Vårväder..

Lite förvånad imorse då det var vitt ute när jag vaknade.. Antar att det kommer vara lite upp och ner med vädret men skönt att snön är borta. Synd att det är så lerigt bara, hundarna är INTE rena efter promenaderna!



Utslaget gäng efter bus.. En ligger i hallen.

Idag var jag hemma hos Annica (Edlund, kul med en Annica Redlund och en Annica Edlund, eller hur??) och även Lasse var med. Vi la ut lite knepiga dirigeringar till de äldre och lättare till de yngre, alla var dock utan synintryck. Överlag är jag nöjd, Cola behöver fortfarande bli mer distinkt i både tecken och pipa och Polly likaså men det blir bättre bara jag inte slarvar. Raka skick ska det vara :) Vi försökte variera terrängen så det blev lite klurigt.  Annica och Lasses hundar fick sedan köra lite vilt som jag hade med mig och sedan avslutade vi med markeringar med dold kastare. Trötta och nöjda hundar med hem! Pingla var med på promenad och en liten träningsstund här hemma, hon satt och tindrade som ett ljus :)



Måste kolla kvalitéen lite..

Eftersom vädret var så trist på förmiddagen passade jag på trimma hela gänget, skönt hålla efter pälsen så de inte blir så långhåriga. Och mindre skit drar de in på det viset också..

Valparna har busat inne en lång stund, de blir mer nyfikna och äventyrslystna för varje dag *ler*. Nu får vi akta sladdar och skor, allt ska liksom undersökas.. Gjorde ett försök fota dem på bordet men gav upp, de var som slingrande ormar :) De börjar förstå innebörden av visselsignalen och att det vankas mat då, försöker även vissla då de är ute. Så söta när de sätter fart mot en!



Malte ville gärna vara med :)

Även igår träffades jag och Annica, hon ville ju gosa med de små.. Fick även till en riktigt bra träning med  klurigheter. Märker att Cola tappat mycket kondis, hon blir fort trött och då blir hon okoncentrerad. Men inte konstigt efter denna pärs hon gått igenom. Annicas Nikki har utvecklats mycket och börjar verkligen lita på att matte hjälper henne på dirigeringarna, way to go!!

Ha det bäst,

Annica


Kommentarer
Postat av: Palle & Margareta

Ser precis ut som du har Tuborg där :-)

2012-03-20 @ 22:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0