Sååååå mysig helg <3 !

Men attans så fint det varit idag, inte ens jag behövde långkallingar :)



Imorse så var jag ute tidigt med de fyrbenta gänget, då jag var en bit hemifrån så träffar jag på en man som är helt blöt upp till midjan. Han hade gått vilse och var både alldeles för gammal för att vara ute och irra själv och dessutom visste han inte var han var.. Bara ringa på kollegorna som fick komma och hämta honom så han kom hem säkert.




Sedan åkte jag, Thomas och de små till svärföräldrarna i Stallarholmen. Kändes onekligen lyxigt att åka iväg en dag från valparna, annars så kan man ju bara åka typ till affären eller gå en runda med de stora hundarna.. Så snällt av Malin och Richard ta hem om gänget här hemma! Valparna fick visst bada i handfatet efter maten, de hade rullat sig i både det ena och andra *hmm*. Pingla var med dem ut och sparkade lite boll på altanen, lyxigt för henne med att gör något annat än att ta hand om valparna!! Och Pingla gillar boll-lekar :P



I Stallarholmen hade vi en strålande dag. Vi var på isen och barnen åkte skridskor och åkte spark, sedan grillade vi korv, attans vad mysigt! Hade med oss Polly och Cola men de fick inte följa med ut på isen eftersom det var alldeles för halt. Alvin åkte riktigt bra trots att isen var knölig, han har verkligen lärt sig åka bra i vinter.



Pingla har börjat stå upp ibland och ge dem mat..

Innan middagen åkte jag och Malin iväg och tränade lydnad. Märks att vi bara tränat hemma, nu var koncentration inte lika bra men det var ändå nyttigt komma ut och se vad som sitter och vad som behöver förbättras... Tänk vad man hinner mycket nu när dagarna är längre, Alvin och Engla var ute och hoppade studsmatta efter klockan sex på kvällen :))

Valparna är riktigt gosiga nu och kräver en annan uppmärksamhet än förut. Igår började Thomas städa ur valprummet dit de kommer flytta ut i slutet av veckan. Jag tror de kommer gilla mer utrymme och att kunna busa runt mer!! Hoppas vädret fortsätter med värme så de kan vara ute så småningom :)



Skön stil!

Mmm, så snäll var Thomas igår att han städade ur valprummet medan jag åkte till Jens och Sofia på träning. Igår var jag med i ökl/eklgruppen med Cola. Jag var riktigt nervös hur hon skulle uppföra sig, tänkte hon skulle pysa över alldeles efter månader av vila! Jag är inte nöjd med hur jag förde henne, jag litade inte på henne och var allmänt dålig förare.. Cola var riktigt lugn vid min sida, helt tyst och bra fotgående. Bra linjetag, stoppsignalen måste vi jobba på, den är färskvara... Hon gjorde mycket bra men jag stöttade henne inte när jag skulle.  Hon försökte knalla en gång men så fort jag korrigerade hoppade hon tillbaka, jag tror mer hon missupfattade mig. Jättebra och nyttiga övningar var det och nu känns det skönt komma igång.. Gissa om Cola var trött på kvällen!! Hon hade dessutom varit med Thomas och de andra på promenad innan. Hon har tappat mycket muskler så det blev nog lite mycket av det goda igår, hon ser lite stel ut idag så det har varit täcke på.

Ha det bäst allesammans!



Kommentarer
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Oj, vad de växer och frodas. Roligt att komma igång med träningen igen och speciellt med Cola.

Vädret är verkligen underbart!! Märkte på träningen i morse att det börjar bli dags att vattna hunden under träningspasset och inte bara på slutet. Det är mitt vårtecken. ;)

2012-03-12 @ 12:50:41
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0