Grattis!



KnasPollan.. Har haft med bilden förut men den är så skön.. Bollen är kastad och Polly är på G!

Idag fyller Pingla-Peak barnen ett år, jösses vad tiden går!

Ett stort grattis till hela gänget, hoppas ni fick något särskilt gott äta på :) Pingla hävdar bestämt att hon också bör få något extra mumsigt, det var ju faktiskt hon som klämde fram dem *hehe*



Pingla sonen Enzo på FART-testet

Fin dag idag, det går verkligen upp och ner. Passade på träna lite när vi var ute. Dirigeringar med höger och vänster, Pingla fick ett par för att hon så gärna ville, annars var det Polly i fokus idag. Jag tror att Cola när hon väl kommer kunna tränas igen komemr vara som en ångmaskin, hon är liksom inte nöjd bara vara längre..

Idag fick jag faktiskt bli arg på Polly, hon ville göra övningen på eget vis. Nej, jag blev inte arg på riktigt, det funkar ju inte. Låter man känslorna spela in så blir man inte så logiskt... Men jag SPELADE att jag inte var nöjd och plötsligt föll poletter ner. Så kan man ju förstås inte göra på alla hundar men Polly tar gärna en del av handen om man ger henne lillfingret. Alltid med glimten i ögat men nu är det dags för mer struktur. Likadant när vi tränade en stund inomhus med lydnad igår, Polly måste förstå när jag inte är nöjd utan kräver mer av henne. Hon köper då läget och skärper till sig. Hon är vår clown som måste ha litet krav på sig. Knas Pollan <3 !

Malin får nu träna Malte själv, hon är duktig på att göra koncentrationsövningar. Köpte något lammgodis på Mässan som de är helt tokiga i, skulle gärna vilja få tag i mer..

Kommer snart ny bild på Colas ben för nu går läkningen undan, bara ett litet öppet sår kvar. Men sen börjar den tunga biten komma tillbaka..

Pingla är föstås med på allt vi hittar på men jag unviker att hon ska sitta still när det är kallt och blött. Lite extra bortskämd med att få sista skinkbiten och så, det kan hon gott få :)

Vi hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilja hälsar att hon inte alls känner igen det där med att göra övningen på sitt eget vis...ta hela handen, mm Förstår faktiskt inte alls var pollan har fått det ifrån ler Skönt att Colas sår snart är läkt! Kram

2012-01-18 @ 08:54:49
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Vilja hälsar att hon inte alls känner igen det där med att göra övningen på sitt eget vis...ta hela handen, mm Förstår faktiskt inte alls var pollan har fått det ifrån ler Skönt att Colas sår snart är läkt! Kram

2012-01-18 @ 08:55:48
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0