Lugn efter storm...




Engla och jag bygger pärlplattor utanför lådan..


Så skönt det känns, att tunga tankar skingras och förmågan se framåt och glädjas återvänder!



Mätta o goa!

Nu njuter jag för fullt av sextetten i valplådan, alla av dem hade igår kväll redan fördubblat sin vikt eller nästan fördubblat sin vikt :) Det brukar man räkna med att de ska ha gjort i mitten av andra levnadsveckan men här går det undan! Störst av alla är hanen märkt vänster fram, den som föddes först. 881 g igår gör väl att han snart kvalar in för att bli kallad Buddha :P Minst är tiken märkt huvudet men hon följer sin vikt fint, hon var ju bland de minsta när hon föddes med. Liten men naggande god!



Pingla kommer nu ner korta stunder till oss när valparna sover, däremot håller hon ett vakande öga på Polly och Cola så de inte försöker smita upp till valparna... Framförallt Cola är mäkta intresserad av vad som sker i valplådan, hon har försökt smita in men det tillåter inte mamman. Polly har inte samma intresse men skulle gärna vilja vara med mig, valparna har nog inte samma prio.



Annars så ägnar sig de bruna brudarna mest åt varann nu, Cola är på väg in i höglöp och de är mer än lovligt inskränkta i sitt agerande *hmm*




<3 !



Malte har det bra hos Jessie, han får ju följa med Jessie och hundarna till jobbet på veterinärkliniken där Jessie arbetar. Umgås med brorsan är ju heller inte helt fel och tant Vega verkar inte bry sig nämnvärt om nytillskottet.. 



Visst har de vuxit!!

Jag gillar ju namn i stösta allmänhet och hundnamn i synnerhet.. Ni som känner mig anar nog att jag har finurlat på namn till valparna. Eftersom Pingla heter Raindrop In Blue så tänkte jag att antingen tikarna eller hanarna ska heta på "Rain" och det andra könet ska få heta på "Sun". Här kommer några förslag:

Ryegate's Set Fire To The Rain (låt av Adele)

R's Rain On Your Parade (har jag snott från någon utställningskatalog.. Ser bra ut, liksom)

R's Blame It On The Rain (kommer ni ihåg fakesångarna som framförde den, de fick vara med för att de var   snygga..) 

R's Walkin' On Sunshine (låt bli glad av, eller hur?)

R's Sunny Side Up (bra uttryck)

R's The Sun Also Rises (från min djupt litterära sida *hehe*)

Kom gärna med fler förslag, dessa är bara under bearbetning!

Ha det bäst,

Annica


Kommentarer
Postat av: Ulrika Olofsdotter

R's Walkin' On Sunshine får gärna flytta hem till Stentorp. Jättefint!!!



Får i så fall två "väderflickor"

2012-02-22 @ 11:51:26
Postat av: Bloggaren

2012-02-22 @ 12:12:56
Postat av: Nytt försök

Japp, blir bra det!! The weathergirls at Stentorp!

2012-02-22 @ 12:13:46
Postat av: Helena Bäck

R's Sunny Side Up tycker jag om :) Är det den minsta tiken på sista bilden?

2012-02-22 @ 12:30:15
Postat av: Anna, Hedvig & Hilda

Vad härligt ni ser ut att ha det nu, det glädjer oss! Små tikar har vi sett att de klarar sig bra, att de växer till sig och blir kaxiga mot syskonen ;-)



Kul med namnen, dom får mig att tänka på våren vilket passar kullens uppväxts tid.

Kram!

Anna, Hedvig och Hilda

2012-02-22 @ 12:42:58
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com
Postat av: Sanna Alatalo

Skönt att det är bra med valparna och att du kan se framåt!

Fina namn,speciellt The Sun Also Rises och Rain On Your Parade!

Kram Sanna

2012-02-22 @ 15:25:19
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Bulliga, mulliga o gulliga ;-)

Fina namn allihopa!!

2012-02-22 @ 18:25:24
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: ulle,mio,max

godingar<3, Träffade Malte idag ja;)



Kramen från oss

2012-02-22 @ 18:31:18
Postat av: Irene

Vilka små godingar! Kultingar??

2012-02-22 @ 21:25:58
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Vilka roliga namn och underbar valpbilder!! <3 <3

2012-02-23 @ 15:13:46
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se
Postat av: Ia

Here Comes The Sun!

2012-02-29 @ 01:01:49
URL: http://vovvenvanna.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0