Bara två veckor kvar!

Helt otroligt, det är faktiskt bara två veckor till valparna börjar flytta! Dagarna bara flyger iväg :)





Igår blev det både avmaskning och kloklippning. Kloklippning funkar riktigt bra, det går åt ungefär en levergodis per tass *ler* Valparna vägde runt 5.5 kg om nu vår personvåg funkar som den ska, själv tycker jag att den väger för mycket... Alldeles för mycket :P



De håller igång på ett helt annat vis nuförtiden och protesterar högljutt när jag tycker de ska in och sova. De är också vakna mycket längre stunder och "tar inte slut" lika fort. Försöker lägga dem i knäet och se till att de slappnar av lite då och då.



Vid den här åldern så har de utvecklat de rasspecifika egenskaperna och man märker att de är apportörer för de gillar bära runt på saker :)





Tyvärr så kan jag bara konstatera att Cola tappat så mycket i träning och kondition under konvalescensen så jag funderar när hon ska vara tillbaka *suck*






Ett stort grattis till Anna, Hilda röntgad med A-höfter och armbågar ua :) Hilda heter Ryegate's Which Witch Is Which i stamtavlan, testa säg det snabbt några gånger :)))







Ha det bäst,

Annica




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0