Årsmöte och shopping

Hu, har precis avslutat sju arbetspass på raken, som grand finale blev det två nattpass..

Så igårkväll gick jag och la mig vid tiotiden, fredagkväll och allt :)

Idag har jag och Malin varit på årsmöte i FRK Bergslagen. Thomas, Richard och de små var under tiden i Västerås på Ikea och Erikslund. Meníngen var att vi skulle sammanstråla efter mötet men de hade klarat av alla inköp (japp, även värmeljus!) så de åkte hem och dottern och jag fick eftermiddagen för oss själva med shopping. Gäller passa på nu innan valparna kommer, då blir det svårare komma iväg..

Årsmötet var både trevligt och välbesökt.  Nästa år är det vår tur hålla Flatmästerskapet, hoppas många av er vill både hjälpa till och starta! Har man inte för avsikt tävla så lär man sig massor som funkis :P Bra att man redan kommit igång med arbetet, det är ett jättearbete ro iland ett FM. Men det ska bli så kul! I augusti är det i Östergörland, dit ska vi förstås!!!

Pingla har varit Årets Bergslagenflat 2009 och 2010. Förra året ställdes hon inte ut alls och eftersom de två bästa resultaten för jaktprov och utställning räknas så var hon inte med. Hade inte skickat in på någon av våra andra heller, vi har inte kutat vänstervarv alltför flitigt.. Men så himla skoj att iställlet så gick priset för 2011 till Melker, alltså den blivnande pappan till Pinglas valpar :)))) Sätter ju onekligen endel press på dessa blivande småstjärnorna, eller hur *haha*



Numera hänger denna tavla hos Melker :) Vilken tur tavellister inköptes idag så det inte
blir så tomt på väggen!


Men rosetter fick vi, både Malte och Cola blev ju SE VCH förra året och även vår fodertik Fixa så får Malin J rosettern imorrn. För ni kommer väl ihåg att det är träning här imorrn, kl 11 för unghundar/nybörjare och 13.30 för avancerade. Jag är ganska säker på att vi får lika trevligt som vanligt!!

Vill förstås framför ett stort tack till alla i styrelsen, utan alla dessa trotjänare finns inget föreningsliv.. Och då menar jag i alla föreingar :) Tusen tack för att ni sliter så vi andra får möjligheten ta del av ert jobb <3!

Jag tror nog att valparna kommer lite tidigare än den 19:e jag tippar på fredag....

Så fritt fram för lite gissningar nu, vad tror ni det blir?? Jag tippar på åtta st och hälften av varje.. Fler bud??

Hr har vi kollar på mellot, Thomas och Alvin somnade... Richard kollade upp några korta sekunder då tjejerna i Timotej var på scen(tror kanske inte det var melodin som fångade hans intresse). Engla tyckte om kläderna och jag.. Jag åt godis :P

Ha det bäst,

Annica 

Kommentarer
Postat av: Helena Bäck

Jag gissar på natten mellan fre o lör! Och jag gissar att det blir 8 st, 5 tikar och 3 hanar. Ha det gott och hör av dig när de anlänt, vi väntar med spänning!

2012-02-12 @ 12:28:02
Postat av: Cissi & Bonzo

6 hanar + 4 tikar gissar jag på :)

2012-02-12 @ 16:33:13
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Så tjock som hon var måste det bli minst ett fotbollslag och kanske till och med ett gäng avbytare också ;-) Tack för idag! Kram & lycka till med valpning!

2012-02-12 @ 21:46:49
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

8 hanar 4 tikar tror jag att det blir. Men det få gärna bli tvärtom :-) Bara vi slipper 9+2 som det blev 1996 eller hur Annica?!

2012-02-13 @ 12:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0