Lite bloggtorka

Denna helg spenderas företrädesvis på jobbet nattetid och sovandes resten av tiden :) Lite tid till annat med inte så långa stunder. Jobabr ganska intensivt resten av januari för att sedan kunna vara ledig mer i samband med valparna. Nu funkar det ju bra ändå ha valpar och jobba skift men det är skönt få ta det lite lugnt (lugnt och lugnt förresten, det är ju knappast möjligt med valpar...)

Thomas fick ta hand om Englas kalas idag när jag låg på söta örat, mycket smidigt ha det på Bowlinghallen och ungarna gillar kombinationen av bowlande och hamburgare (dock inte samtidigt...) Igår var de små på julgransplundring så jag antar att helgens dos av godis och tårta är uppfylld :P Malin och Richard är hos sin pappa denna helg, dottern skickar sms och undrar hur det är med hundarna så jag har en aning om vilka hon saknar mest...



Stilstudie av Engla. Jag tippar på SM 2025 :)

Pingla är som vanligt men kanske ännu hungrigare hur nu det är möjligt. Har ökat portionerna lite och det verkar uppskattas!

Cola får fortfarande bara koppelpromenader och det är nu fem veckor sedan hon fick blodförgiftning. Benet ser bättre ut för varje dag men den lilla bruna har långtråkigt och är understimulerad. Måste ha munkorg på henne, annars biter hon upp bandaget. Smidigare än tratten som hon slog emot överallt men inget Cola slår volter över..

Nästa träning verkar bli välbesökt och jag och Jessie har funderat ut att unghundar/oerfarna kommer kl 11 så kör vi träning med fokus på dessa tillsammans och sedan kan mer erfarna komma senare för mer actionträning :) Vad tror ni om det?

Tänkte höra med en tjej som heter Lena och som är duktig fotograf om hon kan komma vid något träningstillfälle och ta en massa bra bilder på våra hundar, både under träning och vila. Vore det nåt? Jag har alltid ambitionen fota men känner att det inte blir tid till detta.

Funderar även lite framåt, det blir väl vår även i år trots kalla vindar just nu?? Ni som varit med ett tag vet kanske om att vi haft träningar (både med instruktör och med att hjälpa varann) både på Gesta Gård (www.gesta.se tror jag sidan heter) och på Ulvastugan. Ulva är spartanskt men billigt och ett bra alternativ om kostnaderna inte ska skena iväg, Gesta är mer en helhetslösning där de fixar mat osv men då blir det andra priser.. När vi varit på Ulva har pizzerian i Åker som är stamhaket :) Finns det intresse från er överhuvudtaget och i så fall var (kom gärna med andra förslag, vi kan ju vidga vyerna!) och om jag ska ragga instruktör eller om vi "bara" ska träna tillsammans.

Ha det så bra,

Annica





Kommentarer
Postat av: Miso

Låter som ett bra upplägg för träning hos dig, vet ännu inte om vi kan den 29/1. Jag ska vara skrivare på en lydnadstävling dagen innan och jag vet inte hur poppis det är om vi är borta på hundaktiviteter hela helgen. Upplägg för läger låter också bra. Alltid kul med instruktör men går det inte att få ihop så kan vi nog få ihop bra träning i alla fall. Jag gillar ju att slippa tänka på mat också när man har tränat en hel dag. Men det fungerar det med om det blir för dyrt. Ska fundera på om jag vet några bra ställen att förlägga det hela.

2012-01-15 @ 18:39:43
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Irene

Bra upplägg den 29:e. Vi kommer kl 11!!

Gärna fotograf vid tillfälle och gärna träningsdag/helg med pizza!

2012-01-15 @ 19:48:39
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Tycker oxå upplägget den 29:e verkar bra:-) Såå Mascot o jag dyker upp 11,00.

En träningshelg framöver skulle vara jätteroligt!! Har dock inte några idér om hur o var, vi är flexibla;-))All träning är ju nyttig för oss....

2012-01-15 @ 20:18:28
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Helena

Vi är som vanligt intresserade av alla aktiviteter. Tänkte komma den 29:e, tala bara om vilken tid ;-) Jag säger som Karin vad gäller instruktör och mat, alltid skönt att ha allt serverat men annars är det ok även med andra lösningar! Kul med fotograf på träningstillfället, min fina kamera med nytt objektiv låg su i väskan förra gången då det inte var helt lätt att hålla koll på två hundar och fota samtidigt (trots att jag är kvinna så har jag mina begränsningar ;-)) Kram

2012-01-15 @ 23:32:26
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Maria&Texas

Jag tycker också allt låter bra! Ambitionen är alltid mer träning men tänk vad mycket annat det är som ska hinnas med hela tiden... Vi har i alla fall kommit igång med ridhusträningar i Karlskoga som har gått jättebra, alltid nåt!:)Tyvärr kan vi inte komma den 29/1. Bra idé med fotograf!

Vi är också intresserade av träningshelg nånstans och pizza duger bra.:)Kram från oss!

2012-01-17 @ 15:44:06
Postat av: Anna

Synd att du bor såå långt bort1

2012-01-17 @ 19:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0