Det går framåt..

Igår var jag och Malte iväg på träning igen, det var itne planerat men blev en reservplats.
 
Tränade i ukl/nklgruppen och det kändes mycket positivt och Malte kom till sin rätt när inte mina krav blev för höga och svåra. Tänk vad lätt det är vara efterklok!! Sänder en tanke till vännen som gjorde mig uppmärksam på att jag forcerade, det är lätt bli fartblind och framförallt med en duktig och lovande ung hund... Tur att någon får en tänka till och dra i handbromsen ;-) Hon sa nåt väldigt klokt; "tänk på att Malte presterat jätteebra på typ Unghundsderbyt som är för hundar i hans ålder.. Han ska inte utsättas för sånt han inte är mogen för, det är inte rättvist mot honom.." Så sant som det är sagt!!
 
Igår regnade det nästan hela tiden och regnkläderna gjorde onekligen nytta i bilen *harkel*. Malte hade fint fokus och är alltid väldigt behaglig ha vid sin sida. Lugn, tyst och med på noterna när det är hans tur. Härligt med en så väldigt balanserad hund! Markeringar och öppna linjetag i en som vanligt pedagogisk upplagd träning. Tack Åse för sällskapet också :) Avslutade som vanligt med korvgrillning och sedan hem för att torka upp både mig, Malte och kläderna... Thomas fixade goda kantarellsmörgåsar (alltid nåt gott med allt regnande..) och lite varm dryck satt fint.
 
Pingla är åter hemma och nu börjar vi så smått träningen tillsammans. Jag hoppas vi kommer till start i höst och att hon inte tappat allför mycket, hon hann ju knappt komma igång efter valparna innan hon löpte igen.... Pälsen är numera mjuk och inte Svinto men längden är.. labrador *ler*
 
Ni som läser bloggen då och då har nog även läst om min mamma. I måndags fick hon boende på ett servicehus på Söder i Stockholm där hon bott sen länge. Mamma låter mycket piggare och hon är så nöjd med sin lägenhet med stor balkong :)))))) Ibland kanske det kommer nåt gott ur saker, innan hon ramlade var hon fast besluten att inte flytta till servicehus men så gjorde all tid på sjukhuset att hon hann fundera i andra banor och det var hennes egen önskan flytta till det nya stälet. Bra va! 
 
Imorrn är det Poängjakt här i Eskilstuna, hör av er till mig om ni kommer!!! Start kl. 18.00, kom gärna tidigare så hinner vi organisera innan start. Alla kan starta, alla får hjälpa till!!!
 
Vi är ju några som ska starta på FRK Östras Flatfestival och det fick mig åter ta tag i kennelloggan, kanske hinner man få grejorna om man beställer ganska snart? Jag tror vi är tillräckligt med folk så vi även kan ha en kennelruta där och ha ansvar för den precis som förra året :) Om tiden inte räcker till så om inte annat till Flatmästerskapet!!
 
Har lekt lite o tagit fram förslag på t-shirts o kepsar, det är väl ganska användbara saker, eller hur?? Keps hade jag behövt i regnet igår men på FF och FM ska den vara för solen ;-) Man kan beställa hur liten upplaga som helst som jag förstår men har inte kollat närmre. Kolla gärna på Vistaprints hemsida och tyck till, de har massor med grejjor!!
 
 
Dom här är bara förslag.... Finns nåt intresse??
 
Ha det bäst!!
 
Annica
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria&Texas

Nu blev det nåt knas, skrev en kommentar till det här inlägget som jag tror hamnade under "Härliga lov" istället..
I alla fall så skrev jag att jag så gärna hade velat åka på poängjakten i morgon men jobbar ensam och stänger 18..:(
Men vi kommer till Örebro och till finalen!
Tycker om båda tröjorna och helst den svarta kepsen.
Även om jag inte kan vara på plats på FM och FF så skulle jag gärna beställa nåt av dom att ha vid andra tillfällen. Kan inte tröjorna vara rosa..?:)

Svar: Vad tråkigt att du jobbar!! Är säker på att Texas hasde velat komma ;-) Jag tog bara fram några exempel på tryck, finns det i rosa är det fler som vill ha!! Jag alltså :)))
Annica W Redlund

2012-07-11 @ 14:28:01
Postat av: Cissi & Bonzo

Jag vill ju vara med imorgon.... Varför ska det vara så långt???

Svar: Cissi, det är ju du som bor långt bort *blink*. Var så skoj ses sist!! Och jag gillar ju garbbar som spritter av arbetslust :)
Annica W Redlund

2012-07-11 @ 16:14:38
Postat av: Karin & co

Jag är gärna med på både keps och rosa t-shirt, svart kepa

2012-07-13 @ 04:16:13
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Karin & co

Fast jag tycker trycket på kepsen kan vara lite större, t-shirt kan vara snyggt med mindre tryck, alt större tryck på rygg.

2012-07-13 @ 04:18:13
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Snygga kennelkläder, synd att du inte föder upp labbe! ;D Jag tror att den svarta kepsen med samma tryck som på den vita, fast i vitt då förstås, skulle bli assnyggt!!
Härligt att träningen gick så bra med Malte! Och super att mamma trivs så bra i sitt nya boende! Jag fasar för den dagen jag kommer ha de problemen med mamma. Vi har väldigt olika åsikter hon och jag!!
Är ni hemma nästa söndag den 22 juli? Om klockan inte blir allt för mycket är jag sugen på att svänga förbi en stund när jag ändå passerar.

2012-07-13 @ 19:12:35
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0