Valpträff och trevligt sällskap

Hmm, blir ju nästan så att det bara bloggas efter helgerna.. Och vad som händer i veckorna har jag en tendens glömma mellan uppdateringarna *hmmmm*.
 
Nu jobbar jag ganska mycket och kommer göra så i ett par veckor framåt. Tanken var ju att jag skulle vara ledig nu med valplådan full men så blev det ju inte och då kan jag lika bra passa på jobba lite mer. Väntar även på besked om det blir någon operation av min handled, var på magnetröntgen i onsdags (skumt att hela kroppen ska in i maskinen när det är handleden som ska röntgas!).
 
I fredags hade jag sovdag, var sedan på utvecklingssamtal för Richard (stolt mor!) och sedan till Strängnäs för att hämta kaniner. Inte helt pigg när sedan Jessie och Emilia kom på kvällen, det var å andra sidan inte Jessie heller efter en lång dag.. Tur man känner varann så väl att man kan säga man är trött och vill gå och lägga sig *ler*.
 
Klockan nio igår åkte vi till Jens och Sofia som hade anordnat ett WT, hur trevligt som helst! Thomas hade hand om alla barnen där hemma, Engla och Emilia gillar ju verkligen att träffas och leka.  Han började dessutom på spackling och tillfixning av hallen (vi ska ha samma färg där som på hallen upp) så han fick fullt upp.
 
Wt:et var upplagt som ett riktigt och med bra domare. Fyra rutor där man även kunde välja hjälpa hunden med då nollade man förstås. Jag tog med alla hundarna utom Cola och blev ganska splittrad. Jessie hade med Verk och hon fick hjälpa mig med mina hundar, tack för hjälpen!
 
Så roligt träffa alla, det blev en härlig dag i fint höstväder!! Tyvärr drog det ut på tiden så vi fick lämna innan det var klart. Våra hundar hade väl inte gjort några topp-prestationer så jag satsade på hjälpa på ett stationer. Gick inte klart alla rutor heller men såg till avsluta bra med dem alla.
 
Som vanligt när värmlänningarna är på besök blir det trevligt, Emilia hade nog gärna stannat kvar och lekt istället för åka fira sin gammelmorfar.. Vi ses förhoppningsvis snart igen! Hann fixa lite i trädgården och Malin tränade lite lydnad.
 
Gjorde inte många knop sedan på kvällen, vi åt tacos (jag och barnen tjatade oss till det..) och somnade på soffan.
 
 
Pingla och Melker
 
Klockan tio idag hade vi valpträff för Pingla-Melkervalparna som snart fyller åtta månader. Alla utom Grappa kunde komma, himla skoj med sån uppslutning! Även pappa Melker kom och det var roligt att Minna fick se de små (som inte är så små längre..) likaväl för valpköparna träffa pappa.
 
 
Lasse med mamma Pingla, Cath och Rea, Helena med Nova, Ulla och Douglas, Anna-Greta och Rembrant, Camilla med Zäker och så Minna och pappa Melker
 
Det är ett härligt gäng slynglar som tar sig an livet med stor aptit. Nu ska det styras upp lite, arbetsförmåga och vilja att lära finns i massor, sitta still och ta det lugnt är tråååååkigt..
 
 
Minna med Nova
 
 
Lite putsning och tips inför utställning blev det också, några av valparna ska ställas i Kungsör och/eller Mjölby. Avslutning med fika och snack. Kul med så engagerade valpköpare! Kolla förresten i mailen, ni har fått lite tips och information!
 
Apropå Pingla så får jag passa på gratta Pingladottern Fixa från första kullen som idag debuterade i lkl II med första pris och 166 poäng. Åtta på fria följet, nia på rutan, nia på fjärren bådar gott för framtiden!
 
 
Söta lilla Fixa
 
Stort grattis även till Helena och Pollysystern Lystra som även de fick första pris i lkl II igår med 168.5 p, snyggt!! Ville sig inte riktigt i apellen idag då spåret och budföringen strulade för mycket men vi hålelr tummarna till nästa gång. Vilken höst ni haft! Finfina resultat på WT:en, FM och nu lydnad. Spåret kommer snart, det är jag övertygad om :)
 
Ha det bäst nu!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jessie, Verk & Vega

Grattis till ALLA fina resultat!!

Tack igen gulle Annica för gästfriheten men främst Thomas för mat å Emilia passning!!

Ses snart igen ska Ni se;)

2012-10-08 @ 17:10:52
Postat av: Helena Bäck

Tack för igår, alltid lika roligt att åka till er. Har precis varit ute o repeterat det vi gjorde ihår. Hade med en boll ut, Nova var fokuserad hela tiden. Hörs!

2012-10-08 @ 19:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0