Nöjd..

med livet, med dagen...
 
Sitter här nu väldigt mätt efter Thomas grymt goda langos... Toppade med vitlökssmör, grönsaker, hackad lök, räkor och löjrom.. Och med en liten klick gräddfil.  Gick definitivt ned!
 
Alla våra barn är här ikväll och just nu badas det för fullt i poolen. Åldrarna varierar från lilla Engla på sex år upp till Annas kille på 25 :)
 
Har i stort sett vilat hundarna från träning denna vecka, dels frivilligt och dels för allergin nåt sin höjdpunkt. Det jag har gjort här därmot fungerat väldigt bra och jag har funderat lite kring sista gångens träning. Fått hjälp med ännu bättre tänk av en god och klok vän som ringde ikväll, tack vännen, det kändes verkligen bra att du sett det jag inte gjort! Och att du ringde värmde extra gott i hjärteroten <3 !
 
Trodde träningen idag hos Jens och Sofia började klockan 10 så jag tog god tid på mig.. Sov lite extra länge nu när jag är knockad av allergin och blev väckt av finaste Thomas som fixat kaffe och frukost..
Blev desto mer fart då Jens ringde och frågade var jag var tio över nio *harkel*
 
På förmiddagen var det träning för Malte. Dagen började lite som sist, men fick en väldigt bra vändning. På första apporten gick han ut, tappade fokus och skulle precis till att kissa. Fångade honom i exakt tajming och efter det blev hela träning mycket bättre, lite som *aha, är det träning som gäller även här*. Men, jag ska i fortsättningen inte gå för fort fram med honom utan tänka på gå varsamt fram med denna lille pärla. Det ÄR lätt gå för fort fram, jag vet ju det.. Jag har ju liksom gjort det förr. Som person är jag intensiv och energisk och det smittar av sig i min träning. Dags backa bandet! Hur som haver är jag nöjd med lillemans träning!
 
Lunch med korvgrillning och sedan dags för ökl/ekl hundarna. Skönt att jag fått ett nytt projekt sätta tänderna i! Cola knallade inte en, inte två utan flera gånger. Nu blir det uppstramning!! Mycket bra träning med walk-up och dirigeringar, genomtänkt och väldigt rolig. Jag har inte haft Cola ute i såna här sammanhang på länge och nu var hon alldeles för het och ohörsam, alla apporter var liksom hennes och att jag stod och försökte vara delaktig i arbetet tyckte hon ganska onödigt. Har en plan hur vi ska gå vidare. Säga vad man vill men synnerligen arbetsglad är hon ;-)
 
Imorrn får vi se om det hinns med så mycket hund. Alvin ska ha kalas på Leos Lekland och sedan kan det nog bli Parken Zoo också för Engla ville se Eric Munther *hmm*
 
Ha det gott allesammans!
 
Annica

Kommentarer
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Vad skönt att Maltes träning löste sig! Känner igen det där med att gå för fort fram... :/

2012-07-08 @ 12:44:04
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se
Postat av: Sonja

Herre gud, snålvattnet rinner, kör Thomas catering??
Nog tur att du är så aktiv hur skulle det annars sluta.

2012-07-08 @ 19:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0