Små blir stora..

Idag hade vi valpträff för Pingla-Melkerbarnen och hälften kom, alltså tre stycken. Jätteroligt så här mitt i sommaren, vi kör en till träff då vi är tillbaka i vardagen :)
 
Minsta tiken var fortfarande minst men definiivt ingen mes.... Mest och bäst på att stjäla mat där hemma så nu ska det bli spännande ifall PLANEN funkar. Kommer bli intressant följa Reas nya liv *ler*
 
 
Rea
 
 
Rea igen. Varför tog jag inte av halsbandet??
 
Nova var märkt lila här hemma och hon var mer lik Pingla än de andra två, lite kortare i ryggen och aningens mer kompakt och med mer päls. Precis som då hon flyttade till Linköping!
 
 
Rembrandt
 
 
Gossen igen ;)
 
Rembrant var enda killen och hade blivit rejält långbent. Bra ram växa i men kommer ta tid få ordning på de kalvbenen ;)
 
Både Nova och Rea testade simma i poolen, de är fortfarande så lätta så de befann sig mest ovanpå pooltäcket....Det var liksom inte tänkt att de skulle ta sig ett dopp men när de väl var i så var de inte minsta rädda och simmade med bra stil.. Trots att täcket som sagt var i vägen *flinar*
 
Det var jätteroligt att träffa er alla och vi hann titta lite på apportgrepp och visselsignaler. Ska skicka mail med vad vi gick igenom när jag hinner (påminn mig om det tar tid!!)
 
 
Nova
 
Har haft besök av Jessie och Emilia i dagarna två, som vanligt väldigt trevligt... Vi var på Parken Zoo till barnens stora förtjusning, full fart hela dagen vill jag lova!!!!!!! Självklart hann vi träna hund med, Jessie har ju gamla härliga tanten Vega och så Maltes brorsa Verk. Verk är jätteduktig, iallafall nio gånger av tio.. Tionde gången kan han liksom inte hålla sig i sin glädje utan då blir det några varv spring i rena glädjen *haha* Han ser ut som den där fågeln i Snurre Sprätt vars ben går som hjul när han ska iväg :)))
 
 
Nova
 
Malte var lite okoncentrerad men det är väl inte så konstigt med löpdoften här hemma, hos Verk har inte poletten ramlat ner på samma sätt.. Han blev istället kär i Pingla och det hade han ju inte mycket för..
 
Egentligen så skulle nog Malte behöva vila helt från träning ett tag men det är ju FlatFestivalen imorrn och sen Flatmästerskapet om två veckor.... Jag kommer starta honom imorrn men kommer bryta om jag märker att han inte orkar hålla ihop. Likadant tänker jag om FM, hoppas jag är klok nog följa planen!
 
Har tränat Pingla tillsammans med Malte och hon är duktig, vi behöver fila på endel men viljan och arbetsglädjen är det inget fel på!
 
Cola och Polly har mest tagit det lugnt, de tränar för fullt på sin live-show i hundgården *hmmm* Löptikar är verkligen ett släkte för sig!!!
 
Som sagt, Flatfestivalen nu i helgen och sedan åker vi om allt går som det ska upp till Kramfors för parning med Lakriz på måndag (läs mer om honom på förra blogginlägget)
 
Ha det bäst!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0