Härligt med nytt år!


Aaah, gillar verkligen känslan av ett nytt år.. Nytt år, nya förutsättningar, eller hur??? Och så går vi ju mot ljusare tider, det är härligt ;))) Detta lov så upplever vi att Alvin och Engla blivit äldre, imorse gick vi inte upp förrän klockan var nästan halvnio, jätteskönt! Extra mysigt få sovmorgon eftersom det blev sent igår, inte ens hundarna påkallade någon uppmärksamhet imorse.

Och så är födelsdagsmaratonet slut, Engla fyllde sex år den 30e. Vår lillskrutta!! Minst i gänget men med mycket skinn på näsan och envis som synden ;) Men ändå vår lilla prinsessa och väldigt charmig <3



Äntligen kommer de in och sjunger.. Vår lilla trollunge



Engla Hilma Maria



Thomas och Malte spanar in paketöppnandet från soffan, Malte är husses favorit och får en morgonkram ;) Maken hävdar att familjens grabbar måste hålla ihop..

Apropå ljusare tider så har jag redan skrivit in vårens alla prov, sånt gör man om man längtar *hehe* Planer finns förstås men sen får ju form, eventuella löp och hur vi ligger till träningsmässigt avgöra. Ja just det, sen ska man inte bli bortlottad heller *hmm* Men onekligen ett första spirande tecken så här mitt i vintern att få skriva saker som ska hända i maj :))) Har även sett några intressanta WT:en, det är en sån bra träning tycker jag där man själv kan utvecklas som förare. SSRK Östra har 15e april, FRK Bergslagen brukar ha annandag påsk och sedan har FRK Gävle Dala den 18e maj, klämfredagen efter Kristi Flygare. Dagen innan är det Club Show på samma ställe så jag hoppas kunna slå två flugor i en smäll.. Och sen är det Unghundsderbyt 5e juni, där tänker visst Malin starta Malte men jag antar jag får hänga med som chaufför... Som vanligt är det jätteskoj om vi blir ett gäng som åker, the more the merrier och vi kan kanske fixa boende ihop??!!



Full fart framåt för Malte och Malin


Har sett en massa spännande kurser också med alltifrån inriktning unghundar till betydligt mer avancerat.. Även träningsjaktprov finns utlagda. Själv skulle jag behöva jobba mindre och tjäna mer för att ha tid och råd med allt men min nyårsönskan var en välfylld plånbok och ofylld almackan på jobbarhelger så det slår säkert in :)))) Tråkigt att SBK höjt avgiften för MH så mycket, det är ju intressant både för valpköpare och för oss uppfödare. Självklart hoppas jag många vill beskriva sina hundar ändå trots att det kommer kosta 600 kr. 2011 hade antalet flattar som MH beskrevs sjunkit rejält, är jag inte helt vilse i pannkakan så pratade de om ett fyrtiotal när vi var på Uppfödarkonferensen. Dåligt då det reggas runt tusen flattar om året! Har jag räknat rätt så beskrevs sju stycken Ryegatare och elva stycken genomgick FART-test under året, en stor eloge till alla valpköpare som är så engarerade med sina hundar!! Det gör det så otroligt mycket lättare och roligare vara uppfödare... Lätt att det låter som man slår sig för bröstet då man skriver siffor och antal men utan ambitiösa valpköpare står man sig slätt. Hoppas nu att SSRKs nya Funktionstest kommer igång men det verkar segt, den ska ersätta Avkommebeskrivningen. Avkommebeskrivningen finns fortfarande kvar, vill ni med Poker-Vexa och Peak-Pingla valpar att jag ordnar såna så hör av er!

Betydligt tidigare än så drar vi igång med träningar här hemma, nu är tre datum fastställda och ni kan hitta dem under fliken "Aktiviteter". Fler datum kommer, nu får vi hålla tummarna för att det inte blir meterhöga drivor med snö...

Maila om ni kommer!! Och förresten snälla, kan ni vara gulliga och skicka mig mail även om ni inte dyker upp då, jag har tappat alla mina maillistor i samband med datakraschen :( Ni som har mail som jag skickat till alla i en valpkull får gärna vidarbefodra dessa så jag får tillbaka mina grupper.. Innan dess kan jag tyvärr inte skicka några valpkullsmail med information *grr* Jättetacksam för hjälp!!

Cola fick idag följe med på första promenaden sedan hon blev dålig. I koppel och benet väl inlindat. Snacka om lycklig hund! Hennes konvalescens har tagit mycket på hennes kondis och det kommer dröja länge tills hon är återställd men vi är på rätt väg.



Polly sitter lugnt då jag skjuter *nöjd matte*. Det är inte alltid ser ser så stadigt ut i skott :)



Men sen blir det turbo!


Har haft trevliga träningar med Malin, nu börjar dottern tycka att apporteringsträningen är lika rolig som lydnaden.. Att hundarna gör det råder ingen tvekan :)

Vilja har ju bott här förut och har snabbt kommit in i gänget, hon leker gärna med Malte men det märks att hon börjar bli lite mer bekväm nu som medelålders för hon håller gärna mig sällskap på promenaderna när ungspolarna far omkring.



Malte och hans matte Malin


Letar dräktighetstecken på Pingla varje dag, i slutet av veckan borde det börja anas :) Tycker allt att juvrena börjar bli lite rosa men det KAN ju också vara ett önsketänkande. Synd att man inte kan låta hundar kissa på en sticka som vi gör :) Men som sagt, jag hoppas och tror det blir valpar men säker kan man inte vara. Jag brukar inte ultraljuda mina hundar om det inte är fodertikar som inte bor hemma. Jag tycker oftast det går ganska lätt se och känna ändå när de går in i tredje veckan.



Okej då, inte lätt avgöra på denna bild om juvrena är mer rosa.. Undrar varför jag till varje pris
försöker undvika vara med på bild, ser ju ännu mer suspekt ut när jag nästan är halshuggen.

Vill börja detta år med att tacka alla valpköpare som tävlat, testat, kursat, röntgat, jagat, beskrivit och framförallt tagit så väl hand om sina hundar!!! Utan er inget :)))

Ha det bäst,

Annica





Kommentarer
Postat av: Karin & co

Kul läsning med WT och annat, ska genast kolla upp. Är så sugen att börja träna nu på allvar, har mest haft fokus på Wilma och lydnaden och nu Miso och lydnaden, ja du läste ju krönikan ;) Ska bli kul att komma och träna på söndag. Miso har fortfarande inte börjat löpa och jag ser inga tecken förutom att Wilma slickar henne i baken, men hon har ju alltid tyckt att det är hennes plikt att se till att hålla Miso snygg. Hoppas att Miso denna gång inte kommer att vara så otroligt seg runt löp, då är risken att även denna vår kommer att gå åt pipsvängen.

2012-01-03 @ 07:53:07
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Elli Mascot o Razzel

Va härligt att Cola är så mkt bättre nu! Jobbigt när de är skadade eller inte mår så bra:-(

Kan inte låta bli att tycka det är super o blir lite impad av med som är såå skottfasta som dessa, lite skadad av att äga en annan ras som det inte är helt självklart i!?

Jättefin bild på Malin o Malte:-)

God Fortsättning!!

2012-01-04 @ 10:40:50
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0