Så vackert väder!

Bugar och bockar över vädret som just nu råder, inte utan man får vårkänslor!! Fortfarande ganska isigt på skogsvägarna och på vår tomt men det blir grönare och grannare för varje dag. Och idag var det inte riktigt mörkt klockan sex på kvällen :)



Sötnos

Jag är ledig denna vecka också men kommer jobba lördag-kväll. Skulle ju ha jobbat förra fredagen men då blev jag hemma med Pingla som började få mjölkstockning. Hon har massor med mjölk, hon skulle lätt kunna mätta dubbelt så många valpar :P. Ville inte lämna familjen med henne utan lyckades deala på jobbet så jag fick byta jobbdag, skönt. Fick en tid hos veterinären, kändes tryggt få henne kollad. Stockningen hade redan börjat släppa, vi hade masserat henne med kamfersalva, lagt vetekuddar som värmts i mikron (med en handduk runt) på det ömma juvret och mjölkat ur. Mjölken var fortfarande vit och fin men valparna valde de andra juvrena så det var upp till oss hjälpa henne, vi turades om massera och mjölka ur.. Allt gick bra och på lördagen var hon helt okey och valparna accepterade det juvret igen. Jag tror att hon legat med det juvret neråt på natten så valparna inte kommit åt den, nu så löser det sig bra ändå eftersom hon går ur valplådan då och då under natten och då ser jag till att hon vänder sida mellan omgångarna.



Idag har jag klippt valparnas klor, det gick faktiskt riktigt bra.  De börjar bli stora nu, det blev en omgång med riktig klotång istället för nagelklipparen jag använt hittils.

De försöker ta sig upp och gå på benen, det går vingligt men gissa om de är söta när de försöker ;)))) Ska försöka få med det på bild också men har inte lyckats ännu, det gäller vara snabb!



Härliga promenader har det blivit och altanen är perfekt nu att träna lite lydnad på. Polly älskar träningen men vi tar det lugnt, får se om det blir start i vår eller inte. Malin har kommit igång lite grann med Cola och ni kan ju ana hur taggad hon är efter sin låååånga konvalescens, Lite splittrad Cola men idag gick det mycket bättre än igår så det ska nog gå bra. Malin längtar så efter sin Malte men får ge sig till tåls tills på söndag, inte många dagar kvar nu.

Pingla fick också vara med på en stunds träning idag, gissa om det var uppskattat!! Lite fotgående, apportering och så rutan. Går inte riktigt träna något med snabba lägganden, mjölkbaren är liksom i vägen :)))) Fem minuters träning och så leverpastej och lite bus som belöning, det var en nöjd mor som ätervände till sina barn.



Pingla

Ha det bäst allesammans!


Kommentarer
Postat av: Karin & co

Vilket pyssel med alla valpar, juver, mjölk och vända hund! :-)



Miso är seeeeeeeeg. Jag tror hon har minst 15 valpar i magen, för det är så tungt. Ingen träning här inte. Tur att jag har en annan som är piggelin och som inte vill något annat än att träna... lite väl taggad kanske ;-)

2012-03-01 @ 15:35:02
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0