Midsommar..

Nu har det gått så där lång tid mellan inläggen som det inte skulle göra..
 
Idag så började dagen med att Annika med hennes duktige gule Indy kom hit och tränade. Jag tog bara med mig Polly, har bestämt mig för att para Cola då hon börjar löpa så det blir Polly och Pingla som kommer köras i höst om allt går som det ska.
 
Cola fyllde fyra nu i maj och eftersom jag känner att vi inte riktigt är tillbaka till den nivån vi var på innan skadan så tror jag det blir bra med ett break för henne i valplådan.
 
Vi började med två målområden där hundarna sett att vi la ut, blev knepigt nog ändå eftersom de på ena stället ska  över ett dike och det verkligen var uppväxt i vegetationen nu, rena djungeln :)
 
Vi fortsatte med markeringar, Polly väljer väg även här och det måste jag vara uppmärksam på, terrängen var ganska tuff och då tappar hon lätt fokus när hon inte går ut spikrakt. Nöjd ändå att hon faktiskt löste uppgifterna även om det blev lite omständigt. Länge sen jag körde markeringar, det måste vi jobba mer på!
Och dubbelmarkeringar var uppenbarligen ännu lämgre sen, Polly kollade frågade på Annika om hon inte skulle kasta en till när den första var inne...
 
Läs mer om Indy och Annika på bloggen http://annikasvardag.bloggplatsen.se/
 
Hann med en promenad med alla tre hundarna innan det var dags skynda hem för lite fixande, vår åttaåring här hemma firas i dagarna tre tror jag :-)
 
Sedan fick vi besök av Thomas mamma och pappa, syster Camilla, hennes två barn, Thomas stora barn och så vi sex här hemma. Blev ganska trångt runt bordet på altanen då vi fikade och firade Alvin men födelsedagsbarnet (låt vara i efterskott!) trivdes.
 
 
 
Vi har tillbringat midsommar hos min bror med familj på underbara Ljusterö och kom hem igår eftermiddag. Malin har jobbat och varit hemma med Cola och Malte, Polly följde med oss.
Midsommar blev verkligen härlig, massor med folk, massor med mat, perfekt väder och underbart ställe vara på. Tror vi var sexton stycken och alla sov över, tur det finns plats :)) Kusin Alice fyllde år så det blev ytterliggare firande, dagen innan så fyllde ju Alvin år så tårta och paket har vi haft i överflöd under några dagar..
 
Har även hunnit med vara hos Jens och Sofia på en till vattenträning vid Träskaten, det är verkligen ett perfekt ställe för hundträning. Tog med mig Cola denna gång och jag tycker det gick bra, lite tips hur man bäst tränar tecken på vatten ska jag definivt ta med mig och träna mer raka igångar och vattensök.. Cola var duktig och ihärdig och trivdes alldeles utmärkt i det våta. Dagen efter var Malin och Malte på träning hemma hos Jens och Sofia medan jag körde mamma-barnmatch där det var vi mammor mot IFK Eskisltuna P 04:or. Jo, vi fick stortstryk.. Men nästa år så!!!!!
 
Söte Douglas har varit här ett par dagar och det var en trevlig och enkel valp att ha att göra med. Idolen var onekligen Malte, han följde honom som en skugga. Cola och Polly var väl inte lika imponerade med eftersom Malte fick ta hundgörat *hehe* så behövde de inte bekymra sig nämnvärt..
 
Ha det bäst!
 
Annica
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej! Jag ska bara tävla skärgårdscupen på lördagen för på söndagen skall jag och Vilja tävla rally i Gnesta! Kolla om du kan efteranmäla, det gjorde jag! Jag och Susanne behöver en till för att kunna anmäla oss som ett lag!!!! Maila och kolla om du får komma med på lördag, försöka duger. Kram

2012-06-26 @ 15:29:21
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0