En veckas födelsedag <3

Oj vad tiden går, valparna är redan en vecka idag!! Och de har verkligen utvecklats enormt :)



Nu är de trinda och goa, de ligger inte lika mycket tillsammans längre och berhöver inte varandras eller Pinglas värme på samma vis. I sömnen ligger de och "springer" med benen, de ser helt udnerbara ut!!



Så otroligt söt.... Håll med om att han (eller hon...) är väldigt pussvänlig!

Några dagar till så öppnar de ögonen, Alvin frågar varje morgon om det inte är dags.. Alvin själv har förresten varit sjuk idag med feber och halsont, han ville inte ens slicka ut muffinsskålen och då förstod jag att han var riktigt dålig.. Hoppas han känner sig bättre imorgon!



Håller om :)

Nu blir det lite sämre med uppdateringar under helgen, jag passar på jobba då resten av familjen är hemma :) Alla barn har ju varit lediga denna vecka och jag har fått fin hjälp av de stora, både med valpar och syskon. Lite tråkigt att vi inte kunnat göra några utflykter direkt men det har varit mysigt bara umgås.








Har skrapat rent hela altanen från is och snö så nu har vi en fin träningsplan utanför köksdörren, passar bra tills tikarna slutat löpa och tills vi får tid komma iväg och träna.. Lite tveksam om det blir någon lydnadsstart för mig och Polly i vår, varken jag eller Malin har tränat inomhus och när så utomhussäsongen startar så börjar även jaktprovs och WT-säsongen och det går förstås före och jag får välja.. Får se vad dottern har planerat med Malte och Cola, hon tappar ju några veckors träning med Malte nu och med Cola har vi snart tappat tre månader *suck* Sista lilla biten av såret läker lååååångsamt men med tanke på hur det såg ut från början så är jag väldigt nöjd med hur det gått. Huvudsaken är självklart att hon blir återställd men tävlingsplanerna får revideras, skönt ska det bli ha henne på banan igen också i det avseende att hon är ganska understimulerad nu.. Efter hon har löpt klart så borde vi kunna köra igång med lite konditionsträning och sakta bygga muskler igen.





Fotat valparna har Malin gjort, jag tycker hon tar jättefina bilder. Och man får passa på ta kort medan de ligger stilla, värre (och roligare!!) blir det om några veckor :)

Vi hörs snart igen, ha det bäst!

Annica


Kommentarer
Postat av: Helena Bäck

Trevlig jobbarhelg :)

2012-02-24 @ 08:23:37
Postat av: Sonja

Vilka ljuvliga bilder på valparna!

2012-02-24 @ 09:22:23
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Underbara bilder!

2012-02-26 @ 08:34:40
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Så söta

2012-02-26 @ 10:36:01
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0