Oro

Jag skriver ju mest om mina hundar i denna blogg och eftersom den ligger på hemsidan för kenneln är ju det ganska naturligt..

Men just nu upptas mina tankar främst av att min mamma ramlat (igen) och troligen brutit lårbenshalsen, hon är på SÖS nu och där är även en av mina systrar med henne. Mamma är 89 år , 90 i september, och även om hon är pigg i huvudet för sin ålder så är kroppen inte lika pigg. . Hon är benskör och det är inte första gången hon ramlar. Imorse så var det hemtjänsten som hittade mamma, hon kan ha legat på golvet sedan igårkväll. Rena turen hemtjänsten kom idag, det är inte alla dagar. Och annars hade vi inte anat att något var tokigt förrän ikväll då alltid någon ringer och kollar läget med henne... Mina syskon bor i Stockholm där även mamma bor och de hjälper henne jättemycket men vi kan inte finnas där 24 timmar om dygnet. Så himla svårt när hon vägrar flytta!! Men denna gång måste vi få till ett hållbart alternativ. Det är inte lätt när ens föräldrar blir gamla :/

Men lite hund får det bli också. Har av Karin fått fina kort på Miso från utställningen i Ulriksdal, hon är ju inte så pjåkig *ler*



Miso framför slottet.



Miso och Sofia som visade henne så fint


Igår var Malin iväg till EBK och körde träningstävling, det är verkligen jättebra att det anordnas sånt! Hon körde både Cola och Malte och de belönades när de minst anade det :) Hon fick till en riktigt bra korrigering på Cola också som gärna börjar tjuva på inkallningen från rutan, så himla bra kunna korrigera när det är "tävlong". Annars hade Cola varit på hugget, inte som tävlingen dagen innan. Är Malin annorlunda när det är "på riktigt"? Bra veta att hon kan iallafall!



Sötaste Zelda

Blir ett par bilder på Zelda som Malin tog i söndags. Zelda är insjunken i huvudet och rakad över ögonen men just när vi var där var hon pigg. Sötaste lilla Zelda, vilken otroligt trevlig och trygg hund! Tyvärr blev det inte så mycket tävlat med henne då hon kom till oss då jag väntade Alvin... Sen kom Leia ett drygt halvår senare och så ytterliggare arton månader senare nästa tvåbening i form av Engla.. Var lite hektiskt där ett tag med unghundar och småbarn!! Men Zelda har trivts med livet hur det än sett ut, hon är bara lycklig med en ständigt viftande svans :)



Ta hand om varann och må väl!

Annica



Kommentarer
Postat av: Helena Bäck

Inte lätt när föräldrarna blir gamla, hoppas det löser sig för er alla inblandade! Och roligt för Malin att hon "får till det", det behöver man! Vi ses den 2 juni:)

2012-05-15 @ 19:54:21
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Inte lätt när de blir gamla, varken människor eller djur! Min mormor är nu 93 och vi har länge tjatat på henne att flytta till Nacka, så vi kan hjälpa henne oftare och enklare. Men nähä, hon har det så bra i sin lägenhet på Lidingö... Suck!

Himla kul att det gick så bra för Malin och Malte på lydnaden! Och stort grattis till framgångarna i utställningsringen!

2012-05-17 @ 07:24:52
URL: http://annikasvardag.bloggplatsen.se
Postat av: jessica, vega å verk

Ta hand om er å hoppas att allt bli bra med mamma, mormor!

Får gratulera till 2 dagars fina å blandade resultat!!

Kramar!!

2012-05-19 @ 15:24:35
Postat av: Elli, Razzel o Mascot

Svårt detta med gamla föräldrar.. Men jag kan bara säga att låt dem leva som de vill även om det är svårt att släppa greppet! Tvingar vi in dem ngn stans så tynar de sakta men säkert oftast bort:-(

Tänk dig/er själva! Det ÄR inte längden på livet som räknas utan kvalitén på livet som är jätteviktig!! (herregud så seriös jag låter;-)) MEN jag menar det!! :-)

Grattis till era framgångar!!

Kram från "Besserwisser";-))

2012-05-19 @ 21:03:35
URL: http://www.ellraz.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0