Nu är magen stor!!

Oj oj, inget är som väntans tider.. Och jag vet ju att ni är några läsare som väntar alldeles speciellt :)

De sista dagarna har Pingla fått stanna hemma från de långa promenaderna, hon sover ganska mycket (bra samla kraft inför stundande tider!) men har fortfarande full koll i köket. Kommer det folk så svansar hon runt och är lycklig, annars så vilar hon mest. Men när en dummyn idag kom fram så visade hon sina takter, hon liksom skuttade fram som en väldigt ograciös flodhäst :)) Men en lycklig sådan med apport i mun *ler*



Visst är det en rejäl hängbuk nu!!!

Nu börjar det bli dags plocka fram valplådan igen. Den behöver nog lite uppfräschning med ny färg. Hade först tänkt ha valparna i vårt gäst/tv-rum däruppe men har nu gjort en deal med Alvin att jag, Pingla och valparna tar hans rum (alltså det som förut var vårt kontor) och han tar gästrummet. Alla nöjda, vi får det sörre och mer plats för valplåda och Alvin har nöjt konstaterat att han får tillgång till tv:n...



Ah, kolla en dummy.. Kanske inte så smidigt upptag men det är kanske inte det enklaste
med den kaggen :P

Jobbar mycket nu, både denna och nästa vecka, så att jag kan vara ledig sen. Alltså är inte dagarna så spännande nu, mest jobb och hushållsgöra (fast vardagen har ju sin charm..) Thomas pluggar hemma under två veckor så han får ta endel av promenaderna. Mmm, jag skulle också vilja ta en paus om jag läste "Organisationsteori för offentlig sektor" och andra kioskvältare *hmm* Så mycket mer än promanader har det inte blivit men jag och Malin var ute och tränade Malte och Polly idag. Malte gjorde ett fint sök, han täckte marken väl och använde näsan fint. Farten är snäppet högre nu än i höstas, jättebra. Men negativt att han blivit lite lättare i baken och att han gärna vill tummarna på fotgåendet.. Alltid är det något. Fast ett skoj "problem" ta tag i, roligt att han får ännu mer tryck i sitt arbete (nä, den har inte varit dålig.. Men det ser flashigare ut *hehe*) Polly skötte sig utmärkt, hon är ett litet brunt racertroll i skog och mark. 



Sällsynt nöjd Pingla :)

Cola får vila ytterligare ett tag, nu måste det sista på såret läka ordentligt. Har varit lite väl tillåtande med att hon ska springa lös (hon är alldeles otroligt less på koppelpromenader!!) och då har det kommit in snö i skyddskon. Nu är det strikt igen till det är till hundra läkt. Resten ser bra ut så nu ska jag försöka mig på tålamod (inte min starka sida...) 

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Cath&Staffan&Alexandra

Vilken fin mysig mage hon har .. :-) Vi är så nyfikna på vad det blir så vi kommer att försöka följa er på bloggen härifrån "södern". Kram på er Alla.

2012-02-10 @ 13:07:14
Postat av: Ulrika Olofsdotter

Såå spännande! Ovant att ha endast en hund men det är väl lugnet för stormen :) Dimma har knytit an till oss mer nu när Prima inte finns. Lilla Ulla-Gulla som ska bli moster åt ett "monster" ???? ;)

2012-02-10 @ 18:59:00
Postat av: Bloggaren

Dimma växer säkert av att plötsligt vara äldst... Hon har ju haft Prima där hela tiden ;) Cath och gänget, ha en härlig semester!

2012-02-10 @ 20:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0