Andra delen av Poängjakten

 
 
 
 
 
 
 
Mascot och Elli.
 
Jaha ja, nu är föräldraledigheten över... och jag börjar semestern :) Ja, inte bara jag utan Thomas också, jippie!
 
Igår så hade vi andra deltävlingen på Poängjakten och vi höll till här hemma hos oss. Blev lite ändring av den mark jag först tänkt vi skulle hålla till på, gärdena här omkring liknar mest kinesiska risfält :/
 
Åse och jag var de som skulle hålla i jakten och vi fick god hjälp av Jessie att lägga upp stationerna. Av tidsskäl så hade vi tagit oss friheten fixa till stationerna, nu höll vi på till tio ändå på kvällen...
 
Precis som förra gången körde vi fyra stationer, första var markeringar, andra sök, tredje markeringar/dirigeringar och sista upp till fem markeringar. Alla ska dessutom tas in på tid.. Vill du läsa mer utförligt om upplägget så läs här på bloggen från förra tillfället.
 
Jag var funkis till att börja med och hade nästan tänkt hoppa över starta själv. Men så hämtade jag Pingla och Malte som suttit och laddat inne hos oss under tiden då de hört alla andra hundar, kanske inte helt optimalt. Mlate fick vara med för att få erfarenhet och Pingla för jag ville stämma av var vi ligger i träningen, hon har ju knappt hunnit tränats något mellan valpar och löp :(.
 
Redan första stationen blev strul för Malte, Malin var nämligen kastare och det förvirrade honom väldigt. Han fick snabbt in den första men sen trodde han att han skulle ut till henne.. Pingla fixade den den första dubbeln plättlätt, det var många som gjorde.
 
Sedan sök som vi lagt i riktigt snårig terräng. Malte gick lite brett och hann bara plocka in tre men jag var nöjd med honom. Pingla fixade fyra, sammanlagt var fem apporter ute som skulle in på tid.
 
Jag bestämde mig för att bryta Malte eftersom han jobbat bra på söket så jag körde mitt eget race på nästa, markering/dirigering. Jag tog en enkel markering och innan jag tog in den så fick han ta den korta dirigeringen. Han gjorde det kanon och jag klappade om min duktige grabb och kände mig nöjd att sluta så bra. Gamblade med Pingla och det gick inte riktigt hem :) Tog den svåra dubbeln och innan det skulle den långa dirigeringen in, den låg inte långt ifrån markeringarna.  Så blev det inte riktigt, hon vek av från dirigeringen och tog en av markeringarna istället *harkel*. Japp, då vet vi nåt vi ska träna på ;))
 
På sista stationen hade det börjat mörkna och åskan mullrade, hua. Jag chansade på en femväppling och det gick hem... Nästan ;) Hon tog in fyra innan tiden var slut och det är jag nöjd med även om det blev lite poäng även på denna ruta. Hon försökte iallafall!! På denna ruta imponerade Maltes brorsa Verk (ja förresten, tror att han ofta imponerar på mig..), han var en av två hundar som fixade det ;))
 
 
Lilla söta Fixa..
 
Duktiga lilla snabba Fixa, Ryegate's Get The Party Started med lika duktiga förare Malin debuterade i nkl och vann på fina poäng, grattis :) Och lite grattis till mig också som har förmånen deläga Fixa ;) Brorsan Mascot gjorde också bra ifrån sig, de är duktiga och arbetssugna Pinglabarnen!!!
 
Verk kom tvåa i ökl, så himla snyggt jobbat av unge Verk och Jessie!! Att han misslyckades på den svåra markering/dirigering är ju inte konstigt, han kan ju inte "ut" än.. Men allt annat satt som en smäck :) Han leder nu ökl och Malte fortfarande nkl, trots att vi bara fick 50 poäng igår då vi avstod två rutor. Tror vi blir av med ledningen nästa gång då jag inte tror vi kan vara med..
 
Stort grattis till alla andra som var med, hoppas ni hade en lika skoj kväll som vi!!!!!
 
 
 
Det blev en sen middag men väldigt god.. Min underbare man hade tagit hand om våra, Jessies och Malins barn, fixat plättar till dem och en härlig middag till oss från recept från Tinas sommarkök (lika gott som det såg ut..) som sändes dagen innan. Tusen tack älskling, utan dig hade jag aldrig kunnat göra detta <3 (fast han läser ju itne bloggen förstås, får nog säga det till honom IRL)
 
Jessie och Emilia sov kvar, det blev sent innan vi kom i säng. Engla och Emilia leker väldigt bra så de fortsatte idag... Vi tog med oss hundarna och åkte och tränade vid "pölen", var meningen vi skulle åkt till en annan sjö men på vägen dit kom spöregnet och jag hade glömt regnkläder.. Alla hundarna fick simma och så tränade vi markeringar och lite linjetag på vattnet. Mest nöjd med Polly men de andra fick godkänt också :)
 
De åkte hem nu under efetrmiddagen och jag har inte gjort så mycket annat än börjat tvätta och fundera på packning inför Böda, vi åker på söndag. Richard följer med oss, och de små förstås. Malin kommer vara hemma och ta hand om hus och hundar samt sommarjobba... Ska bli skönt åka utan hundar faktiskt, men jag vet jag kommer sakna den.. Och Malin!!!
 
OBS OBS OBS!!!!!!!!!!!
 
Nya datum för träning här hemma!!!!!!!! Onsdagen den 25e juli och 6e augusti kl 17.00. Kan många på dagen istället kan tiderna ändras, jag är flexibel!! Skicka SMS om du kommer!!!!!
 
Ha det bäst,
 
Annica
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde & Mozart

Låter jätte kul med poängjakten, synd att jag jobbar alla tillfällen för det låter som nått som vi kanske hade vågat oss på;) Jobbar på båda träningarna också så kan tyvärr inte komma.

2012-07-14 @ 21:54:59
URL: http://madeleneswed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0