Så söta..

 
Dagarna bara rusar iväg, jag hinner knappt med :-)
 
 
Lakrits-Colorna växer fint och får nu mat fyra gånger om dagen, de blir väldigt glada när det vankas mat! Har börjat vissla i pipan nu när de ska äta och de lär sig snabbt vill jag lova..
 
 
 
De äter ute i rummet och sedan är de ute och leker på golvet tills de slocknar. Passar på att mysa med varje valp och barnen hjälper gärna till. Ja, det kanske ändrar sig när tänderna börjar göra sig påminda..Snart dags att de får flytta till större ytor, de får bli i nästa vecka har jag planerat.
 
 
Jag tycker faktiskt de ser jättefina ut, extra roligt då kombinationen ju är gjord först och främst för att det ska bli trevliga hundar med goda arbetsegenskaper! Fina huvuden, bra kroppar med fin stomme och bra proportioner. Ska bli så roligt följa dem!!!! Hoppas vi snart lyckas få ståbilder på dem... Vi har gjort ett försök, det gick sådär ;-) Inte så mycket på grund av valparna utan mest för att mobilen inte funkade för ändamålet.
 
 
 
 
Pollyvalparna hänger med fint i utvecklingen och även de har upptäckt varann och börjar så smått leka med varann. De har också fått smaka mat och jag kan konstatera att matglada hundar ger matglada barn ;-)
 
 
 
Lite syskonmys <3
 
Tikarna är ibland inne hos varann och de är nyfikna på varandras valpar. Lite lagom får de hålla på. Lite pussar från utsidan men de behöver inte klampa in i den andres låda .
 
 
Fixa har varit här idag och även tikarna fick vara med på en skogspromenad. Tror ombyte från mammarollen uppskattade mycket! Tränade Fixa idag och hon skötte sig kanonbra med jättefina avämningar. Hann cykla med henne och Malte också, underbart väder med riktig vårkänsla även om snön ligger djup i skogen..
 
Ha det bäst!
 
Annica

Kommentarer
Postat av: Anki Backström-Brorsson

Hej Annika!! Så roligt att få följa valparna i din blogg.Jag längtar tills vi får komma och titta på dom igen.Ha det gott :-) kram/Anki

2013-04-12 @ 21:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0