Lydnad med förhinder..

Det blir inte alltid som man tänkt sig.. Engla skulle ju sovit hos en kompis men vid tolvtiden ringde en liten tjej som ville blli hämtad. Söt när hon kom ner för Elsas trapp med fina flätor som Elsas mamma gjort och med blommiga nattlinnet och Kaninis i famnen :) Tror hon bara hann landa på kudden här hemma innan hon sov..
 
Åkte och ögonlyste Cola på Strömsholm, allt såg bra ut och veterinären var både trevlig och duktig. Ny bekanskap för mig men jag går gärna till henne igen. Medan vi satt i väntrummet så kom en äldre dam ut med två dvärghundar. Hundarna släpps fram till Cola av någon outgrundlig anledning och jag sitter så till att jag inte kan förflytta mig. De små hundarna börjar morra och försöker nafsa efter Cola som inte förstår nåt. Vad gör tanten då tror ni? Korrigerar de små, ber om ursäkt eller?? Nä, hon börjar ömka sina hundar och säger "åh stackars er, den stora hunden är inte farlig.. Det kommer gå bra, ni behöver inte vara rädda" Ja jösses, jag blev så paff att jag bara satt tyst *vilket inte händer ofta*. Jag har varken något emot små hundar eller gamla tanter men lite koll kan man väl kräva??
 
Apropå gamla tanter så har min mamma mått riktigt bra idag, hon åt till och med upp jordgubbar och grädde som min syster var där med :) Såret ser lite bättre ut och fortsätter det så här kommer hon få åka till något sorts rehabilteringsboende. Håll tummarna! Så skönt, igår när jag pratade med henne var hon ganska borta av allt morfin de ger henne men idag lät hon mycket piggare, vilken härlig känsla! Hon är seg så här på sitt nittionde levnadsår!
 
Hoppas även jag är seg och det inte blir några bestående skador av den trafikolycka jag var inblandad i nu under kvällen..
 
Var på väg för att tävla lydnad med Pollan och stod vid väjningsplikt, nästan framme i Lindesberg dit vi skulle. Pang sa det, bilen bakom hade kört rakt in i min bil.. Blev en himla massa skrivande, jag var mest glad att Polly var oskadad, inte en buckla på MIM Variocageburen!!!! Hörni, ha ordentliga burar till era hundar, det kändes väldigt väl investerade pengar idag.. Jag känner mig lite stel i nacke och vänster sida, satt ju och tittade åt vänster för att ha koll på trafiken på den väg vi skulle ut på... Glad att inga barn var med, Polly hoppade glatt in i den tillbucklade bilen så hon verkar inte påverkats något. Thomas tyckte jag skulle vänta på Vägassistans men jag ville bara hem. Nu måste bilen lagas, extra trist i semestertider men plåt går ju alltid fixa.
 
Stort grattis till Cissi och Bonzo som ikväll klarade anlagsklass viltspår och till Lena med Fille som gjort ett mycket trevligt MH här i onsdags i Västerås, återkommer när jag fått protokollet men det lät som Fille tyckte det var störtkul :))
 
Imorrn är det Poängjakt i Örebro, jag åker om jag inte känner mig sämre. Vill så gärna träffa Ryegatarna som ska dit (vi blir ett gäng) och annat trevligt folk med!!!! 
 
Ha det bäst,
 
Annica
 
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Oj, vilken tur att det inte gick illa för dig och Polly. Håller tummarna för att du inte får några efterverkningar. Hoppas det går bra för din mamma också.
Inte helt ovanligt att små flickor kommer på att de inte är hemma när det blir sovdags,gulligt!

2012-06-30 @ 09:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0