En bra dags träning :)

Söndagkväll och jag och Thomas sitter vid varsin dataskärm :) Lika bra vänja sig, han åker imorgon till Ängelholm och kommer hem torsdag kväll... Han pratar om hotellfrukostar men jag vet han kommer längta hem.. Jag kommer sakna honom men inte snarkningarna *hehe*

Hundarna är trötta efter en skön dag. Inte Cola kanske, vi fick ett litet bakslag med benet efter att jag klantat till det lite och lindat tokigt. Ville att det skulle vara fuktsäkert i snön men det blev för tätt.. Jäkla skit säger
 jag :( Arg på mig själv men nu ser det bättre ut igen. Tror att jag är lika less som Cola på detta, hon är inte glad bli lämnad hemma när det är dags för träning... *suck*, bara ta nya tag..

Pingla var med på dagens promenad sedan på eftermiddagen, hon skuttar glatt med och uppskattar vara medelpunkten vid fikabordet... Tror de som träffade henne idag blev imponerade av hennes goa mage <3 ! Hon är större i verkligheten än på bild :)

Idag samlades vi kl 11 för träning av unghundarna. Någon avancerad träning blev det inte idag pga sjukdom och annat som gjorde att folk inte kunde komma. Gör inget, jag har kvar den tänkta träningen i huvudet *tror jag*.

Med de unga så körde vi mycket grunder idag. Finns inte de där så går det ju inte bygga vidare... Och dessa unga, oslipade diamanter har massor av arbetsglädje, stor apporteringslust och ger sig inte i första taget.. Massor med bra egenskaper med andra ord! Det kommer bli skoj följa dessa ekipage för det roligaste är att se och märka hur mycket förarna har lärt sig och fortsätter lära isg. Och så roligt märka att det ger resultat!

Kvitton fick vi också på vad som ännu inte är befäst och på vad vi ska tänka på i framtiden. Bra det också!!

Jag kommer som vanligt maila över till er övningarna och lite att tänka på så ni kan träna på läxan hemma :)


Tack till Vexa-Pokerbarnen Koffi, Ozzy, Mozart och Malte och Pingla-Peakbarnen Mascot, Enzo och Fixa för idag!
Bra jobbat alla mattar och hundar :)

Japp, jag borde tagit en massa bilder,, Kamerna var med men kom hem i ryggsäcken ouppackad *hmm*
Synd, det kunde ha blivit några fina bilder i det härliga vintervädret idag.. Men lite skönt komma in och värma tårna efter träningen också :P

Ha det gott,

Annica


Kommentarer
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Tack för en jättebra o nyttig träning! Det är roligt att se att en del poletter trillat ner hos Mascot o naturligtvis även hos mig;-)En hel del som syskonen delar finns det ju oxå;-) Eftersom jag hade sällskap idag som kunde hjälpa mig med min kamera så finns några bilder på vår hemsida, ligger under "Träning 2012".. Lite vinklat på oss, men ändå.. Ser fram emot nästa gång o så försöker vi slipa på hemläxan!

Kram

2012-01-30 @ 07:04:00
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Irene

Tack för jättebra dag! Jättebra träning med massor av tips! Vi kommer åter!

Irene & Koffi

2012-01-30 @ 08:38:11
Postat av: Sonja

Tack för trevlig och nyttig träning.

Inser att stadgan inte är så stor ännu och hörsamheten inte är stor när något annat är roligare! Men det framgår så bra vad som behöver bli bättre.

Sonja o Ossian

2012-01-30 @ 10:00:17
Postat av: Bloggaren

Hellre att de VILL arbeta och vi får jobba på stadgan än att lust saknas!! Någon har glömt en temos här...

2012-01-30 @ 11:06:20
Postat av: Cissi & Bonzo

Man kanske kan få ta del av lite övningar även om man inte varit med å tränat?? :)

2012-01-30 @ 11:59:42
Postat av: Anna, Hedvig & Hilda

Hallå! Kul med träning, vi ser fram emot nästa tillfälle. Då har vi preparerat karlssons klister i rumpan på Hildur och silvertejp framför gnällutsläppet... ;-)



Kramar

Anna & Hilda

2012-01-30 @ 13:22:09
URL: http://gyllenevanner.wordpress.com
Postat av: Bloggaren igen!

Cissi, klart du får ta del av det vi gjorde!! Maila bara din adress, jag har ju tappat alla då förra datorn kraschade :( Anna, det var inte en enda knallning denna gång och tyst och fint.. Övningarna hade passat en ivrig Hilda, vi ses nästa gång!!

2012-01-30 @ 14:09:27
Postat av: Madde och Mozart

Tack för en kul och givande träning, jätte bra upplägg=) Precis vad vi behövde både i träning och för självförtroendet:)Ser fram emot nästa gång!!

2012-01-30 @ 14:47:39
URL: http://madeleneswed.blogg.se/
Postat av: Karin & co

Ja det var ju synd att vi uteblev, men jag kan tänka mig att dina nedkylda tår var tacksamma. Skriv gärna ner dina tänkta övningar så att de inte försvinner ur minnet ;-)



Jag är så otroligt glad för de senaste två dagarnas träning! Fart och bra attityd, trots löp! Till ser som kämpar - ge inte upp! Det lönar sig att vara lite envis :-)

2012-01-30 @ 19:37:43
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0