Dålig tävling och bra tävling...


Malin och Polly

Normalt så går jag upp vid halvsju även om jag är ledig, då hinner vi äta frukost och jag hinner dammsuga och röja undan innan jag går ut med hundarna en halvlång promenad medan ungarna tittar på Sommarlovsmorgon. Lyxigt nu när de börjar bli lite större!! Malin har jobbat eftermiddagar så hon har varit hemma men inte varit riktigt vaken ;) Idag sov jag till klockan nästan var åtta och tycker hela dagen har gått..

Sedan har dagarna gått åt hitta på skojiga grejor med barnen, de flesta kompisar går fortfarande på fritids. Tror det är ganska bra vi köpt årskort på Parken Zoo :P. Just nu har de en kompis här så jag passar på hänga vid datorn en stund. Får se hur länge friden varar, leka tre brukar sällan funka *hmm*

Malin och jag har varit iväg under två kvällar och tävlat lydnad. Onsdagskvällens tävling kan vi glömma men det var helt och håller beroende på mina dåliga förberedelser.

Vi var på Köpings BK och eftersom jag har lokalsinne som en drogad krokofant kom jag på den geniala idén lägga in GPS koordinater efter en karta, jag la in lite på måfå vid en punkt som verkade nära klubben. Det visade sig vara ganska många gärden och vägar emellan.... Hamnade i tidsnöd förstås men lyckades komma fram i tid.

Självklart drog jag startnummer ett och så berättade de att de skulle köra individuella programmet först och platsläggningen sen, ooops nu blev det bråttom!! Tyckte jag fått en så bra parkeringsplats vid klubbstugan och förundrades av vi som kom sist hade fått (i min tro) bästa stället, i skugga och allt. Blev ganska snart varse om att det var en rejäl språngmarsch till tävlingsplanen och väl där satt alla och väntade på oss.

Men facit i hand borde jag bett om mer förberedelsetid men jag blev helt klart stressad av situationen. Åskådarna satt väldigt nära planen, i stort sett i höjd med domaren. Polly behöver lite tid spana in området så detta blev en mardrömsstart. Linförigheten var en pinsam historia, hon fick en sexa men var ofokuserad och seg, jag var minst lika ofokuserad. La sig inte på läggandet, hon som brukar se ut som benen försvinner under henne.. Resten gick hyfsat men inte med det "flow" jag önskat. 152 poäng för en ganska generös domare blev det men känslan var inget vidare. Händer något liknande igen ska jag definivt ha is i magen och se till få mer "framkörningstid"!

Roligt se syster Röja i tvåan, hon är inte riktigt klar i alla moment men det kommer bli bra när allt är befäst. Glänste onekligen i apporteringen, inga tveksamheter att det var en apportör som utförde momentet *ler* Lisas duktiga träningskamrat Erika tog ett första pris i trean med sin lika duktiga Comicstik, grattis!!

Var ytterst tveksam till att starta igår men då malin erbjöd sig ta Polly bestämdes det att vi skulle på't igen.

Denna gång var det i Skultuna och det var betydligt fler startande 15 stycken mot kanske sex stycken dagen innan. Rättvis men ganska hård domare tycker jag, dock dömde hon jämnt och var konsekvent.

Även här körde de platsen efteråt, Malin hade dragit startnummer fem så det blev inte samma panik. Och planen låg vid parkeringen ;-)



De gjorde ett riktigt bra program och Polly hade den glädje och attityd hon brukar. Har inte protokollet här men de landade på 176 poäng och det jag såg (stod i klubbstugan och kikade ut genom fönstret..) var väldigt bra. Lite strul vid inkallningen gav bara 7.5 p. Nu gällde det ju att platsen och tanvisningen gick bra! 10 på platsen och en nia på tandvisningen då Polly ställde sig då domaren skulle titta... Bra där!

Resultaten drog ut på tiden men deras insats räckte till en andra placering bland de femton så det var riktigt bra *tumme upp*

Har ni hört talas omd et nya BPH-testet? Det ska väl lite efterlikna ett "mini"MH men utformat så det ska passa samtliga raser. Man har nu kommit igång med testandet och Vexa-Pokersonen "Koffi" har gjort det och resultatet finns redan på SKK Hunddata. Måste läsa på för att förstå vad graderingarna innebär, protokollet är visst på tio sidor... Men Irene lät hälsa att testledarna uppfattade Koffi som trygg, nyfiken och fokuserad. Härligt! Det går att läsa utförligt om testet på SKK.

Ha det bäst,

Annica

Kommentarer
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Jaja, alltid så lär man sig ngt;-) Har råkat ut för liknande och jag lovade mig själv att inte vara så himla "lydig" utan faktiskt ta den tiden som de ändå säger att man får! Det dåliga samvetet gör sig gällande när man inte är hundra förberedd till platsen...
Man blir så himla sugen att pröva vingarna när man läser om hur ni far runt "hela tiden" ;-))
Grattis Malin och Polly;-) Snyggt jobbat!

2012-06-15 @ 21:33:59
Postat av: Karin & co

Meeen Annica :-) Tänk vad en stressad hjärna kan ställa till det. Nästa gång kommer du att vara coolare och kanske ställa in gps-koordinaterna bättre (själv litar jag inte hundra på GPSer och inte på vissa kartläsare, inga namn...). Tur att du har en stand-in i Malin!

2012-06-15 @ 22:01:15
URL: http://karinochwilma.blogggratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0