Nya träningar och så något ALLDELES GRÖNJÄVLIGT!!

Vilken fin höst vi haft, ja inte idag kanske men de flesta dagarna... Jag älskar hösten och tycker sommaren är klart överreklamerad :) Äh, den är bra den med men hösten.... Underbar!
 
Hörni, som ni ser på rubriken är jag förbannad. Inte lite utan otroligt!!! Jag är förstås inte ensam om detta och det jag ska publicera har valsat runt på FB bland annat men jag tror inte alla ni som läser bloggen är med i alla forum. Det jag kommer länka till handlar om en kvinna som har varit uppfödare av vår ras, tämligen framgångsrik också. Hur man kan sänka sig så lågt till att behandla djur som hon gjort är alldeles fruktansvärt och det verkar som hon är ostoppbar :( MEN, hjälper vi alla till sprida information om denna vanvård så kommer fler och fler veta hur det ligger till. Det troliga är att hon använder sig av bulvaner och vanliga, godtrogna personer. Har man talets gåva så...
 
Jag VARNAR för starka bilder!! Dessa är från en dom och eftersom detta är offentliga handlingar så lägger jag ut länkar.
 
Det som tidigare hänt är hon redan då hon bodde i Gävletrakten blev polisanmäld och hundar beslagtagna:
 
gd.se
Valparna frös i den utkylda och mörka villan. De fick inget eller för lite vatten. De led av antingen undernäring eller spolmask.
 
Detta har inte hindrat henne från att på nytt etablera sig i Skåne och jag med många andra känner sån vanmakt att hon har kunnat fortsätta!!!
 
www.skanskan.se
MELLANSKÅNE: Länsstyrelsen i Gävleborg förbjöd kvinnan att ha hand om egna och a...
ndras hundar efter år av vanvård.Men förvaltningsrätten i Malmö anser att förbudet bara gäller i det länet, och ger henne rätt att ha hundar på den ort i Mellanskåne där hon nu bosatt sig.
 
Här kommer en fotobilaga till domen från Skåne. Hemska bilder!!
 
 
Rätt eller fel av mig publicera detta? Jag vet inte men jag tror det är rätt... För människan måste stoppas!!!!!!!!!!!!
 
Går inte låta bli tänka på hur lyckligt lottade gänget här hemma är som ligger och snarkar med husse i soffan..
 
Så, nu känns det lite konstigt att fortsätta bloggen men det blir tvära kast!
 
Valpträff för Pingla-Melkerkullen 7:e oktober kl 10.00. Hör av er om ni kommer, kläder efter väder, visselpipa, godis,, Ja ni vet :)
 
Dagen innan (6:e oktober)  har duktige Jens o duktiga Sofia ett Working Test för oss som varit med och kursat där. Det finns även en liten möjlighet att få starta även om man inte kursat, bra va?? Vet inte om de begränsat sig i antal, men det har de nog.. Hör av er o fråga om ni är intresserade!! Jag vidarbefodrar kontakten. Platsen är Himmelsända här i Eskilstunatrakten. Klasserna är som ett vanligt WT med möjlighet att få göra om ifall det blir jättetokigt, tips och råd blir det nog endel av också...
 
Träningsträff nästa lördag kl 10.00. Hör av er ifall ni kommer!!
 
Var på träning där i torsdags med Pingla. Mycket nöjd med henne, hon är en fröjd föra! Över vintern ska vi fortsätta nöta lååånga linjetag och så länge vädret tillåter måste vi fila på dito i vatten... Ser fram emot få starta henne igen till våren!
 
Malin ringde mig under den obligatoriska korvgrillningen efter träningen och sa att hon skulle åka hem från golfbanan då hon hade ont i huvudet. Hann inte mer än sätta mig i bilen förrän hennes golfkompis ringer och säger att malin svimmat och ambulans är på väg. HU, kan säga att jag körde lite snabbare än tillåtet ner till golfklubben.. Hann till hon lastades in i ambulansen och kunde sedan åka upp till akuten då jag hämtat Alvin och Engla och lämnat dem på scouterna (varför händer alltid sånt här då Thomas är bortrest??). Hon fick ligga kvar över natten men är hemma nu. Troligen har en kraftigt förstorad lymfkörtel bakom örat ställt till det så att några fästen "snäppt till" och gjorde så hon svimmade. Antar att ni förstår lika mycket som jag vad läkaren förklarade *hmm*.
 
Apropå Malin så kan jag skriva en första blänkare om vårens valpplaner då vi kommer att para hennes härliga Malte med min lika härliga Polly. Jösses vad jag ser fram emot ett gäng bruningar efter dessa!! De passar varandra som handen i handsken, vi gör självklart inte kombinationen för att det är bekvämt använda "vår egen" hane utan för att jag tycker det är bästa möjliga kombination!!
 
Vi kommer även para Cola igen, tyvärr verkar det inte bli några valpar denna gång :(
Jag tycker ju att Lakriz-Cola var en så jäkla intressant kull så det lutar mot att vi gör om den, då kommer jag ta progesteronprov på Cola först och Cissi spermaprov på Lakriz. Kolla in på hemsidan vad som händer!!!
 
Ni har väl sett nya Apportören med duktiga Hilda och Anna samt brorsan Malte och Malin?? Stolt uppfödare till dessa unga hundar och (kennel)mamma till Malin och Anna!!!
 
Det blev långt och lite rörigt inlägg, hoppas ni har överseende..
 
Ha det bäst,
 
Annica
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jens E

Det är helt otroligt frustrerande - kanske extra mycket för dig som är polis - att djurskyddslagstiftningen är så förb...tandlös att det verkar som om man kan komma undan med den mest vedervärdiga vanvård. Förvaltningsrättens beslut är ju totalt befängt. Djurplågeri kan väl inte vara mer acceptabelt i Skåne än i Gävleborg och det borde ju inte vara svårt att bevisa att AM använder sig av bulvaner. Men det förefaller ju som om det enda vi kan göra är att sprida kunskapen om det här vidare så gott vi kan. Det kan ju knappast bli fråga om förtal, räcker väl att bara redovis fakta, som talar för sig själv.
Hoppa också att dottern mår bättre.

2012-09-22 @ 13:12:58
Postat av: Lena H

Tycker att du gör helt rätt som publicerar detta. Håller med ovanstående, sorgligt att lagen är så flat och tandlös. Inte första och säkert inte sista gången dylikt händer, tyvärr! Djurförbud vore väl det minsta...
Spännande kombination Polly/Malte...bara ett fel, ett par år för tidigt :/

2012-09-22 @ 17:42:52
Postat av: Sophia Z

Man blir så J**** upprörd över hur lagen fungerar.
Att en människa kan göra så är bara så vidrigt!
Så bra att det sprids, tyvärr verkar man inte kunna
göra mycket mer än att fortsätta sprida information
och varna så många som möjligt!

Ses den 6 okt! Hoppas att Malin är frisk nu.

2012-09-22 @ 17:46:57
Postat av: Helena, Vilja & Lystra

Ja man saknar verkligen ord för hur man kan sjunka så lågt och bete sig så jävla vidrigt! Och att man kan flytta några mil och bara fortsätta bete sig lika vidrigt! Man tänker att en människa som beter sig så måste vara väldigt sjuk (i huvudet) och leva i en helt annan verklighet än vi andra! Men att det inte skall räcka med att man åker fast en gång för att man skall vakna upp ur sitt sjuka tillstånd är ju helt obegripligt!!!

Spännande med Malte-Pollybebisar! Hoppas Malin mår bättre! Kram

2012-09-22 @ 18:14:10
URL: http://holmstorp.bloggagratis.se
Postat av: Helena Bäck

Så vidrigt! Finns inte ord för detta. Frågan jag ställer mig är hur mår de människor som umgås med henne. De måste ju vara lika sjuka de, eller fattar de inget? Håller med ovanstående om Malte o Polly, ett par år för tidigt. Men ser redan nu fram emot att åka och hälsa på ett gäng bruningar:-)

2012-09-22 @ 18:50:12
Postat av: ulle,mio,max

usch denna människa e ju VIDRIG minst sagt.....hua...

pollan o malte <3 vilken fin kombination;););) kommer bli mega spännande ju;);)

kramen från oss

2012-09-22 @ 19:57:59
Postat av: Ann

Hur kan man??? Fan, kollar in mina egna liggandes i soffan...tack snälla för att du publicerade detta, synd bara att våran lagstiftning är såååå jävla tandlös!

2012-09-22 @ 20:31:10
Postat av: Åse R Gsson

Du gör helt rätt i att publicera båda gamla o nya artiklar samt bilder från beslaget i juli!
...jag tänker på dessa hundar i lönnrummet som måste hört fotsteg o ljud från ovanvåningen o bara väntat på att nån skulle komma, sim aldrig gjorde det...
Det är bara en psykiskt sjuk människa som kan utsätta djur för sånt!

Malte o Polly låter ju helkul!

Hoppas Malin är på bättringsvägen!

2012-09-22 @ 22:41:19
Postat av: Annika, Diesel o Indy

Intressant kombination Malte/Polly!!!! Spännande!!!
Ang artiklarna, synd att dödsstraff inte finns i Sverige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-09-23 @ 08:01:35
URL: http://annikawesterlund.com
Postat av: Karin & co

Det är ju den där människan som du och jag pratade om för ett eller två år sedan. Det är helt sjukt.

2012-09-24 @ 08:47:56
URL: http://Karinochwilma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0