Mycket nu ;-)

 
Lila Pollypralin-tik
 
 
Vill bara smaka lite..
 
 
Malte myser i vårdikena.. Tikarna får inte bada utan står ännu utan står och tittar avundsjukt på land...
 
Helgen har varit intensiv så bloggandet har fått stå tillbaka för mammas begravning i fredags och sedan jobb resten av helgen.
 
Det blev en fin högtidsstund och sedan åt vi mat på Enskede Värdshus, mitt emot ridskolan där jag började rida för cirka 40 år sedan ;-) Hinner tyvärr inte med det nu och har inte ridit på en herrans massa år men kan sakna det ibland (men mest saknar jag nog fler timmar på dygnet!)
 
 
Alvin och gänget ;-)
 
 
Har jobbat kvällar i helgen men även hunnit med lite annat i form av besök och så tävlade Malin och Malte i Sura igår (hann hem tio minuter innan jag hade deadline för att hinna till jobbet, puh!).  På grund av alldeles för mycket snö hade man flyttat tävlingen till en parkering. Tyvärr missade Malte sitt favoritmoment "rutan" och det har man inte råd med eftersom alldeles för många poäng ryker då.. En till nolla på läggandet gjorde att poängen blev ganska mediokra men jättebra att han låg lugnt bredvid en tik på platsliggningen som nog doftade ganska mycket löp eftersom den andra hunden hemma löpte. Man kan helt klart vara nöjd med en tävling trots att poängen blir så bra!
 
 
Lycka!
 
 
Idag hämtade jag Malin på hennes praktikplats, hon är just nu på Eskilstuna Hundcenter. Malte fick göra en introduktion på löpbandet. Malte är verkligen en cool hund, kliver upp på det och sköter sig fint medan svansen trummar lika fort som benen...
 
 
Titta vad pluttiga de ser ut..
 
Malin flyttade igår ut Lakrits-Colorna från valplådan så nu har de massor med yta fara omkring på!! De verkar trivas fint men ser plötlsigt så små ut igen... De var även ute en liten stund igår men tyvärr inte idag då det regnat här. Kommer fler gånger, hoppas det snart är läge sätta upp en utehage också! Alvin och Engla älskar vara inne hos valparna och kom nästan för sent till skolan imorse då de "bara" skulle mysa lite *hmm*. Vid femveckors ålder så börjar de rasspecifika dragen komma fram och nog märker man att det är apportörer alltid, de försöker sig på att bära leksakerna :-)
 
 
 Grå hane bland Colorna
 
 
Minsta hanen "Lilleman"
 
 
Svart hane bland Pralinerna
 
Pollypralinerna har i sin tur flyttat in till den större, och framför allt högre, valplådan som Colas valpar haft. Klippte idag 270 valpklor och de var förvånadsvärt sammarbetsvilliga alla femton. Tror min taktik klippa när de busat en bra stund var den rätta. Båda kullarna äter nu fyra mål mat om dagen så innehållet i fodertunnan minskar drastiskt. Tikarna och valparna äter samma mat, Royal Canin Maxi Starter och dagsförbrukningen just nu ligger på 7.5 liter... Kanske bra att jag får kånka många säckar just nu då jag inte alltid hinner träna mig själv som jag som jag brukar *ler*
 
 
Omärkta Pollypralintik (hon med ridge på nosen)
 
 
Lakritscolapojke, mörkblå
 
Ha det bäst,
 
Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0