En tumultartad vecka

Denna vecka har oneklligen varit väldigt turbulent och fylld med mycket, mycket känslor...
 
Jag ska försöka fatta mig  kort och jag har innan jag skriver något pratat med inblandade då det först och främt inte är min familj som är drabbad.
 
Ni som känner mig eller följt bloggen ett tag har nog koll på Maltes brorsa Verk och hans matte Jessie. Nu har det overkliga hänt att Emilia, Jessie och Mickes femåriga dotter, insjuknat i en tumör och vårdas på sjukhus vilket hon kommer göra en lång tid framöver. Såna besked är helt overkliga och sedan i söndags då vi fick beskedet har Emilia med familj ständigt varit i våra tankar. Tänk så snabbt livet kan få en helt ny vändning, Emilia och Engla som såg fram emot att få träffas och leka i söndags.....
 
Passar på att återigen, precis som på Facebook, tipsa om at ni kan gå in på Barncancerfonden och donera en summa till forskning mot barncancer. Emilias "egna" fond heter http://www.barncancerfonden.se/17028
och bidragen (minst 10 kr, alla bidrag behövs!) går till att hjälpa henne och andra barn och familjer som drabbas. Många av våra valpköpare har samlat ihop pengar på FBsidan kennel Ryegates, värmer gott i hjärteroten :-)
 
Eftersom behandligen kommer vara länge så har Verk flyttat hit under tiden, jag lovar Jessie att vi ska ta väl hand om din prins!!! Malte uppskattar ha brorsan här och tjejerna fjäskar för honom.... Det känns förstås fint att få hjälpa till men jag kan också säga att det är trevligt ha honom här, Verk är precis lika trevlig som bror sin (önskar omständigheterna vore annorlunda bara...) Har lovat Jessie att vi ska köra lite viltspår så jag ska rota i frysen efter klövar.
 
Idag har Malte och Malin börjat kursa för Jens och Sofia, var två trötta men nöjda vapendragare som kom hem från kursen. Trevligt besök har det också hunnits med efter jobbet och hundarna njuter som vanligt när folk kommer hit för att bara gosa med dem *ler*
 
Jag känner mig ganska säker på att Cola är dräktig, Polly är lite tidig uttala sig om. Colas juver har blivit större och mer rosa och jag tycker nog att magen känns lite rundare.. Inte från sidan men då hon ligger på rygg och sprattlar :-)
 
Trevlig träningsträff hade vi igår också men självklart glömde jag kameran *grrr*. Kvinnodominans bland förare, killdominans bland de som skulle tränas... Lite grundläggande övnngar för att se hur formen var efter ett längre uppehåll. Kan konstatera att samtliga grabbar var fyllda av arbetslust :) Lite fika efteråt värmde gott och planerna inför Ryegateslägret hanns också pratas lite om. Återkommer med information till er alla! Tack för att ni kom!!
 
Ha det gott och var rädda om varann <3
 
Annica
 
 

Kommentarer
Postat av: Irene

Åhh, så sorgligt. Hälsa Jessie och jag hoppas allt går vägen. Självklart sätter jag in en slant som förhoppningsvis kan hjälpa alla drabbade barn & deras familjer.

2013-02-04 @ 10:41:07
Postat av: Sonja

Tack för bra träning i lördags!
Roligt att se hur lyckliga alla 3 hundarna var när de fick leta och apportera dummies.
Många hälsningar och tankar till Jessica.

2013-02-04 @ 15:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0