Full rulle!

Om jag bloggade lite oftare skulle det bli mer uppdateringar, alltså intressantare.. Och det skulle också bli enklare för mig, det är lätt glömma saker och ting nuförtiden :))

Vill börja med påminna om att sista helgen i juli så är det jättetrevliga Flatfestivalen som anordnas av FRK Östra. Working Test, inofficiell utställning och officiellt lydnadsprov klass 1 o 2. Man kan vara med på nåt eller på allt ;)))

FLATFESTIVAL

28-29 juli

Vi grillar och har trevligt på lördag kväll

Kom och tävla om
triple- & dual purpose master


Plats: Domarudden/Österåkers BK

*MER INFO KOMMER SNART*
WT
LYDNAD
UTSTÄLLNING




Jag hoppas att vi även i år kan ha en "Ryegate'sruta" på Workingtestet. Vi har då ansvar för en ruta  vilket innebär att vi ska "hålla med" minst fyra personer som hjälper till på rutan under dagen och kastar dummies, lägger ut apporter osv. Tillsammans med domaren på rutan lägger vi även upp upplägget på morgonen. Inget problem att starta själv samma dag! Häng på :))) Vill du inte starta själv så kan man bara hänga på ändå!

Idag har det varit en intensiv dag här hemma, först valpträff för Pinglas småvalpar som numera börjar bli stora. Alla sex kom, så himla skoj! Väldigt typlika är de också. Trist att vädret var så trist, det blev fika inomhus. Mycket bra snack om valpar och valpträning. Ni har fått mail där jag satt tankarna på pränt!

Senare blev det träningsträff, vädret var omöjligt ännu sämre. Vantar och långkalsonger i juni??!! Men bra träning blev det och det blir vidarutveckling nästa gång. Bra kämpat Elli, Elin, Malin och Malin :))

Igår så var jag på träning hemma hos Bitte Lind, kennel Lopplådan där vår fina Zelda kommer ifrån. Bitte hade bjudit in Kicki Pilenås på tvådagars träning och jag fick hänga på, tack Bitte!! Kunde bara vara med på fredagen men hellre lite av Kicki än inget alls.. Ni var ju några som var här och tränade för henne förra våren och ni kommer säkert ihåg hur petig hon är.. Och framförallt bra!! Jag hade med Polly, kursen var tänkt för hundar på väg upp i ökl. Trots ett regnigt och ruggigt väder så vard et en väldigt givande dag!! Väldigt nöjd med Polly var jag med, hon var alert hela dagen och gjorde allt med fart och glädje. Lyssnade fint på pipan och tecken!!



Malin och Malte

Åkte sedan till Strängnäs LKK där det var lydnadsprov. Jag hade med mig Malte och Cola i bilen och hämtade sedan Malin på busstation, hon hade varit och jobbat. Men först ut var Malin J och Fixa. Tyvärr blev det inget LPI igår men det såg så himla fint ut!! En nolla på inkallningen där Fixa missförstod Malin och följde efter henne på inkallningen. Fixa blev lite störd av en högljudd förare på planen bredvid, de var bara åtskillda med ett plastband. Inte lätt för en ung hund!! När jag har tävlat här förut har de haft klasserna efter avrann men nu valde de dela av planen. Inte helt lyckat tycker jag men säkert bättre tidsmässigt. Men man blir glad av att se Malin och Fixa tävla, de har en härlig attityd och arbetsglädje!!

Dotter Malin hade redan bestämt innan att hon skulle bryta Cola, hon gjorde gruppmomenten och momenten fram till och med inkallningen. Bra gjort!! Hon startade även Malte i tvåan, han är ju inte på långa vägar klar så planen var att göra en ren träningstävling. Malte hade skoj på plan, apporterade en kon, galopperade ut i rutan och hittade en fin papperslapp där vilken han stolt kom in till matte med, knallapporterade på apporteringen (hann precis säga till Tina och Karin att nu kommer favoritmomentet..). Han var verkligen den unge spelevink han kan vara :))) Och han gav publiken en show :P



Malte. Foto taget på Ungdomsläger av Vanja

Och en trevlig kväll blev det trots allt med skoj umgänge!

Malin och Cola har varit ute och tävlat två gånger till under veckan, Surahammar har haft lydnadsvecka med fyra tävlingsdagar på raken. I tisdags hade Cola en härlig inställning men nollade hopp-apport då apporten hamnade väldigt snett. De nollade även fjärren men det såg riktigt bra. Fjärren fixar hon inte på tävling så det kommer inte bli fler tävlingar innan den sitter. I torsdags var hon tristare med ett sämre fritt följ. Nollade åter fjärren och även hopp-apport. Hon hoppade ut men inte hem..

Desto trevligare se Pollys syster Vera som debuterade i ettan i tisdags med fina 167.5 p trots en nolla på hoppet och nu tävlade för andra gången och skrapade ihop 165 p trots en nolla på läggandet. Bra jobbat! Och Vera är riktigt snygg också, hoppas hon kommer ut i vänstervarv...

Tror faktiskt att jag fick en liten aha-upplevelse med Polly häromdagen. Var tvungen bli arg på Cola som knallade på Pinglas apport. Sen skulle Polly ut (hade gjort ett sök med tennisbollar i svår terräng) och då kom hon in och frågade ett par gånger, något hon normalt aldrig gör. På prov har jag bråkat på henne pga det urusla fotgåendet hon har och då har hon ju blivit låg och inte jobbat ordentligt på söket. Nu när jag blev arg på Cola så blev Polly påverkad under sitt sök. Något att tänka på!

Ha det bäst!

Annica


Kommentarer
Postat av: Karin & co

Kul att läsa, och kul att höra om Vera.



Miso blir också lite låg av att jag ryar på henne, det är oftast då hon börjar att äta bajs/gräs eller nosar runt. Något jag också måste tänka på när jag lägger upp träningen. Hon klarar av att misslyckas, men klarar inte av att jag blir arg på henne. För mig gäller det att dela på den träning (olydnad kontra okunskap).

2012-06-03 @ 19:20:52
URL: http://karinochwilma.bloggagratis.se
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Tack för en trevlig, om än aningens blöt träning!

Roliga övningar och lärorika..

Vi tränar på med att komma längre ut efter att hämtat en, springa förbi "tomlegan" inte helt enkelt....

Väntar med spänning på den kommande planeringen..

Beundrar ditt lugn och tålamod med oss gröna! ;-)

Kram

2012-06-04 @ 17:37:45
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se
Postat av: Cissi & Bonzo

Blev det träning?? Trodde ju att det blev inställt... Kanske lika bra att min förälskade hund fick stanna hemma ändå :)

2012-06-05 @ 18:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0