Det rullar på..

Nja, det här vädret är väl inte så superskoj direkt.. Regn och blåst *suck*. Inte blir det bättre av att man röjt i skogen bakom oss och maskinerna har gjort rejäla spår. Perfekta bassänger tycker hundarna, inte vi tvåbenta... Dammsugarn är framme varje dag och rengöringsmedel köpes i storförpackningar :)



Finfint med härliga vattenpölar tycker hundarna.. Jag är inte lika imponerad :P




Har jobbat två nätter och då blir det inte mycket hundigt gjort. Jag brukar känna mig ganska seg efter nattpassen och då tränar jag inte hundarna, det blir liksom inte bra med en matte som inte är med i matchen. Idag gick Malin ut med hundarna medan jag sov, skönt! Just vid väder som detta är det lite mysigt sitta i bilen efter att nattpass och veta att man snart ska få krypa ner i sängen medan de man möter är på väg till sina jobb.. Mindre skoj på sommaren när solen redan börjat värma och lyser klar.. Aldrig är man nöjd, eller hur *ler*

Colas ben läker sakta men säkert men det tar tid. Stor eloge till Malin som skött och pysslat om henne föredömligt. Cola är riktigt rastlös nu, inte konstigt då det gått mer än tre veckor sedan hon gjorde illa sig och sedan fick en ful blodförgiftning. Men det är otroligt vad tålig en hund kan vara, trots att det måste gjort så väldans ont så har hon bara legat och viftat på svansen när såren skötts om. Köpte suveränt bra kompresser som heter Sorbact och ser ut som en grön väv på Apoteket, inte billiga men väldigt smidiga använda och speciellt framtagna för infekterade, orena och vätskande sår. Rekommenderas!



Så här såg det ut.. Det framgår inte hur djupt och smetigt det var..

Nu ser det ut så här:



Hoppas hon snart är återställd. Veterinären är osäker på hur det blir med päls men det är inte viktigt, bara hon kan använda sitt ben som förr!

Pingla håller oss fortfarande på spänn men jag tror :)

Nästa blogg blir förhoppningsvis både längre och mer innehållsrik..

Ha det gott,

Annica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0