Inget vidare bordsskick...

Första natten jag jobbat sedan valparna kom, fick lägga band på mitt kontrollbehov och låta Thomas sköta det och det gick ju förstås galant :)

Malte hade det lite jobbigt här igår med tjejerna, fick nog lite tilt i huvudet. Hemma efter två veckor hos Jessie, hela huset luktar underbart av löptikar (Maltes definition på vad som doftar gott, inte min...) och brudarna var bara sååå läckra. Nu är allt som det ska igen, han är sitt vanliga jag och flickorna fräser åt honom när han försöker mysa lite med dem..



Malin och jag gick ut och körde lite med vilt då hon kom hem från skolan, hade vilt framme sedan igår. Malte jobbade bra med tanke på att han inte gjort något viltsök sedan i höstas. Lite orutinerad i mönster kanske om man ska vara petig men plockade hem sex stycken innan Malin var nöjd. Polly gjorde ett kanonjobb idag, så nöjd. Fart och stil, enda neddraget var att hon la ner kaninen på vägen in. Cola fick ta in de två sista, gissa om hon var lycklig!



Lycklig var förnamnet tror jag också för henne då hon idag fick springa fritt under hela skogspromenaden, första gången på tre månader!!!! Benet ser fint ut men hon behöver komma i form igen. Jag gick nog mest och bara log över att se henne skutta på som vanligt, har varit dryga månader både för henne och mig.



Eftersom vädret var så fint så blev det också ett kortare pass på altanen, Malin körde igenom Malte och det såg riktigt fint ut. Nu behöver han komma ut i andra miljöer också men han har verkligen utvecklats. Polly gjorde ett slarvigt fritt följ och så ska hon alltid försöka träffa knäskålarna på mig vid inkallningen. Cola var mer än taggad, gjorde vittringen jättebra (har poletten trillat ner??) och fick testa på hoppapporteringen, lite slarvigt men roligt att se henne sprudla av arbetslust!



Valparna har idag testat att äta riktig mat för första gången, oj oj, det gillades verkligen!!! Inte minsta tveksamhet, de åt och slabbade tills allt var slut. Alla åt med frisk aptit men bordskick kan jag inte säga att de hade över huvudtaget. Ska ta en skål med lite högre kanter nästa gång, de la sig ju liksom på brickan *hehe* Pingla tyckte nog att det var helt okey putsa barnen fina och rena efter matorgien, blev till att sanera hela valplådan. Goa är de hur som helst och det är så skoj sitta och njuta av dem när de leker med varann <3!





Ha det bäst alla!

Annica


Kommentarer
Postat av: Helena Bäck

Smaskigt!!

2012-03-06 @ 16:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0