och lite grötig röst när jag läste dem, lättrörd som jag är :P . Alvin hade fått en ros och godis fint inslaget av sin tjej, det är mysigt se hur goa de är mot varann. Alicia som hon heter brukar få kärleksbrev som Alvin skriver och de ska gifta sig när de blir stora säger de :)



Finaste Pingla



Hennes huvud och uttryck är verkligen underbart!



Här hemma kan vi nog annars summera livet som att vi väntar och väntar... Har börjat tempa Pingla och allmänt "boa" inför valpningen. Hon är bara ute på kissrundor nu och är ganska flämtig men så är ju magen också väl tilltagen.. Hon älskar gå ut och rulla sig in snön, där kan hon ligga och göra snöänglar hur länge som helst! Äter gör hon fortfarnade men det tar en lång stund få i sig portionen trots att vi delar upp hennes ranson på flera mål. Men lämna något finns inte på världskartan för Pingel ;)



Bakgrunden blev inte den bästa.. Men magen är mysig <3

Idag har det bara blivit en skogsrunda men igår var jag och Malin ute och tränade Malte och Polly. Lite markeringsarbete och så la vi ut ett sök med sexton apporter och så fick hundarna söka växelvis. Gick riktigt bra! Polly har en härlig fart och jobbar både brett och djupt. Malte var mycket duktig och tog ny mark istället för att försöka fynda där han redan varit. Vi var nöjda med träningen alla fyra. Jag hjälpte Malin med vittringsapporten och nu har poletten trillat ner på Cola, inomhus hör det till undantagen att hon tar fel och hon jobbar systematiskt. Vet inte hur det kommer funka utomhus ännu men jag tror Malin är nöjd. Cola har ju tidigare tagit vilken pinne som helst, lycklig bara att få apportera. Nu söker hon efter Malindoft :)

Ha det gott och ta hand om varann!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ojojoj vilken mage. Där bor det nog ett dussin valpar?? Hoppas allt går bra och att det blir många av "rätt"kön.//Lisa

2012-02-15 @ 02:47:27
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Hade lite tid över (läs maken är inte hemma) så jag kikade in. Fullspetta i ert hem också. Spännade och se hur många valpar det blir!! Jag gissar på 10 st, 6st hanar och 4st tikar, som kommer på sennatten till lördag.

Det verkar som vi ses på inofficiella jaktprovet den 28 april. Ska bli riktigt kul!! Bara SM-kvalet (min sista tävling blir den 31 mars) är över ska jag ta tag i jaktträningen... Då har jag ju en hel månad på mig att träna tills den 28 april... ;D

Lycka till med valpningen!!

2012-02-15 @ 18:32:33
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0