En väldigt trevlig tripp :)

Det här är nog det längsta blogguppehållet jag haft, iallafall på väldigt länge...
 
Jobbat endel och så har vi varit ute på vift :) Tanken var ju att Cola skulle valpat som imorgon och därför planerade jag in ganska många arbetspass innan det var dags. Nu blev det ju inte så, Cola är slank och pigg som vanligt *suck*.
 
Vill börja med att gratulera Lena och Fille till snygg start på spårkarriären, godkänd i anlagsklass med HP (även om HP:et är inofficiellt i anlaget). Snyggt jobbat även av Helena och Lystra som gjorde fint ifrån sig på helgens WT:en. Fjärde placering av 19 startande och 68 poäng trots en 0;a på en ruta på söndagen och på lördagen 83 poäng och en femteplacering på lördagen. Innebär att de är uppflyttade till elitklass numera, snyggt!!
 
Nån som behöver kaniner (nu menar jag träningsvilt...)? Jag hämtar på fredag så hojta till om jag ska fixa till dig också! Måste avhämtas i helgen :)
 
I helgen som var så åkte jag och Malin till utställning på Åland. Lördag började med att Malin fick bada och föna Pingla och Malte medan jag, Thomas och Richard rensade garage, carport och altan på allt som skulle slängas. Lyckades även få till att vi slängde möblerna till allrummet på övervåningen så nu ska där bli kontor. Härligt tycker jag som älskar slänga och göra nytt :)))
 
Vid fyra var bilen packad och vi åkte till Grisslehamn där båten gick ifrån. Framme i väldigt god tid för en gång skull!! Båten över gick smidigt och trevligt sällskap hade vi med. Vi anlände till Eckerö vid 22.45 och vi hade varit ute väl sent för att boka stuga så det blev till sova i bilen *hmmmm*. Nästa resa ska planeras lite bättre ; P
 
Utställningen på Eckerö var internationell och hade lockat många hundar, bara i championklass hanar var det sju stycken. Flera svenska och norska hundar var där för att jaga finska certet och cacib så det var konkurrens....
 
Först ut var Malte och han började med att vinna unghundsklassen med ck. Domaren gillade verkligen Malte, så mycket att han slog alla de vuxna hanarna och slutade som bästa hane med cert och Cacib, helt otroligt :) Lillponken slog alla champinjonerna :)))
 
Här kommer kritiken:
 
Really lovely liver. Beautiful head and expression, excellent ?? (ser inte vad det står..) Strong neck and shoulders, good deep ribs, excellent topline, well turned stifles, lovely feathered tail. Very good movement.
 
Ja jösses det var verkligen kul!
 
Så var det tikarnas tur. Pingla ställdes i championklass och det var fyra eller fem i klassen. Pingla blev trea och det var en riktigt fin tik som vann, tvåan hann jag inte se för hon var framför mig.
 
 
Nöjda med dagens skörd!
 
In i bästa tikklass och jag hade väl inte så jättehöga förväntningar.  Här kommer hennes kritik. Måste säga att domaren hittade Pinglas fel och förtjänster..
 
Good head, I would prefer a slightly darker eye. Good arched neck balanced angulation front and back. Good ribcage wellplaced tail. Moves a little close behind.
 
Men dra på trissor, Pingla blir trea även i bästa tik och får därmed det finska certet, tjoho! Självklart hade det varit fint med Cacib med (hade hon fått det så hade hon blivit C.I.B, alltså internationell champion..) men vi fick "nöja oss" med reserv cacib :)) Men det kommer kännas fint skriva SE FIN UCH SE VCH LPI framför hennes namn också :)) Så himla roligt, vilken utdelning på helgen!
 
 
Malte
 
Malte blev sedan BIM, det var helt rätt då tiken var mer mogen och i full blom. Domaren, hon vlle ta med sig Malte hem hon *ler*
 
 
BIR o BIM
 
Långa timmar tills båten gick, vi åkte in till Mareihamn för att fördriva tiden och tog en sväng på fina Eckerö. LIte likt Smögen faktiskt med alla fiskebodar. Kom hem sent på kvällen, måste nog säga att jag var lite trött sista biten i bilen.. Gick åt ett par Red Bull :)
 
Så, nu laddar vi om mot nya äventyr!
 
Ha det bäst!!!
 
Annica

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jättegrattis till de fina resultaten!

2012-10-03 @ 09:47:47
Postat av: Ulrika Olofsdotter

Hej!

Jag kan ta ett par kaniner. Hämtar på lördag.

Ulrika

2012-10-03 @ 11:12:07
Postat av: Helena vilja och lystra

Stort grattis till snyggMalte och snyggpingla!

2012-10-03 @ 16:35:46
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Sarah, Pippi & Wilda

Snacka om lyckad resa! Grattis!

2012-10-03 @ 21:24:26
URL: http://flattar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0