Ibland så går det upp..

och ibland ner..
 
Och just neråt var väl jag efter gårdagens träning :(
 
Jag och Malin med Fixa åkte till Jens och Sofia på tränng igår, jag tog med mig Malte. Som vanligt var träningen bra och pedagiskt upplagd men varken jag eller Malte hade någon av våra bättre dagar.. Malte var lite "off" och allmänt ofokuserad, dessutom så sprang han och kissade ett par gånger under arbete och det gjorde mig galen, det är verkligen något jag inte gillar! Kan vara lite efterverkningar efter helgen då han dels fick träffa brorsan (de ville men fick inte springa och skvätta..) och dels kände löpdoft. MEN, det är inga ursäkter utan nästa gång jag är iväg och tränar i grupp ska jag ha örnkoll på honom. Hemma gör han ju inte sånt och jag har inte sett det förut heller. Vi gjorde en övning där hund nummer två skulle göra ett närsök efter det att ettan gjort en dubbel. Malte var här ohörsam och jag fick bassning för jag korrigerade det han gjorde bra *suck* Det tråkiga var väl att Sofia hade rätt i det hon sa, att man måste täbka på VAD det är man tränar *suck igen* Som ni hör var det ingen succéträning direkt men jag hade trevligt sällskap, fick mig en hel del fundera över och korven var god ;)))
 
Idag så bestämde jag mig nu efter middagen att träna just på det som inte funkade igår. Var ute och preparerade skogen med närsök och tog sedan ut alla tre och körde övningen. Mycket bättre idag! Jag var också bättre och mer tydlig, nöjd med oss alla fyra.
 
Var till vårdcerntralen idag med min nacke, helt bra är den väl inte utan jag är stel i vänster sida. Trist att en så onödig grej kommer ta så mycket tid och ork i anspråk. Träffade läkare, ska kontakta sjukgymnast och även röntgas för säkerhets skull. Lite strul med bilen också, verkstan kan inte ta emot förrän i slutet av augusti. Var och visade upp bilen igår på ett ställe och idag fick vi åka till ett annat  där man skulle se om det var skador på dragkroken, känns väl sådär åka iväg med husvagn på dragkrok som kanske är skadad.. Eller om det är sprickor i balken den är fäst vid.. 
 
Alvin och Engla var med Thomas på jobbet då jag var och undersöktes, de tycker det är jättekul men jag anar att Thomas inte får mycket gjort då de är med ; P . Vi åkte sen och spelade minigolf i det fina vädret, riktigt skoj!
 
Varierar morgonrundan mellan skogspromenad eller cyekltur, förbannar mig varje gång jag cyklar att inte svampkorgen är med för uj vad kantareller man ser så där ltie grann från ovan :)
 
Fick Ryegate's Pyjama Party, "Fille"s MH protokoll på brevlådan idag, attans så trevligt det ser ut!
Ganska likt brorsan Mascots med stor nyfikenhet, inga kvarstående rädslor, stor leklust osv. Kul Lena att du gjorde MH:t och Fille verkar ha haft minst lika skoj :)))
 
 
  Känd mental status     
  1a.Kontakt hälsning :   4                                                                     
  1b.Kontakt samarb.  :   4                                                                       
  1c.Kontakt hantering:   4                                                                       
  2a.Lek 1 leklust    :   4                                                                       
  2b.Lek 1 gripande   :   4                                                                      
  2c.Lek 1 grip/dragk :   1                                                                       
  3a 1.Förföljande    :   4                                                                       
  3a 2.Förföljande    :   4                                                                       
  3b 1.Gripande       :   5                                                                     
  3b 2.Gripande       :   5                                                                       
  4.Aktivitet         :   4                                                                       
  5a.Avst.lek intresse:   2                                                                      
  5b.Avst.lek hot/aggr:   1                                                                       
  5c.Avst.lek nyfiken :   5                                                                      
  5d.Avst.lek leklust :   3                                                                       
  5e.Avst.lek samarb. :   3                                                                       
  6a.Överr. rädsla    :   2                                                                      
  6b.Överr. hot/agg   :   1                                                                       
  6c.Överr. nyfikenhet:   5                                                                       
  6d.Överr. kv. rädsla:   1                                                                       
  6e.Överr. kv. intr. :   1                                                                      
  7a.Ljud rädsla      :   1                                                                       
  7b.Ljud nyfikenhet  :   4                                                                     
  7c.Ljud kv. rädsla  :   1                                                                       
  7d.Ljud kv. intresse:   1                                                                       
  8a.Spöken hot/agg   :   1                                                                       
  8b.Spöken kontroll  :   3                                                                       
  8c.Spöken rädsla    :   2                                                                       
  8d.Spöken nyfikenhet:   5                                                                     
  8e.Spöken kontakt   :   4                                                                       
  9a.Lek 2 leklust    :   4                                                                       
  9b.Lek 2 gripande   :   4                                                                    
  10.Skott :  1

Kommentarer
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Ibland så kan det väl vara så att fast man själv inte tyckte att träningen gick bra, så kanske det var just det att det var en "Bra träning"!?
När det inte blir som man vill så måste man ju tänka till o tänka om. Alltså så tvingas man att angripa problemet från ett annat håll än man annars skulle ha gjort?
Åhh du, du är förlåten!! Du är ändå bäst, utan dig så skulle ju inte Masken finnas;-))

2012-07-03 @ 23:07:23
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Ibland så kan det väl vara så att fast man själv inte tyckte att träningen gick bra, så kanske det var just det att det var en "Bra träning"!?
När det inte blir som man vill så måste man ju tänka till o tänka om. Alltså så tvingas man att angripa problemet från ett annat håll än man annars skulle ha gjort?
Åhh du, du är förlåten!! Du är ändå bäst, utan dig så skulle ju inte Masken finnas;-))

2012-07-03 @ 23:07:47
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Värst va det ekar här....

2012-07-03 @ 23:09:08
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Det är trist när man måste bråka om vissa saker på träningen. Verkar vara ett bra träningsgäng!
Jag har lärt mina "killar" att kissa på kommando. När de får det kommandot betyder det "töm blåsan". Då är det inte lika drivande att markera under jobb när blåsan är tom. Det i sin tur har gjort att de kissmarkerar mindre överlag. Kanske kan vara nått att prova? Kram

2012-07-05 @ 14:47:23
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0