Så mycket bättre..

och så mycket lättare allt känns när det blir vårkänning och ljusare kvällar!





Nu busas det!

Har haft en intensiv helg och den kommer sluta med ett nattpass så jag får fatta mig kort för att hinna vila en stund innan..



Igår var jag hemma hos Jens och Sofia på träning, jag tog med mig Polly. Mycket bra upplagd träning och lyxigt tycker jag och komma och få allt serverat :) Polly var kanske aningens löpdisträ men jag är ändå nöjd med henne, hon lyssnade bra och hade en fin attityd. Kanske inte den turbon jag är van vid men tillräckligt och hon gav sig inte, bra tycker jag.



Snabbt hem, kasta i mig lunch för att sedan åka till jobbet, det blev lite snärjigt... vilken tur jag har så snäll familj som fixar och donar med valparna när jag inte är hemma!! Intensiv kväll på jobbet, tror alla hade fått vårkänslor på både bra och mindre bra vis :)



Engla var på disco ifredags och så här fint hade Malin fixat hennes hår..



och Alvin myser i soffan



Men mest av allt myser de nog hos valparna..





Idag så har vi haft en mycket trevlig dag här hemma, träningsträff för ett gäng och det är så himla skoj att se hur hundar och förare utvecklas!!!! Sträck på er gänget!!!




Verk och Jessie

Liten koll i valplådan blev det också, lite svårt undvika *ler*. Pingla har inget emot tvåbenta besök, de uppskattas. Fyrbenta är hon (med all rätt) mindre imponerad av. Valparna har börjat leka med varann och de är så roliga sitta och titta på, riktiga valpar ju!!!



Lite uppvärming

Stort grattis till Maria och Texas som igår fixade anlagsklass viltspår galant. Och vi är glada för att våran Malte hade snygga ben och armbågar, A-höfter och armbågar ua. Jessie var snäll nog fixa röntgen när Malte bodde där, ganska så rart gjort, eller hur ?? Idag kom Malte hem då Jessie och Madde med hundar kom på träningsträffen. Han är ltie fudnresam på vad som hänt här hemma när han varit borta, det luktar ju så gott....



Cola fick idag göra ett sök med vilt, oj vad lycklig hon var att få springa och jobba lite! Polly fick även hon ett sök med vilt och det gick snabbt och lätt, får väl se om tjejerna hamnar i någon efterlöpsdimma snart :/



Ha det bäst nu så hörs vi!!!

Annica

Kommentarer
Postat av: Sonja

Hej o tack för trevlig och nyttig träning i går!

Synd bara att Ossian ville göra "hönan Agda" av anden.

2012-03-05 @ 14:39:35
Postat av: Annica

Jag är jättenöjd med honom, det är helt naturligt första gången de apporterar vilt på länge, han gjorde inget tokigt. Han ska bara lära sig att man ska bära snyggt, vi gör som jag föreslog nästa gång så kommer det gå kanon!! Han ville bara undersöka, helt okey!

2012-03-05 @ 16:31:20
URL: http://wwww.ryegates.se
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Stort Tack för ännu en bra träning!

Jag var farligt nära en härdsmälta när jag på kvällen försökte att summera det hela. Många bra tips, vad vi ska tänka på och vad som hände..

Valparna var ju ganska så ynkliga o fula.., eller inte;-)) fnissar avundsjukt

Kram

2012-03-05 @ 17:27:34
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0